דונלד טראמפ עוד לא סגר שבועיים בתפקיד החדש כנשיא ארה"ב אבל הבחירה שלו לאסור על מוסלמים להיכנס לארה"ב עוררה מהומה עצומה ותפסה את הכותרות הראשיות של מרבית כלי התקשורת בעולם כולו. לצד כאוס בנמלי התעופה ומיליונים שמביעים את עמדתם הנחרצת ברשתות החברתיות, צצו מכל החורים עשרות כוכבים שחשו צורך להגיב כנגד שנאת הזרים של טראמפ. רובם עשו זאת באמצעות הטוויטר.

 

עוד באון לייף:

 

בטקס פרסי גילדת המפיקים של ארה"ב (PGA) שהתקיים בשבת האחרונה בלוס אנג'לס,הציג הזמר ג'ון לג'נד קטע קצר מתוך הסרט "לה לה לנד" שכלל התייחסות מפורשת ועוקצנית למדיניות ההגירה של טראמפ. "החזון של אמריקה שלנו מנוגד ישירות לזה של הנשיא טראמפ," אמר לג'נד.

 

השחקנית האנגליה טנדי ניוטון שהעניקה את פרס סטנלי קרמר (פרס המוענק לסרט המסייע להעלות את המודעות ציבוריות לנושאים חברתיים בוערים) לסרט "לאבינג" ואמרה: "אנחנו עלולים להפסיד בקרבות הקטנים אבל אנחנו ננצח במלחמה הגדולה", כשלכולם ברור למה בדיוק מתייחס המשפט הזה. קולין פירת', אחד ממפיקי הסרט לאבינג, קיבל את הפרס ואמר: "הפרס מוקדש לאהבה של ריצ'רד ומילדרד, האגודה לזכויות האזרח ולכל אלה הסובלים מאפליה".

 

לא כל הסלבריטאים זכו בפרסים אולם מי צריך טקס ובמה וקהל כשיש טוויטר?

 

ריהאנה:

גועל נפש! אלו חדשות הרסניות! אמריקה הולכת ומתקלקלת לנגד עינינו! איזה חזיר לא מוסרי אתה צריך להיות כדי ליישם בולשיט כזה!!

 

ריהאנה נגד טראמפ

 

הסופרת ג'יי.קיי רולינג:

כשעבדתי עבור אמנסטי אינטרנשיונל בשנות ה -80, אלה היו סוג הסיפורים שסופרו על ידי אסירים פוליטיים במדינות דיקטטוריות.

 

ג'יי קיי רולינג נגד טראמפ

 

איאן מקגרגור:

אני חושב על כל המשפחות הסוריות שפגשתי בעיראק בשנה שעברה במחנות הפליטים הנואשים וכמה חסר תקווה זה הרגיש. זה הרבה יותר גרוע עכשיו.

 

איאן מקגרגור נגד טראמפ

 

סלבריטאים רבים פשוט הביעו את מחאתם בכך ששיתפו את עמוד ההפגנה בשדות התעופה.

 

אמריקה פררה:

מחאה בשדות התעופה בארה"ב! בואו נאבק על לוס אנג'לס אחרת!

 

אמריקה פררה נגד דונלד טראמפ

 

הזמרת לילי אלן:

עתירה: מנעו מדונלד טראמפ להגיע לביקור ממלכתי רשמי בבריטניה.

 

לילי אלן נגד דונלד טראמפ

 

קים קרדישאן שיתפה טבלה מעניינת שמשווה בין סוגי המיתות של אמריקאים בשנה האחרונה. לצורך העניין, 737 אמריקאים מתו בשנה האחרונה כתוצאה מנפילה מהמיטה שלהם עצמם ורק שניים מתו בעקבות טרור של מהגרים מוסלמים. לצד הטבלה היא הוסיפה מילה אחת: סטטיסטיקה.

 

קים קרדשיאן נגד דונלד טראמפ

 

בעקבות הדיווחים כי ייתכן שהבמאי האיראני אסגאר פרהאדי לא יוכל להשתתף בטקס האוסקר עקב איסור הכניסה השנוי במחלוקת (הסרט האחרון של פרהאדי, איש המכירות, מועמד לפרס הסרט הזר הטוב ביותר) הוציאה האקדמיה האמריקאית לקולנוע הודעת גינוי רשמית:

 

"האקדמיה חוגגת הישגים באמנות הקולנוע ומבקשת לחצות גבולות ולדבר בפני קהלים ברחבי העולם, ללא הבדלי דת, לאום או מוצא אתני. אנו תומכים בכל יוצרי קולנוע ובזכויות האדם של כל האנשים על פני הגלובוס ואנו מוטרדים מאוד מהעובדה כי אסגאר פרהאדי, הבמאי האיראני של הסרט זוכה האוסקר 'פרידה' לא יוכל להיכנס למדינה בגלל דתו או ארץ מוצאו".

 

ג'וליה לואיס-דרייפוס נבחרה אמש לשחקנית הטובה ביותר בסדרת קומדיה בטקס פרסי ה- SAG ה-23. כשעלתה לבמה לקבל את הפרס ולהקריא את נאום התודה שלה, היא לא שכחה להתייחס לנשיא הנבחר:  

 

"אני רוצה שתדעו, אני בת של מהגרים. אבא שלי ברח מצרפת שנכבשה על ידי הנאצים בגלל רדיפה דתית. אני פטריוטית אמריקאית ואני אוהבת את המדינה הזאת, ובגלל שאני אוהבת את המדינה הזאת אני מזועזעת מפגמיה. איסור הכניסה הגורף הזה הוא פגם והוא לא אמריקאי בעיניי".

 

 

גם אשטון קוצ'ר פתח את דבריו בהפגנת סולידריות למפגינים כנגד צו הגבלת הכניסה לארה"ב, כולל פליטים, משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי: "ערב טוב, לכל מי שנמצא כאן ולכל מי שצופה בנו בבית, ולכולם שם בשדות תעופה ששייכים לאמריקה," אמר קוצ'ר. "אתם חלק מהמרקם של מי שאנחנו, ואנחנו אוהבים אתכם, ואנחנו מקבלים אתכם בברכה".

 

עוד לפני הנאום, קוצ'ר יצא נגד מה שמכונה "האיסור המוסלמי" בטוויטר, כשסיפר על הגעתה של השחקנית מילה קוניס, אשתו, לארה"ב: "אשתי הגיעה למדינה הזאת באשרת פליטים באמצע המלחמה הקרה! הדם שלי רותח עכשיו! מעולם לא היינו אומה הבנויה על פחד. חמלה היא שורש המוסר של אמריקה. ההבדלים בינינו הם יסוד הקיום שלנו".

 

אשטון קוצר נגד דונלד טראמפ

 

גם לאחר הנאום קוצ'ר המשיך בסדרת ציוצים: "אם לתמוך באמריקה שלא מפלה אנשים גורמת לי להיות מזוהה עם הצד השמאלי של המפה אז פאק איט! כאמריקאי אני מכבד הנשיא שלי אבל אני לא מכבד את המדיניות הזו".