שבוע האופנה בניו יורק הוכיח העונה כי לאט לאט, השפיות חוזרת. אחרי עשורים בהם ראינו רק דוגמניות סקיני מהלכות על המסלול, עם הבלחות של מישהי שמנה מדי פעם כגימיק, שבוע האופנה בניו יורק שנחתם זה עתה מציין את תחילתו של העידן השפוי והחדש, זה שייחלנו לו שנים. דוגמניות רזות ושמנות כיכבו יחד על מסלולי התצוגות, בלי גימיקים, בלי הפרדות ובלי צורך לצעוק את זה כדי לקבל עוד אייטם תקשורתי. זו לצד זו עלו על המסלול, ופשוט הציגו אופנה. ככה עושים את זה! עכשיו, נותר שרק התעשייה פה תלמד ותיישם.

עוד במדור של גאלה:

שנים אנחנו נלחמות על מקומנו בעולם האופנה. בעוד שלמעלה מ-60% מהנשים בישראל נחשבות לפלאס סייז ובארה"ב כבר מזמן חצו את קו ה-70%, נדמה שגם ב-2017 עולם האופנה עדיין מכחיש לרוב את קיומן של נשים במידות גדולות ונעזר בנו כדי לקבל עוד חשיפה כגימיק תקשורתי בלבד.

שבוע האופנה ניו יורק

מתוך התצוגה של סירנו לפני שבוע, בשבוע האופנה בניו יורק. צילום: Shutterstock

מה זאת אומרת? בואו נשלב שמנה פה ושם, נצעק שאנחנו כביכול בעד מגוון, אבל עדיין נמשיך להראות 99% דוגמניות סקיני, נמכור בפרסומות שלנו דוגמניות סקיני מרוטשות ומכיוון שאת זה כולם עושים, כשנשים פעם אחת דוגמנית מעל מידה 40 נזכה שיכתבו עלינו בתקשורת. זה בעיקר מה שקורה, ובזה בעיקר אנחנו נלחמות.

אנחנו לא גימיק או שטאנץ' שאפשר להשתמש בו כדי לקבל חשיפה תקשורתית. אנחנו הרוב ואנחנו ראויות שעולם האופנה יתייחס אלינו בכבוד אם הוא רוצה את הכסף שלנו, ובואו נודה באמת, הוא נואש וזקוק לכסף שלנו. לא בכדי קרס עולם האופנה המסורתי. גם מותגי העל הופכים לרווחיים יותר ויותר במחלקות המרצ'נדייז (תיקים, משקפי שמש, בשמים וכו') כי הם מסרבים לייצר בגדים מעל מידה 40, וגם בארץ מעצבים ומותגים רבים קורסים כי הם מסרבים להבין שאנחנו העם, אנחנו מגיעות גם במידות 40+, ואצלנו הכסף.

אז הנה השינוי סוף סוף חודר, ואין דבר מרגש יותר מזה ששבוע האופנה בניו יורק מוביל את המהפכה. אז מה קרה הפעם?

סירנו בשבוע האופנה בניו יורק

מתוך התצוגה של סירנו לפני שבוע, בשבוע האופנה בניו יורק. צילום: Shutterstock

בתצוגה של כריסטיאן סירנו צעדו על המסלול מספר זהה של דוגמניות רזות ודוגמניות שמנות. אחרי ששנה שעברה הוא העלה רק 5 דוגמניות פלאס סייז, בתצוגה העונה הן כיכבו בשילוב נפלא והוגן עם הדוגמניות הרזות. שוב הוכיח סירנו שאופנה מגיעה לכולן, בכל מידה, וכי גם יופי אינו שייך רק לרזות.

גם בתצוגה של מותג בגדי הים והספורטCHROMAT  צעדו דוגמניות רזות כשביניהן צעדה דוגמנית הפלאס סייז דניס בידוט. בתצוגה שלPARABAL GURUNG  דיגמנו דוגמניות במידות גדולות שהציגו את שיתוף הפעולה עם מותג הפלאס סייז LANE BRAYENT , ואפילו המעצב מייקל קורס העלה על מסלול התצוגה שלו את דוגמנית הפלאס סייז אשלי גראהם כאחת מן המניין.

סירנו

מתוך התצוגה של סירנו לפני שבוע, בשבוע האופנה בניו יורק. צילום: Shutterstock

נכון, זה עדיין לא האידאל, אבל עצם העובדה שבתצוגות מובילות ונחשבות צעדו דוגמניות פלאס סייז בצורה הוגנת ושווה לדוגמניות רזות, עצם העובדה שהציגו מגוון של אידאלי יופי ולא רק אחד, זו התקדמות מדהימה.

עכשיו כל שנותר הוא שגם בארץ יפנימו. וב"יפנימו" הכוונה היא לא שיקצו תצוגה אחת שמערבבת דוגמניות רזות ופלאס ביחד כמו שעשו בביוטי סיטי וכמו שמתעתדים לעשות בשבוע האופנה במרץ. הגיע הזמן שבכל תצוגה, של כל מעצב, יהיה מגוון של מודלי יופי. כי עם כל הכבוד לכולם – אם מייקל קורס יכול, גם אתם.

גאלה רחמילביץ' היא סטייליסטית ויזמית אופנה במידות גדולות. לעוד דעות, אופנה וחדשות היכנסו לאתר שלה: GalaStyle