המיקום: רמת השרון

שטח: 120 מ"ר

עיצוב פנים: אורלי דקטר

צילום: שרון צרפתי

 

זוג בשנות ה-60 לחייו סיים פרק בבית גדול בו התגורר, ועבר לדירה קטנה יותר יחד עם הבן שהשתחרר מהצבא. בני הזוג, עשירי תרבות וחובבי אמנות וספרים, ביקשו להעניק לדירה תחושה של נופש עם חלל גדול ומזמין לאירוח.

 

כך הבית נראה לפני השיפוץ:

לפני שיפוץ

 

וכך הבית נראה אחרי:

בית חלומות לזוג

 

בית חלומות לזוג

 

הדירה חולקה לחלל מרכזי של סלון ומטבח, חדר מאסטר לבן בקרבת הכניסה וסוויטת הורים גדולה החולשת על כשליש מהדירה, שכוללת חדר שינה, חדר הלבשה, חדר עבודה וחדר רחצה.

 

בית חלומות לזוג

 

המעצבת העניקה לבית תחושה של דירת בוטיק יוקרתית תוך תכנון של כל פרטי הנגרות. כדי ליצור שפה אחידה של חומרים וגוונים, גם הריהוט תוכנן בסקאלת צבעים אחידה של אפורים "חמים", בשילוב אלמנטים מעץ להגברת החמימות. כל אלה תובלו בנגיעה של צבע דומיננטי אחד – כחול על גווניו, בהשראת הים הנשקף מהמרפסת ובשל היותו הצבע האהוב על בעלי הדירה.

 

בית חלומות לזוג

 

בית חלומות לזוג

 

תכנון המיזוג נעשה כבר בשלבים הראשונים של ההעמדה האדריכלית. ניתנה תשומת לב מיוחדת להטמעה של מערכת מיזוג מתאימה. המערכת שנבחרה הינה TADIRAN VRF BOX של תדיראן.המערכת מורכבת מיחידה חיצונית אחת בלבד ויחידות פנים נסתרות כדי שלא יפגעו בשפה העיצובית הנקייה והאסתטית, ויחד עם זאת יעניקו תפוקת מרבית עם צריכת חשמל אופטימאלית.המערכת מתבססת על טכנולוגיית האינוורטר המעניק נוחות מרבית לאורך כל השנה. יחידות הפנמיות מוסתרות בהנמכת גבס, במקום לא מרכזי כמו מסדרון או חדר רחצה, כדי שלא לפגוע בעיצוב החללים המרכזיים. בהמשך ישיר וכביטוי לסגנון העיצוב המודרני של הבית, תריסי האוויר עוצבו כגרילים דקורטיביים צרים, שנצבעו בגוון הדירה על מנת לשמור על מינימליסטיות.

 

בית חלומות לזוג

 

חוויית הכניסה לבית מתחילה בקונסולת עץ אגוז אמריקאי עם רגלי אלומיניום שנצבעו בגוון מוקה. מעליה נתלתה מראה ייחודית בצורות א-סמטריות בגוון ברונזה. על מנת להדגיש את המראה כאלמנט פיסולי בחלל, נתלו מעליה שני גופי תאורה תקרתיים לבנים המתכווננים אל הקיר.

 

בית חלומות לזוג

 

מאחר שהמטבח מצוי בחלל פתוח, המעצבת תכננה אותו כפנינה עיצובית לינארית בעלת אסתטיות וניקיון. קיר הארונות הגבוהים של המטבח ממשיך לתקרה ומולו אי המחובר לפינת אוכל. בחזית הארונות מוסתרות כל הפונקציות התפעוליות ומשולבים בה מוצרי החשמל כדי להמשיך את הקו האסתטי המוקפד.

 

בית חלומות לזוג

 

במרכז הוצבה קובייה עטופה שיש בגוון אפור כהה עם גידים לבנים, ובתחתיתה כיריים מסוג אינדוקציה. חיפוי הקיר הצמוד לאי עוצב בנגרות ייחודית למטבח, בגוון זהה לארונות. יש בו מראה כהה בגוון ברונזה שעליה מדפי עץ מסיבי. היא יוצרת אשליה של גודל ומרחב ומשקפת את התאורה הדומיננטית היחידה בחלל.

 

בית חלומות לזוג

 

בסלון ישנה רצפה במראה בטון וריהוט אפור בהיר, ויחד איתם מתמזגים בחלל גוונים חמים של מוקה עם נגיעות בכחול, הנשזר בעדינות בכל הדירה. לאוסף המונה מאות ספרים אשר בעלי הדירה אספו במשך השנים ניתנה במה מכובדת באמצעות ספרייה המהווה קיר כוח דומיננטי בסלון. תכולתה, ספרים ופרטי דקורציה, היא שמוסיפה את הצבעוניות ונקודות העניין בסלון.

 

בית חלומות לזוג

 

כיוון שהיה צורך לשמור על אווריריות ללא עומס בחדר, הספריה עוצבה באגוז אמריקאי שדוקק בחיתוך לייזר מיוחד וללא גב אחורי. הקיר מאחור נצבע בגוון כהה כדי לתת לה עומק ובו גופי תאורה קיריים. יחידת נגרות בצבע כחול עמוק פוצעת את הספרייה בא-סימטריות ומשמשת כמסתור למערכות האודיו-וידאו.

 

בית חלומות לזוג

 

בסוויטת ההורים תוכנן אי, הפונה מצד אחד לארונות גבוהים ומשמש לאחסון, ומצד שני פונה למיטה ומהווה יחידת טלוויזיה מתרוממת. גם בחדר העבודה הוצבה ספרייה החולשת על כל הקיר ומשלבת חלקים סגורים לאחסון וחלקים פתוחים של קוביות להנחת ספרים ואקססוריז. כדי לייחד אותה, נחרטו בחזית מילים שאהובות על הדיירים ומתאימות לתחביביהם ועיסוקם.

 

בית חלומות לזוג

 

בית חלומות לזוג

 

בית חלומות לזוג

 

חדר הבן עוצב בסגנון מודרני נקי במונוכרומטיות של אפור, לבן ושחור עם נגיעות של צהוב. מאחר שהבן מרבה לטייל בעולם, בחדר מוקמו פריטים כמו שולחן כתיבה, מתלה בגדים וחפצים בהשראה של מדינות בעולם. הקופסה הפתוחה בארון הבגדים היא מעין יחידת קוביות א-סימטריות, ובחזית הארונות נחרט משפט המאפיין אותו וגם את המוטו העיצובי של המעצבת – "Keep it Simple".

 

בית חלומות לזוג

 

בית חלומות לזוג

 

בית חלומות לזוג