עד לא מזמן, הרעיון שמישהו שנולד בפרווריה הנחשלים של גלזגו, סקוטלנד, יצליח בעסקים, היה בלתי נתפש. כמעט אף אחד לא הצליח לטפס משם בסולם המעמדות, וליצור לעצמו חיים אחרים. אבל זה בדיוק מה שקרה למישל מון, שבימים אלה נושאת את התואר הברונית מון.

עוד באון לייף: 

מון עזבה את בית הספר בגיל 15 כדי לסייע בפרנסת המשפחה, לאחר שאביה רותק לכיסא גלגלים. בגיל 18 נכנסה להריון והתחתנה עם אבי בתה, מייקל מון. לכאורה לא היה נראה שחייה הולכים לכיוון קריירה ענפה, אבל בכל זאת היא הצליחה להתקבל לעבודות בתחום השיווק, והתקדמה מתפקיד לתפקיד, עד שבאמצע שנות ה-20 לחייה היא נהפכה למנהלת השיווק של מבשלת בירה סקוטית. לאחר שפוטרה, היה נדמה ששוב היא נשאבת לחוסר ודעות לגבי עתידה, אבל היא דווקא נמלכה בדעתה להקים עסק משלה. "הילדות שלי לימדה אותי להיות קשוחה ולא לוותר לעולם", סיפרה בראיון לאתר Engage Me. "היא לימדה אותי להאמין בעצמי, ושאם אני רוצה להצליח בחיים, אני צריכה לצאת ולעשות את זה לבד. אני גאה במקום שממנו באתי ומהדרך שבה גדלתי, כי זה שמר אותי רעבה, חדורת מוטיבציה וחשוב מכל – עם רגליים על הקרקע".

 "הילדות שלי לימדה אותי להיות קשוחה". תמונה: אינסטגרם

בזמן שלבשה שמלה עם מחשוף ומתחתיה חזיית פוש אפ מאוד לא נוחה באירוע רשמי, מון הבינה שהיא יכולה לשפר את העיצוב של החזייה. היא קראה על מוצר סיליקון חדש שמיוצר בארה"ב, ופנתה לחברה כדי להשיג את הרישיון האירופי בשביל החזיות שראתה בעיני רוחה. "ראיתי מחסור בשוק של חזיות מחשוף נוחות, אז החלטתי לתקן זאת. אנשים לא חייבים להמציא דברים חדשים לחלוטין, אלא לחפש את הדרך לחדש. אם יש משהו שאתה יכול לשפר – לך על זה. יכול להיות שתיפול על הדבר הטוב הבא".

 

זה לא אוטו, זה חבר

 

הדר מרקס משתפת ביום מלא בחוויות עם רכב מרצדס

 

לטור המלא של הדר >>

 

 

 

ב-1996 השיקו מון ובעלה את MJM International, וכעבור שלוש שנות מחקר, עיצוב ופיתוח נולדה חזיית האולטימו, שהגיעה לחנות הכלבו סלפרידג'ז בלונדון. זו היתה הצלחה מיידית, שהפכה את מון למולטי-מיליונרית, עם חברה בשווי 39 מיליון ליש"ט. "תמיד ניסיתי להיות מנהיגה טובה, אז לא ביקשתי מהעובדים לעשות דברים שאני לא הייתי מוכנה לעשות בעצמי. כמנהלת דרשתי הרבה וזה גרם לצוות שלי להיות טוב יותר ככל שהזמן עבר. כשהתחלנו למכור את חזיות אולטימו אונליין, הבית שלי נהפך למחסן סחורות והצוות שלי סייע לארוז הזמנות, כדי שיגיעו בזמן ללקוחות".

"לא ביקשתי מהעובדים לעשות דברים שאני לא הייתי מוכנה לעשות". תמונה: אינסטגרם

אבל לא הכל התנהל על מי מנוחות. לאחר שנישואיה התפרקו, מון עזבה את החברה לזמן קצר ב-2013, לפני שקנתה את חלקו של בעלה לשעבר ולבסוף מכרה גם את החזקותיה.

בימים אלה, מון היא הבעלים היחידים של מותג שיזוף מלאכותי UTan ואוחזת ב-5% בחברת טכנולוגיה חדשה שנקראת Social Superstore. מון אף מסייעת לקדם יזמויות בקרב אנשים ממעמד הפועלים. "באחרונה הוצאתי סקירה ממשלתית על פריחת סטארט-אפים באזורים נחשלים. גיליתי שהמכשולים שעמם מתמודדים העסקים זהים לאותם מכשולים שבהם אני נתקלתי בתחילת הדרך. המחסומים העיקריים היו להשיג מימון, נטוורקינג, תמיכה והדרכה, כמו גם לדעת איך להקים עסק. אני חושבת שהעתיד בעסקים טמון ביזמויות, אז אנחנו חייבים לסייע לאלה שנאבקים".

מון קיבלה תואר אצולה מהלכה אליזבת' ב-2010, והגיעה לבית הלורדים ב-2015. "בכל יום אני לומדת משהו חדש. כך גם חייתי את חיי עד כה", היא מסכמת. "העובדה שאני ברונית מזכירה לי שבכל יום אני לומדת דברים חדשים. זה הפך אותי רעבה לסייע לנשים, לסטארט-אפים ולעסקים לגדול ולשגשג".

כחלק מהלימודים היא הגתה את

כחלק מהלימודים היא הגתה את