כנשיאה ומנכ"לית שלCelebrity Cruises , ליסה לוטוף-פרלו היא אחת מהנשים החזקות בתעשיית ההפלגות. היא גם הכוח המניע מאחורי ה-Celebrity Edge הממשמשת ובאה, ספינת נוסעים חדשנית בת 2,900 מקומות שצפויה להיות מושקת בשנה הבאה, ותבשר על מעמד חדש של ספינות שמיועדות להפלגות.

 

תפסנו את לוטוף-פרלו אחרי חשיפת העיצוב של הספינה השבוע, כדי לגלות מה זה אומר להיות אישה בראש התחום הזה ולחשוף מאחורי הקלעים של ה.Edge-

 

 

לוטוף-פרלו קודמה לתפקיד הנוכחי בדצמבר 2014 - האישה הראשונה שמונתה למנכ"לית בחברת הפלגות גדולה - לאחר שעבדה בתחומים רבים של החברה במשך 32 שנה. לדברי לוטוף פרלו, היא האישה היחידה בוועדת המנהלים, שמונה חמישה איש. "אני חושבת שהשיחות הן שונות כאשר אישה נמצאת בשולחן", היא מציינת. "קיבלתי את ההזדמנות להיות זו שיש לה את הקול החזק בשולחן כאשר אנחנו חושבים על כל הדברים, ואני מקבלת את ההזדמנות ליצור את החוויות החדשות האלה והספינות החדשות האלה. זה אחד מהחלקים האהובים עליי בעבודה".

 

לוטוף-פרלו ידועה עבור הנטייה שלה לבצע שיבוש בתחומים - שיבוש חכם. "שיבוש חכם דורש אומץ אבל הוא גם דורש לדעת איך ליצור את השינוי מהסוג הנכון", היא אמרה למרכז המנהיגות של האוניברסיטה הבינלאומית בפלורידה. "בעולם העסקים, שיבוש חכם יכול להביא אנשים למותג שלך ולהצמיח את העסק שלך". ב-2015, לוטוף-פרלו מינתה את הקפטן-אישה האמריקאית הראשונה על מגה ספינת הפלגות - פריצת דרך בעולם ההפלגות.

 

 

בינואר 2015, לוטוף פרלו החלה לעבוד על ה-Edge ועל העיצוב שלה. תחת ההנהגה שלה במשך שנתיים, הספינה נוצרה. "הכיוון של העיצוב נקבע על ידי המותג, ואני המותג בסופו של יום", מציינת לוטוף-פרלו. אבל כפי שהיא מצביעה, "צריך צוות שלם בשביל זה, ואף אחד מאיתנו לא טוב לבד כפי שאנחנו בתוך צוות".

 

הנה ארבע דרכים בהןCelebrity Edge  מתכוונת לבצע מהפכה בעולם ההפלגות:

 

1. הספינה עוצבה תוך שימוש בכלי ההייטק המתקדמים ביותר האפשריים. מטכנולוגיית  תלת ממד דרך מודלים שניתנים למגע ועד לסימולטורים של מציאות מדומה, המעצבים השתמשו בטכניקות שונות. "זה איפשר לנו להביא אנשים שיצטרכו להפעיל את החללים האלו, ממלצרים ועד למלווים שנוכחים בחדרים. זה מסייע לבצע גימור בכל פרט ופרט". רוב הטכנולוגיה הזו היתה קיימת, אך לוטוף-פרלו מדגישה, "לא המצאנו אותה, אבל השתמשנו בה בדרך שאף אחד לא עשה זאת".

 

 

2. יש שטיח קסום (פירושו כמשמעו). עולם ההפלגות מלא ברעש וצלצולים, אבל השטיח הקסום לוקח זאת צעד אחד קדימה עם מאפיין שלא נראה כמותו. החלל שיושב על זיז הוא בגובה 13 קומות בצד הימני של הספינה, מה שממצב אותו על ארבעה דקים שונים. בדק 16, השטיח הקסום הופך למסעדה שמארחת 90 אורחים. כאשר הוא עובר לדק 14, הוא הופך להרחבה פתוחה של אזור הברכה הראשי. בדק 5, השטיח הקסום מאפשר לאחת מהמסעדות המומחיות של הספינה להציע ישיבה נוספת בחוץ. במיקום הנמוך ביותר שלו, דק 2, הוא הופך לאזור עליית נוסעים.

 

3. המרפסת האינסופית. חשבתם שמרפסת בתא שלכם זה משהו יוקרתי? תתכוננו למרפסת האינסופית, אשר מערבבת את הבפנים והבחוץ, והופכת את המרפסת לחלק בלתי נפרד מהתא. בלחיצת כפתור, חלון נפתח ומאפשר גישה מלאה החוצה. "זה חיבור קרוב יותר לים", אומרת לוטוף-פרלו, אשר מסבירה כי יצירת הפיצ'ר הזה חייבה חשיבה מורכבת על מבנה הספינה .Celebrity עבדה עם מספנה כדי להניח את המבנה פנימה אל מול ההקף. החידוש הזה מוסיף 23% יותר מקום בחדר. והעיצוב הפנימי תורם להרגשת הפתיחות: המעצבת קלי הופן יצרה חללים שנראים כמו חדרי מלון יוקרה ויש להם פרטים מוגדלים כמו מיטות קינג סייז עם מצעי קשמיר, בתאי הדאבל.

 

 

4. חווית הסוויטה הומצאה מחדש. על גבי ה,Edge- כ-12% מהחדרים הם סוויטות, לעומת ספינות אחרות, בהן מספרן עומד רק על 5%%. "זה בגלל שסוויטות הן פופולריות מאוד ואנחנו צריכים יותר מהן", מסבירה לוטוף-פרלו. לאורחיSuite Class  יש חללים פרטיים, כולל בריכה ומסעדה עם מנות שנוצרו על ידי שף עטור מישלן. ראויות לציון במיוחד הןEdge Villas , שיש להן שתי קומות של חלונות, מדרגות עם נופי טרסה ובריכת טבילה. הכוכבת של ההופעה היא ה,Iconic Suite- שיש לה מרפסת מצוידת בג'קוזי שיושבת מעל כנף של הגשר, גודלה הוא כ-65 מטר מרובע והיא מציעה מראה פנורמי של האוקיינוס.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: