בהגדה של פסח אמנם כתוב ש"כנגד ארבעה בנים דברה תורה: אחד חכם ואחד רשע ואחד תם ואחד שאינו יודע לשאול", אבל אנחנו יודעות שליל הסדר הוא בכלל חג של נשים – החל מהבישולים שלפני, דרך האירוח עצמו ועד הניקיונות שאחרי.

גם כי מדובר בחג הכי חגיגי בין החגים העבריים, וגם כי גם ככה אתן מבלות זמן מיותר בקניונים בחיפוש עבור מתנות מקוריות לחג, די ברור שליל הסדר הוא תירוץ מעולה להתחדש בשמלה יפה וחדשה.

לפיכך, בין אם את חכמה, תמה, רעה או זו שאינה יודעת לשאול – אנחנו בטוחות שלפחות אחת מתריסר השמלות שאספנו לך כאן תהיה לטעמך. והחלק הכי טוב? כל השמלות כאן הן במחיר של עד 400 שקלים בלבד ובעיקר פחות (וזה עוד לפני ההנחות). אז מי את הולכת להיות בערב החג, וחשוב מזה, מה את הולכת ללבוש?

חכמה, מה היא אומרת?

קווים לדמותה: החכמה היא זו שזוכרת טוב-טוב את ליל הסדר הקודם, וזה שלפניו, וגם את כל אלו שקדמו להם. היא זוכרת את הפעם ההיא שהייתה צריכה לארח ואחרי כל הבישולים לא היה לה כוח להתלבש חגיגי. היא זוכרת את הפעם ההיא שהאחיין הקטן שפך עליה קצת יין. היא זוכרת את הסדר ההוא שהמשפחה שלה החליטה שהשנה קוראים את ההגדה מההתחלה ועד הסוף, עם כל השירים, כולל הכל.

מה היא תלבש: שמלה נוחה מבד נעים, כזו שיש לה גזרה שתאפשר להגזים עם הגפילטע והקניידלך של דודה חנה.

איך היא תאבזר: באווירת הסלוגן "את הכי יפה כשנוח לך", את השמלה הנוחה שלה היא תאבזר עם נעליים שטוחות ושרשרת בעלת נוכחות.

             

שמלה לחג פוקס

שמלת שכבות שחורה; פוקס, 99.90 שקל

    

שמלה לחג רנואר

שמלת קומות בירוק זית; רנואר, 299.90 שקל

שמלה לחג סטרדיווריוס

שמלה א-סימטרית ושרוול אחד; סטרדיווריוס, 159.90 שקל

קו מפריד

רעה, מה היא אומרת?

קווים לדמותה: היא יודעת שאימא שלה הכינה במיוחד בשבילה עוגת שוקולד כשרה לפסח, אבל היא ממש לא מתכוונת להישאר עד לשלב הקינוח. הרעה המדוברת היא לא באמת רעה, פשוט יש לה תוכניות אחרות וליל הסדר המשפחתי הוא רק האירוע הראשון שאותו היא מתכננת לפקוד במהלך הערב. תהיו בטוחים שבשעה 21:00 היא כבר מחוץ לדלת, בדרך לסדר האלטרנטיבי שהיא הוזמנה אליו או לבילוי עם החברות שהצליחו להתחמק מהסדר שלהן.

מה היא תלבש: שמלה סקסית, כזו עם מחשוף או בצבע נועז. היא תדע שבחרה את השמלה הנכונה כשהדודה שתמיד שואלת אם כבר יש לה מישהו לא תעיז לשאול השנה את השאלה הזו.

איך היא תאבזר: הוויב הסקסי ימשיך גם בגזרת האביזרים, כשאנחנו מדברות על נעלי עקב מוגזמות (גם ככה יושבים רוב הזמן בסדר) ותיק קטן אך שיקי שבו תשים את דמי הפסח שתקבל מקרובי המשפחה רגע לפני שהיא חומקת מהאירוע.

         

שמלה לחג H&O

שמלת מעטפת פרחונית; H&O, 149.90 שקל

שמלה לחג ברשקה

א-סימטרית בורוד לוהט; ברשקה, 79.90 שקל

        

שמלה לחג טוונטי פור סבן

מחשוף מרומז ותחרה שחורה; טוונטי פור סבן, 249.90 שקל

קו מפריד

תמה, מה היא אומרת?

קווים לדמותה: התמה שלנו היא מי שעוד מהגן זוכרת שאירועים חגיגיים מחייבים שמלה לבנה, או במקסימום שמלה בצבע אוף-ווייט או ורוד-בייבי. בארון שלה יש מקבץ שמלות לבנות שאותן היא לובשת פעמיים בשנה (ליל הסדר ושבועות), אבל זה לא מונע ממנה להתחדש בעוד שמלה לבנה אחת ממש לפני שמגיע ליל הסדר.

מה היא תלבש: אנחנו באמת צריכות להסביר?

איך היא תאבזר: קשת פרחים דקה, שתזכיר לה את הפעם ההיא בגן שהייתה אימא של שבת.

            

שמלה לבנה לחג העין השלישית

שמלה לבנה קלאסית; העין השלישית, 139 שקל

              

שמלה לבנה לחג, גולף

שמלה לבנה עם רקמה פרחונית; גולף, 399 שקל

שמלה לחג פרחונית פול אנד בר

ואם תחליט "להשתגע" – שמלת מעטפת בצבע אוף-וויט והדפס פרחים; Pull&Bear, 149.90 שקל

קו מפריד

וזו שאינה יודעת לשאול

קווים לדמותה: זו שאינה יודעת לשאול היא מי ששוכחת (או לא טורחת) לשאול את עצמה מראש מה היא מתכננת ללבוש לארוחה המשפחתית. לרוב היא תקנה את השמלה בשיא הלחץ (של עצמה, אבל גם של הקניונים), ובסופו של דבר תבחר לרכוש לעצמה שמלה שהיא כבר מדמיינת איך תלבש אותה אחרי פסח לעבודה, ללימודים ולפגישה עם חברות.

מה היא תלבש: שמלה חגיגית אך פרקטית שאפשר לשדרג באמצעות נעלי עקב או לשנמך עם סניקרס.

איך היא תאבזר: סביר להניח שלא תצא מהקומפורט-זון שלה, אלא תבחר בתכשיטים עדינים, אולי אפילו אלה שהיא גם ככה לא מורידה ביומיום.

       

שמלה לחג וליומיום תמנון

בצבע הכסף; תמנון, 79.90 שקל

      

שמלה לחג וליומיום אריסטו שמט

הרקיע השביעי; אריסטו שמט, 299.90 שקל

        

שמלה לחג וליומיום זיפ

השמש העולה; זיפ, 89 שקל (במקום 190)