סביר להניח שרובכן שמעתן על ה"זוהר" המפורסם פוסט יחסי מין: עור הפנים בוהק, אתן נראות קורנות ובריאות ומרגישות חיוניות מרשימה. לא מדובר באגדה אורבנית.

על פי מחקר שראה אור ב-Psychological Science אפקט הזוהר המפורסם שמגיע בעקבות פעילות מינית נמשך עד 48 שעות ובניגוד למה שרבים סוברים, הוא לא כתוצאה מהאקט הפיזי אלא מהחיבור עם הפרטנר.

 

ד"ר אנדריאה מלצר, מדענית פסיכולוגית מאוניברסיטת פלורידה, אשר ביצעה את המחקר, הסבירה כי "אנשים עם סימני זוהר מובהקים יותר - כלומר, אנשים שדיווחו על רמה גבוהה יותר של סיפוק מיני 48 שעות לאחר קיום יחסי מין – הם אותם אלה שהעידו על רמת שביעות רצון גבוהה במערכת היחסים שלהם כמה חודשים מאוחר יותר". המחקר ניתח את ההתנהגות שאחרי של 214 זוגות בראשית מערכת היחסים שלהם, והממצא המובהק ביותר הוא שאלה שדיווחו על זוהר חזק פוסט-סקס בעצם נמצאים בנישואין מאושרים יותר.

 

למרבה הצער, לא כולנו נמצאות בזוגיות מוצלחת ונהנות מחיי מין מעולים. זה לא אומר שאין לנו את האפשרות לזכות בזוהר הנעים של אפטר-סקס. הנה 8 דברים שעשויים להעניק לכם אפקט דומה:

 

שתו שייק בריא/ מיץ לניקוי רעלים

מאמנת הבריאות מישל חדד טוענת כי שייק דוחף חומרים מזינים לזרם הדם ומשם לכבד במהירות. כתוצאה מכך העור בוהק ויפהפה. מדענים, לעומת זאת, משוכנעים קצת פחות: ד"ר ג'יימס ה. גרנדל, ראש המחלקה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בבית החולים "וינתרופ" במינולה, ניו יורק, טוען כי "אין הוכחות מדעיות חד משמעיות לכך שמיץ לניקוי, או כל מזון אחר לצורך העניין, רלוונטי לסילוק רעלים". הזוהר, אם כן, אינו מובטח אבל מה אכפת לכן לנסות?

 

שייק ירוק

 

הוסיפו קייל לסלט

העלים הללו ידועים בקרב שוחרי הבריאות כנוגדי חמצון אולם יש לציין כי מדובר בירק שגם מכיל רמה גבוהה מאוד של ויטמין A מה שעשוי לשדרג את הבוהק הכללי ותחושת החיוניות של הגוף. עכשיו רק נשאר לכן להחליט אם הטעם הנורא שווה את זה.

 

קייל

 

בצעו פעילות אירובית אינטנסיבית

אם אתן מסיימות שיעור ספינינג בלי להזיע את עצמכן לדעת, אתן עושות משהו לא נכון. אמנם מדובר בתשלום "כבד" עבור הזוהר המיוחל ונדרש מכן הרבה מאמץ אבל יש מצב שזה שווה את זה.

 

חדר כושר

 

חשפו את עצמכם לשמש במידה

אם תזרקו את עצמכן כל יולי-אוגוסט על החוף יותר הגיוני שתיראו כמו עוף צלוי ולא נשים זוהרות, חיוניות ושמחות. אבל אם תעשו שימוש נכון באור השמש ותבלו יום בשבוע בשיזוף עם קרם הגנה בגוון זהוב יש סיכוי לא רע שתתקרבו למראה העור הרצוי.  

 

שמש

 

אכלו אגוזים

שמנים באיכות גבוהה וחומצות שומן מצויים באגוזי ברזיל ומקדמיה הוכחו כבר כתורמים להתחדשות העור. רצוי לא לצרוך אותם קלויים, תקועים עמוק בתוך "חטיף בריאות" כלשהו או מעל עוגת קרם...

 

אגוזים

 

לכו לישון

שינה היא ככל הנראה אחד הבילויים האהובים ביותר על מרבית בני האדם. כמה נחמד לגלות ששינה ארוכה היא לא רק נעימה אלא גם קריטית  לתחושה ולמראה טרי, בריא, ערני ומלא חיות. למרבה הצער, לעתים קרובות מדי אנחנו נותנות לפרט הזה לחמוק מאתנו ומסתפקות במעט מאוד שעות שינה. מחקרים מראים כי הדור הנוכחי ישן בממוצע שעתיים פחות כל לילה בהשוואה לשנות ה-60-70 מה שמוביל לבעיות בריאות קשות כמו סוכרת מסוג 2 והגדלת הסיכון לחלות בסרטן. שינה טובה בהחלט יכולה לעזור לעור שלך להיראות זוהר - אם תשכילי להעניק אותה לגוף שלך במידה הנדרשת.

 

שינה

 

נשנשו דגני בוקר

קערת דגני בוקר ממוצעת מכילה רבע מהערך היומי המומלץ של אבץ, אשר מסייע לתקן רקמות פגומות, מה שאומר שאתן תיראו מאוד זוהרות אחרי 2 קעריות כאלה. מה שכן, כמות הסוכר הלא-הגיונית בדגנים הללו עלולה להיות בעיה.  

 

דגני בוקר

 

שתו יין אדום

יין אדום עשיר בחומצות אמינו ופוליפנולים ומסייע להגביר את התחדשות העור ולשדרג עור עמום. קצת קשה להאמין לזה אם יצא לכם להיות בהנגאובר אחרי שירדתן על בקבוק קיאנטי אבל היי! אם המדענים ממליצים על כוס יין אדום כדי לקבל קצת זוהר, מי אנחנו שנתנגד?

 

יין אדום