קורטני אולסון נחשבת לאחת השרירניות הידועות בעולם ולאושיית אינסטגרם. ירכיה קיבלו את הטייטל "הכי קטלניות בעולם", אחרי שפרסמה סרטון שלה מוחצת דלעת באמצעותן, ולאחרונה היא גם השיקה ליין בגדי ספורט שמיועדים לכל מבני הגוף. כעת היא מנצלת את בימת עשרות אלפי העוקבים שלה כדי להעביר מסר חשוב.

 

עוד באון לייף:

 

לפני כמה ימים פרסמה אולסון פוסט על מנת להמחיש שגם לשרירניות מקצועיות יש צלוליט. "לפעמים אני שוכחת שצלוליט הוא תורשתי", כתבה, "וכאחת שמתעמלת כמו חיה וזכתה בתואר 'האישה עם הירכיים הכי קטלניות בעולם', אני חושבת שאני יכולה לכתוב בביטחון מלא שזה חלק מלהיות אנושי. אבל בגלל שאנחנו מבזבזות את חיינו בהתבוננות על פרסומות מרוטשות ו'חסרות פגמים', אנחנו מתוכנתות לחשוב שיש משהו רע באנושיות שלנו. המודעות מוכרות לנו הצלחה ויופי", כתבה אולסון. "כל העניין של הפרסום הוא לגרום לנו להרגיש כאילו אנחנו צריכות משהו. המטרה היא לגרום לנו לצרוך. הצלוליט יוצר חלל. ומילוי החלל הזה יכול לבוא בצורות שונות. אלכוהול, התעמלות אובססיבית, טיפולי הקפאת שומן, הפרעות אכילה או רחמים עצמיים. למרות כל המאמצים שלי (לא צרכתי אלכוהול במשך 7 שנים, אני מתאמנת 5-6 פעמים בשבוע ואוכלת בריא), עדיין יש לי ימים ואפילו שבועות, שבהם אני מרגישה מלאה בגומות".

 

 

אולסון כתבה שרחמים עצמיים הם חסרי תועלת לעולם. במקום זה היא מזכירה לעצמה להתרכז בעובדה שהיא בריאה, שיש לה רגליים ושיש לה את הזכות ללכת לחדר הכושר, בניגוד לנשים במדינות אחרות בעולם. "ואז אני מתמקדת במה שאני עושה לא בסדר והתשובה לכך היא – שום פאקינג דבר". אולסון מבקשת מאיתנו לדמיין שער של מגזין 'ווג' שהכותרת שלו תהיה "הנורמה" במקום "איך לעצב גוף שיסובב את הראשים". או במקום "איך להתלבש כדי להשיג את התפקיד" תהיה בו כותרת נוסח "האישה עם הירכיים הכי קטלניות בעולם מלמדת אתכן איך למחוץ את החיים". עוד כתבה אולסון ש"בפנים יהיו פרסומות שמתארות את המציאות. זה יגרום לרבות מאתנו למצוא את היעוד ולמצות את הכוחות שלנו. איך אנחנו יכולות להיות הכי טובות שאנחנו יכולות אם אנחנו כל הזמן פוחדות שאנחנו נראות גרוע?".

 

 

כמו לכולנו, גם לאולסון יש ימים שבהם היא מרגישה לא טוב עם עצמה, אבל היא נוהגת לעלות תמונות גם מהימים 'הטובים' שלה וגם מהימים 'הרעים'. בראיון ל-yahoo אמרה: "יכולים להיות לנו ימים רעים. אנחנו יכולות לעלות כמה קילוגרמים, לאבד כמה קילוגרמים, יש צלוליט, אין צלוליט - הכל נורמלי והכל יפה. אנחנו לא אמורות להיות חיוביות כל הזמן, כל יום, ולפעמים זה נורמלי לחשוב מחשבות שליליות. אנחנו כבר כל כך מתוכננות לראות בפרסומות אנשים שעברו ריטוש מהרגע שנולדנו, אז התכנות מחדש וביטול התוכנה הזו בתת המודע שלנו יכול לקחת זמן. אבל כמו שאפשר להסיר תוכנה מהמחשב, אנחנו יכולות להסיר את האמונה שכדי להיות יפות אנחנו צריכות להיות חסרות פגמים".

 

אולסון מאשימה את התקשורת בכך שהיא גורמת לנו לחשוב שצלוליט הוא לא נורמלי. "מותגים כמו נייק ואדידס ישתמשו רק בדוגמניות שלובשות מידה סמול בפרסום שלהם. תחשבו מה זה עושה לערכה העצמית של 95 אחוז מאתנו. זה מזעזע", היא אומרת. "הרבה נשים רואות את התכונות של הגוף שלהן כפגמים, כשלמעשה הסיבה היחידה שהן נתפסות כפגמים היא בגלל שהפרסומות והמגזינים אמרו לנו ככה".

 

 

כדי להילחם בראייה הזו, הקימה אולסון גם חברת בגדי ספורט בשם Grrr, שבכל הפרסומות שלה מככבות נשים במידה ממוצעת. היא גם מעודדת נשים אחרות לעלות לרשתות תמונות שלהן ללא פילטרים וריטושים. וכמובן שבנוסף היא ממשיכה לעלות פוסטים עם מסרים מעצימים, כמו זה למשל: "לא שתיתי במשך 7 שנים, הפעם האחרונה שהשתמשתי בסמים היתה ב-14 ביוני 2010, אני מתעמלת עם משקולות שישה ימים בשבוע, אני אוכלת בריא, יש לי קצת מתיחות בחיים אבל לא יותר מדי, ואתם יודעים מה? העור שלי לא חלק. אני עדיין לא נראית כאילו מישהו עבר עם מגהץ על העור שלי. יש לי גומחות וצלוליט, סימני מתיחה וורידים. וזה נורמלי".

 

כמובן שהתמונות שהיא מעלה והמסרים המחזקים שלצדן, גורמים להרבה נשים להזדהות איתה ולכתוב לה תגובות חיוביות ולעודד אותה להמשיך ולחזק. וכמובן גם להתחזק.