מזל טוב! נולד לך תינוק חדש וביחד איתו נולדה לה גם אמא חדשה ומבולבלת. פעם להיות אמא היה הרבה יותר קל והאימהות החדשה הסתמכה על אינטואיציה, או על עצה פה ושם מאמא. היום יש מגוון שיטות ודרכים לגדל את הילדים שלנו והמידע על הדרך המתאימה לגידולם, מציף אותנו מכל עבר. בהתחשב בעובדה שפייסבוק השתלט לרובנו על חלק גדול מאוד מהחיים, מומלץ מאוד לנצל את ההתמכרות הזו למציאת מענה לכל השאלות והתהיות שלנו בתור הורים חדשים וגם ישנים.

עוד באון לייף: 

 

אם לפני כמה חודשים היו אומרים לי שדף הפייסבוק שלי יהיה מוצף כולו בטיפים ושאלות של הורים, כנראה שהייתי מגחכת קלות. כיום, לאחר כמה חודשים של הורות טרייה, אני יכולה להגיד בוודאות שאני שואבת מקבוצות הפייסבוק האלו כל כך הרבה. לא פעם עצה שניתנה או שאלה שנשאלה, חשפו אותי לרעיונות חדשים ועל הדרך גם לגמרי הצילו אותי. קיימות עשרות קבוצות פייסבוק שמתמקדות בהורות, הריון ולידה, אך בתוך בליל המידע הזה מומלץ לברור את מה שמתאים לנו. אני בחרתי להתמקד בכמה קבוצות, שאולי האג'נדה שלהן קצת רחוקה מהמיינסטרים, אבל אם עוד לא הכרתן אותן אני ממליצה בחום להתחיל לבקר בהן- רק זהירות זה ממכר!

המדריך המציאותי לשנת תינוקות

כשמה כן היא, קבוצת פייסבוק סגורה שעוסקת בעיקר בהתמודדות שפויה ובריאה עם שנת התינוקות, מתוך בחירה בהורות מקושרת וקשובה לצורכי התינוק. האני מאמין של הקבוצה רוצה לספק מענה ותמיכה להורים, מתוך אמונה ששינה היא תהליך פיזיולוגי טבעי (בדומה לאכילה או הליכה), אשר אינו מצריך למידה או חינוך ותלוי אך ורק בבשלות פיזית ורגשית של התינוק. בקבוצה זו לא תיתקלו בטיפים המעודדים הירדמות עצמית, אך תוכלו לקבל הרבה מידע המתבסס על מחקרים בתחום השינה, טיפים להקלה בהתמודדות עם האתגרים הקיימים בהורות ותמיכה רבה מהאדמינים וחברי הקבוצה. אז מי שמתחברת להורות מקושרת וקשובה, זאת לגמרי הקבוצה בשבילה ומי שמחפשת ללמוד שיטות להירדמות מהירה, הייתי ממליצה לחפש אותם במקום אחר.

מאמאטבע

הקבוצה נולדה כמעין שבט נשים מודרני ומיועדת לאימהות שבוחרות בהורות אחרת. בין אם מדובר בנשים הדוגלות בלינה משותפת, הנקה בלעדית או כאלה שסתם דוגלות בגישה יותר טבעית. הקבוצה היא קהילה סגורה לנשים בלבד, אשר מתמקדת בכל האלמנטים של הורות אחרת. החל משלב תכנון ההיריון, דרך ההיריון, הלידה וגידול הילדים בגישה הקרובה לטבע. הקבוצה מעודדת תפיסות שעונות על צרכי התינוק בלבד בגישה טבעית, שקצת שונה מהגישה הכללית הרווחת כיום בארץ. הקבלה לקבוצה היא מעט 'נוקשה' וכוללת הזמנה על ידי חברת שבט אחרת ומענה על מספר שאלות, מתוך רצון לשמור על ערכי הקבוצה. אז מי שמחפשת לגדל את הקטנטנים שלה בגישה קרובה לטבע (גם אם היא גרה בעיר), הייתי ממליצה להשקיע בקבלה לשבט, במקרים אחרים זה כנראה יהיה קצת מעיק.

תינוקות מלמדים הורים

קבוצה משותפת להורים ולילדים אליה גם אבות מוזמנים, דבר שבהחלט מייחד אותה על פני קבוצות דומות הקיימות ברחבי הפייסבוק. הקבוצה מיועדת להורים שמאמינים בגידול הילדים מתוך היכרות אינדיבידואלית עם התינוק או הילד ומעודדת הקשבה לתינוק ולצרכים שלו, על פי 'עיקרון הרצף' ובגישה של 'תקשורת מקרבת'. הייעוץ בקבוצה נעשה מהורים להורים אחרים ולא מאנשי מקצוע בדומה לקבוצות אחרות. בנוסף, האדמינים של הקבוצה אינם אנשי מקצוע בתחום, אלא הורים שרוצים לשתף ולעזור בחוויית ההורות. בגדול כל מי שמתעודדת מקריאת סיפורים של הורים שנמצאים במצב דומה לשלה, לגמרי תוכל להתחבר ולמי שאין סבלנות ליותר מדי קשקושים על תינוקות בפיד שלה, זה גם לגמרי בסדר.

'קול מאמס'

קבוצה קצת אחרת משאר הקבוצות אותן אני פוקדת, שנועדה לתת מקום לשיתוף ולמידה לאימהות ומאימהות שמתחברות לעולם העיצוב לילדים. האווירה בקבוצה היא אווירה קלילה, המאפשרת לאימהות לשתף או לשאול בכל מה שקשור בעולם העיצוב לילדים. החל מרעיונות לעוגה מיוחדת ליום הולדת שנה ועד למקומות ואתרים בהם ניתן לרכוש מוצרים מדליקים לחדרי הילדים. בניגוד לקבוצות אחרות אין לקבוצה אג'נדה גדולה ומורכבת ובסופו של דבר היא מחפשת להיות מקום נעים ומכבד לאימהות שמתחברות לעולם הזה. כל מי שתמיד מחפשת איך לשדרג את החדר, המלתחה או כל פריט עיצובי אחר בחייו של ילדיה, תמצא פה מרחב נעים ומעשיר ומי שעולם העיצוב הוא ממנה והלאה, זו כנראה לא הקבוצה בשבילה.

לידה פעילה ולידה פעילה- קבוצת ההמשך

שתי קבוצות המשלימות אחת את השנייה ומהוות מרחב לשיתוף ותהיות של נשים הדוגלות בלידה פעילה ולידה טבעית. קבוצת האם 'לידה פעילה, לידה טבעית ולידת בית', מתקשרת לאימהות בצורה עקיפה ומיועדת לנשים לפני ואחרי לידה ולנשות מקצוע מהתחום. הקבוצה מאפשרת לנשים לשתף מידע וחוויות אישיות בכל הקשור להריון ולידה ומעודדת הריון, לידה והורות בגישה יותר פשוטה וטבעית. בפועל ניתן ללמוד גם המון על ההתמודדות של נשים לאחר הלידה ולנסות להבין כיצד משפיעה חווית ההיריון והלידה על ההתמודדות שלנו ושל התינוקות שלנו בהמשך. קבוצת הבת 'לידה פעילה- קבוצת ההמשך', ממשיכה את הקו של קבוצת האם, מחפשת להעניק מקום בטוח לאימהות לשתף ולספר בחוויית האימהות, בצורה שמתקשרת לחוויית ההיריון והלידה בגישה טבעית. אז מי שמחפשת להבין את הקשר בין ההיריון, הלידה וגידול התינוקות והילדים, תוכל לשאוב המון מידע וכוח מהקבוצות האלו ומי שלא מצליחה לדמיין את הלידה כמשהו אותו ניתן לעבור בצורה פעילה וטבעית, אולי פחות תתחבר