משרד התובע המחוזי במחוז אלגני, פנסילבניה, מתכוון להגיש תלונה על התנהלותו של שופט בכיר, לאחר שהציע במהלך בשבוע שעבר במהלך ערעור על עונשו של עבריין מין שהנאשם ישלם קנס של דולר אחד בודד עבור כל פעם שנגע בצורה לא הולמת בקרבן שלו.

 

בסופו של דבר בחר לא להטיל את הקנס המשפיל הזה אלא פסק 90 יום מאסר על תנאי ו-20 שעות עבודות שירות. אולם עצם ההצעה הספיקה כדי להניע את סטיבן א. זאפלה לפעולה.

 

השופט, לסטר ג. נאוהאוס, הציע את הצעתו השנויה במחלוקת בעת דיון בערעור של צעיר בן 18 שהורשע בהטרדה מינית של נערה צעירה ממנו, במהלך לימודיהם בתיכון. הנאשם ליטף את הקורבן במספר הזדמנויות ונקנס ב-300 דולר בגין התנהגותו.

 

שופט בבית המשפט בפנסילבניה

לסטר ג. נאוהאוס

 

מדובר בצעיר המוכר לרשויות הרווחה במדינה ומטופל על ידן בשנים האחרונות. כאשר הופיע בפני נאואהאוס ב-26 באפריל, עורכת דינו, דואן וולטרס, אמרה לבית המשפט שהוא לא יצליח לעמוד בתשלום הקנס הפעוט הזה וביקש שיבצע עבודות שירות במקומו. "מרשי יודע שמה שעשה היה לא בסדר והוא מתנצל על כך אבל פשוט אין לו 300$".  

 

בתגובה זרק נאוהאוס כמה משפטים גסים במיוחד: "תשמעי, אני יכול לנקוב בשמו של מבוגר אחד לפחות שחושב שמרשך לגמרי בסדר," אמר השופט, והוסיף כי המבוגר שהוא לא נקב בשמו הוא דווקא "בחור חשוב" - אזכור די ברור לנשיא דונלד טראמפ כסטנדרט להטרדה מינית .

 

עוזר התובע המחוזי ג'ף טיסק, דרש מהשופט להטיל שלושה חודשים מאסר על תנאי וצו הרחקה מהקרבן שנכחה אף היא בערעור.  

 

נאוהאוס, כך על פי תמלילי בית המשפט, הלך רחוק יותר:

 

נאוהאוס: בסדר. אני עומד לתת לו מאסר על תנאי של 90 יום פלוס שעות שירות לקהילה פלוס קנס של 3 דולרים. כמה פעמים הוא גיפף אותה בניגוד לרצונה?

טיסק: משהו כמו 6 פעמים.

נאוהאוס: אוקי, אם כך אז קנס של 6 $, דולר על כל פעם.

טיסק: זה פשוט לא הוגן לספר לבחורה צעירה שמגע לא הולם בה שווה דולר אחד עבור כל פעם.

נאוהאוס: מה אתה רוצה שאעשה? אין לו כסף.

"אני מבין את זה, "ענה מר טיסק. "זאת לא הנקודה. לא אכפת לי אם הקנס הוא אפס דולר. זה מאוד לא הולם לספר לבחורה צעירה ש ... "

נאוהאוס: "בסדר. בסדר! אז אפס דולר, תשעים יום על תנאי, צו הרחקה, 20 שעות שירות קהילתי. אני מרגישה רע בשביל הקורבן. באמת, "המשיך השופט נאוהאוס. "אבל באמת אין הרבה מה לעשות".

 

דונלד טראמפ

יש מי שיחשוב שזה בסדר. דונלד טראמפ

 

זו לא הפעם הראשונה שבה נאוהאוס מציע עונשים מגוחכים במהלך משפט. על פי העיתון פוסט-גאזט, נאוהאוס אילץ את שופטת בית המשפט העליון לשעבר של פנסילבניה, ג'ואן אורי מאלווין, לשלוח תמונה שלה כפותה באזיקים בעקבות הרשעת שחיתות פלוס התנצלות בכתב יד, לכל שופט ושופט בפנסילבניה. בית המשפט לערעורים טען שהדרישה להתנצלות מתקבלת על הדעת אולם התמונה היא "קצת יותר מדי" וביטל את החלטת השופט.

 

במקרה זה, נאוהאוס הודה שהוא שפט "ילד בעייתי במיוחד" וניסה להסביר את התנהגותו הגסה בבית-המשפט: "לא ניסיתי למזער את מה שקרה לקורבן, אלא להוציא מהתביעה באיזה עונש הם בדיוק מעוניינים ובמה הנאשם יוכל לעמוד. אני צריך למצוא דרך להעניש, "אמר. "היה ברור לכולם שהוא עשה משהו לא בסדר, הם באו לפני בלי שום הצעה ... זה כמעט בלתי אפשרי וזה מתסכל. לא התכוונתי ללעוג לקרבן, לא התכוונתי להשמיץ, רק רציתי שמישהו יספק מענה. זה התפקיד שלהם". נאוהאוס גם הכחיש שהתכוון בדבריו לנשיא דונלד טראמפ:"התייחסתי לעובדה שאנחנו חיים בחברה לא ראויה, לא הולמת ולא הוגנת בה אנשים מדברים ככה כל הזמן".

 

בתגובה לאירוע אמרה דוברת לשכת התובע המחוזי כי "להתנהגותו של השופט אין מקום במערכת המשפטית שלנו והפרקליט המחוזי יביא את הדברים לידיעת האנשים הרלוונטיים".