את ריחו של הקיץ כבר מתחילים להריח, וגם הצבע הצהוב שמשתלט אט אט סביב לא מותיר מקום לספק: הגענו לעונה החמה. ומהי העונה החמה, עבור רבים מא?תנו? נכון - חופשת קיץ מפנקת ביעד מהנה. כדי שתוכלו לגוון השנה ולהגיע למקומות שאולי אפילו לא חשבתם עליהם, אספנו המלצות על היעדים החמים (תרתי משמע) של הקיץ הקרוב.

 

יוון: חצי האי פלופונס

הרבה אפשרויות מציעה יוון לתייר הישראלי, אך נראה כי אחד היעדים המרשימים של העת האחרונה הוא יעד שבעבר נקשר בעיקר במאורעות היסטוריים: חצי האי פלופונס, שנמצא בדרום המדינה. אי שם לפני שנים התרחשה בו מלחמת אתונה וספרטה, אך כיום זהו יעד מושלם לחוויה יוונית אמ?תית, כולל 'בטן גב' מסורתי וניחוח מקומי שיכיר לכם את המדינה הזו בצורה הטובה ביותר.

 

גרמניה: היער השחור

קצת מצחיק להגדיר את היער השחור כיעד החם של 2017, אבל מה לעשות - ישנם יעדים שתמיד יהיו חמים ומבוקשים, וכך נכון לגבי היער השחור כבר שנים רבות. מה הופך אותו למבוקש כל כך בקיץ? כנראה השילוב בין הקרירות הנעימה שמבטיח האזור, לבין הנופים ירוקי העד שחסרים לנו כל כך כאן בארץ, במקומות רבים.

 

היער השחור

 

הולנד: האי טסל

לא רבים שמעו עליו, אך מי שמגיע לשם יודע שבחר במקום הנכון. האי טסל נמצא בצפון הולנד, לא רחוק מאוד מאמסטרדם הבירה, והוא מציע שלוות עולמים במקום פסטורלי שמתאימה לו אחת הקלישאות החבוטות ביותר: יד הזמן עוד לא נגעה בו. רק כדי להמחיש עד כמה הוא מבודד ושקט, נזכיר כי כדי להגיע אליו תהיו חייבים לשוט במעבורת.

 

רומניה: קלוז' נפוקה

עיר שנמצאת בחבל טרנסילבניה המוכר, ונחשבת לאחד החשובות שבו. זוהי למעשה עיר רומנית-הונגרית, שבאמצעה עובר נהר גדול, נהר סומש. עם הבתים העתיקים והיפים והאוניברסיטה הפועלת בתחומה, העיר מציעה למטייל מראה אירופי קלאסי. לא רחוק ממנה תוכלו לפגוש גם באוצרות טבע מעניינים, כמו קניון ולישוארה וקניון Ceile Turzi המרשים.

 

אוסטריה:חבל טירול

עוד יעד שיהיה תמיד, כך נראה, מבוקש ומתויר. מדובר באזור שנמצא במערבה של אוסטריה, ולמעשה כולל בתוכו חלק מהאלפים - מה שהופך אותו ליפהפה במיוחד, וגם נעים מאוד בקיץ. בטירול אפשר לצאת לטיולי כוכב רבים, לנפוש בצימרים נפלאים ולפגוש בטבע במלוא עוצמתו. שוב, קלישאתי - אך נכון לגמרי.

 

פולין: ורשה

אין ספק שהשנים האחרונות היטיבו עם פולין, ואפשר לחוש בזה בעיקר מכיוון התיירות שוקקת החיים שהולכת ומתפתחת בה בקצב אדיר. היום גם ישראלים מגיעים לפולין לא רק כדי ללמוד על ההיסטוריה הנוראה של המקום בתקופת השואה, אלא גם כדי באמת לטייל בה. ורשה היא דוגמה נפלאה לכך: היא מציעה עיר עתיקה יפהפייה, מוזיאונים רבים, פארקים ומרחבים ירוקים וגם חיי לילה ומקומות בילוי מעניינים רבים.

 

ורשה

 

אנגליה: ווריקשייר

מי שמעוניין לחוות את אנגליה כפי שהייתה בעבר, צריך לנסוע למחוז ווריקשייר שבחבל מערב המידלנדס - שטחים שבמרכזה של אנגליה, לא רחוק מווילס. ומה במקום? טירות נפלאות, מעט מאוד ערים גדולות וריכוזים גדולים של בני אדם, מה שמשאיר מקום לטבע רחב ידיים, וגם היסטוריה: זהו המחוז שבו נולד שייקספיר הנודע, ואחד המקומות שמהם התפשטה המהפכה התעשייתית באנגליה של פעם.

 

סלובניה: ליובליאנה

כן, גם היעד הזה הוא יעד מבוקש כבר שנים רבות, אך הוא רק הולך ומשתבח עם השנים, ככל שסלובניה מתרחקת מפירוקה של יוגוסלביה הגדולה. סלובניה נחשבת לעיר בירה צעירה יחסית (בשל פירוק יוגוסלביה), והיא מציעה אווירה כזו. לאלו תורמת העובדה שהיא מציעה מחירים זולים למדי, ולכן היא ממשיכה להיות פופולאריות יותר ויותר.

 

לובליאנה

 

צרפת: בורדו

העיר שנחשבת לבירת היין של צרפת, העיר ששוכנת על שפת נהר הגארון, העיר שנושקת לחופי האוקיאנוס האטלנטי - והעיר שמעט מאוד ישראלים ראו בה יעד מומלץ לטיול עד לאחרונה. מדוע? לא ברור, אך כיום אפשר להגיד בהחלטיות כי זה הולך להשתנות. העיר שיפרה פניה, הפכה מסבירת פנים לתייר ויותר ויותר אנשים שמים פעמיהם אליה. אגב, לאחרונה השיקה חברת לופטהאנזה הגדולה קו תעופה חדש לבורדו (פנים-אירופי), מה שמעיד על הביקוש ההולך וגובר ליעד הזה.

 

יפן: טוקיו

לא רק אירופה על הכוונת בקיץ 2017, אלא גם אסיה. טוקיו, ללא ספק אחת הערים המרשימות ביות באסיה (כמו ערים יפניות רבות נוספות), מציעה לתייר חוויה תרבותית שאין עוד רבות כמותה, בעיקר בשל הפער התרבותי הגדול בין המערב למזרח. עם גורדי השחקים, היעילות המדהימה והשמירה האדוקה על המסורת, העיר הזו נחשבת לאחד המקומות המעניינים ביותר בעולם - ולא במקרה.

 

קנדה: טורונטו

רבים מהישראלים אשר חושבים על טיול באמריקה הצפונית, מכוונים אוטומטית לניו יורק, ללוס אנג'לס, אולי למיאמי או לאורלנדו - אבל מפספסים את השכנה הנהדרת שמצפון. טורונטו ממחישה זאת בצורה הכי טובה: זאת עיר מפותחת, גדולה, בעלת שפע אוצרות תרבות ואווירה נעימה כל כך, עד שחבל לפספס אותה. ובקיץ היא גם נעימה במיוחד לטיול. אל תפספסו.

 

טורונטו

 

רגע לפני שטסים: איך לתכנן את הטיול בצורה נכונה?

אז אחרי שהבנתם מה הם היעדים המומלצים ביותר לטיול בקיץ הקרוב, ואולי אפילו החלטתם מה היעד שיתאים לכם - עצרו. אל תרוצו ותרכשו כרטיסי טיסה, חדרים במלון וכדומה. עליכם לעשות זאת בצורה מושכלת וחכמה.

 

השלב הראשון הוא, כמובן, להשוות בין מחירי הטיסות או חבילות הנופש (אשר כוללות טיסות ואת השיהות במלון) ליעד שלכם. אתר טרווליסט הישראלי ואתר סקייסקנר הבינלאומי יוכלו לספק לכם את כל הכלים להשוואת מחירי טיסות וחבילות נופש, כמו גם להשוואה של שירותים נוספים כמו ביטוח, חבילות נופש ועוד. בעזרתם תוכלו למצוא את העסקה במחיר הטוב ביותר עבורכם, ובתאריכים המתאימים לכם, תוך זמן קצר ובלי לקום מהכיסא.

השלב השני - והחשוב לא פחות - הוא תכנון את מסלול הטיול, לפי ימים ואף לפי שעות או זמנים מרכזיים בכל יום. גם כאן אינכם צריכים להתאמץ: ישנן אפליקציות שיעזרו לכם בתכנון הטיול, כמו Sygic Travel או TripTip, שיחסכו לכם הרבה כאב ראש והרבה מאוד שאלות בזמן בניית המסלול המתאים לכם.

 

שני הצעדים הללו יאפשרו לכם, ללא ספק, 'להרכיב' את הטיול הנוח ביותר והמשתלם ביותר שתוכלו למצוא ליעד המבוקש. כשהאינטרנט כל כך נגיש, גם מהסמארטפון שלכם, תכנון של כל חופשה בקיץ הקרוב יהפוך למשחק ילדים.