משפחות עם הרבה ילדים הם לא מסוג הלקוחות החביבים על בעלי מסעדות. תכל'ס, גם אפשר להבין אותם – הרבה מאוד רעש ובלגן על השולחן ומתחת לו, אינספור שאלות ובאופן כללי- מנעד מאוד מוגבל של מנות שאותו בעל עסק חייבת להחזיק עבור הילדים. מצד שני, גם אנחנו ההורים שעסוקים בלגדל, להלביש ולהאכיל ללא הרף - צריכים את דקות המנוחה שלנו.

בחנו את המסעדות לפי צפיפות, טיב השירות כלפי המבוגרים והילדים ורמת הצפיפות של המסעדה (שעלולה להיות בעייתית אם אתם מגיעים עם עגלה או זקוקים למושב) וגיוון תפריטי הילדים. 

 

מוזס – הסטנדרט האמריקאי

הרשת האמריקאית של האחים ירזין שהוקמה בשנת 2003 שנקנתה לאחרונה על ידי רשת המבורגרים נוספת (BBB) היא אחת הראשונות שהציעה אלטרנטיבה למשפחות, החל בפינות לילדים, חוברת הפעלה וצבעים המוגשים לכל שולחן ומתנות חביבות שיעלו חיוך על פניו של כל ילד. לאחרונה השיקה הרשת תפריט חדש שמכיל את כל מנות הדגל שהיו בתפריט לאורך השנים.

המחירים במוזס לא זולים, אבל המנות גדולות ומשביעות, האוכל טעים ומתאים לקרניבורים ואלה שנמנעים מבשר. תפריט הילדים מגוון ומשתלם וכולל שניצל, נקניקיה, חזה עוף או המבורגר בתוספת צ'יפס חיוכים או פירה וכוס שתיה.  

היתרון הגדול של מוזס הם הפריסה הארצית של הסניפים – מאילת ועד שני סניפים בצפון (חלקם אף כשרים).

 

תפריט חדש במוזס

 

ג'קו מאכלי ים

ג'קו היא אחת המסעדות שהפתיעה. הסניף המיתולוגי שכן בשוק הטורקי בחיפה, מאוחר יותר נפתח גם סניף ברחוב אחד העם שמאוד חיבבתי ובשנים האחרונות לא יצא לי לבקר במסעדה. הסניף החדש-יחסית ברמת השרון ממוקם באיזור המשטרה (החלק הדרומי של העיר), מה שמקל על איתור חניה.

 

קרפצ'יו סלמון של ג'קו. צילום: אפיק גבאי

 

המסעדה מעוצבת בצבעי כחול-לבן, מרווחת ומגישה אוכל ים טרי ופשוט. הסלטים היו טעימים וקלילים, מנות הילדים ענקיות וכללו פסטות במבחר רטבים, שיפודי סלמון בטריאקי, כדורי בשר על אורז ושניצל. (הילדים עד היום לא מפסיקים לדבר על "השניצל והפוקצ'ה שאהבו במסעדה הגדולה"). משתלמת למשפחות, לא יומרנית – בקיצור מומלצת מאוד.

 

ג'קו ברמת השרון- ידידותית לילדים

מאזטים בג'קו. צילום: אפיק גבאי

 

יאמאס - היוונית

יאמאס היא לגמרי הפתעה קולינארית- טברנה יוונית הממוקמת ב-M הדרך בבית ינאי. המקום מעוצב בסגנון קלאסי של ים- צבעי כחול לבן, אקססוריז שכאילו נלקחו מתוך מסבאה הממוקמת על הים והתפריט מתאים לכל חך - החל מאוהבי מנות הים, הקרניבורים למיניהם ואפילו טבעונים.

 

מנות ראשונות קלילות וטעימות. צילום: עוז מועלם

 

המנות בתפריט כוללות שורה של מנות קלילות וטעימות (סקורדליה - ממרח יווני של שקדים ושום, קלמרי כבוש או ציזיקי קלאסי) . העיקריות כוללות אופציות רבות, בעיקר כשמדובר במשפחות כשלכל אחד מבני המשפחה יש צורך משל עצמו (גירוס טבעוני, סופלקי קבב עגל או מחברת ים זוגית לחובבי טעמים מהים). מנות הילדים כוללות המבורגר וצ'יפס, שניצלונים עם צ'יפס או פסטה וספגטי ברוטב עגבניות או רוזה. 

המקום מרווח, השירות יעיל וחייכני, והאוכל פשוט טעים - לילדים ולמבוגרים. אחלה אופציה למסעדה בדרך צפונה או אם בא לכם לצאת ולהתאוורר במסעדה שהמרחק ממנה לאחד החופים הכי יפים בארץ הוא כ"כ קצר. 

ברביעי נערכות במסעדה הופעות חיות ואז המקום לובש אווירה יותר קלילה. 

 

יאמאס ב-M הדרך. צילום: עוז מועלם

 

קפה לואיז – האופציה הבריאה

רשת בתי הקפה לואיז שפתחה לראשונה את שעריה בחיפה, הביאה את בשורות הקינואה והלחם המלא, עוד לפני שכולנו אימצנו את הטרנד הבריאותי. מאז הוקמו 11 סניפים בזכיינות ברחבי הארץ, חומרי הגלם האיכותיים מורגשים והתפריט המגוון מתאים לכל חך- אלה שחיים משייק בריאות ופחמימות מלאות ואלה שעדיין מאזנים בין טראש לאיכות במידה הנכונה.

הסניף ברמת החייל מרווח, השירות מצוין והתפריט קליל וטעים. הילדים עפו על הפיצה מקמח חיטה ובורקס ללא גלוטן בלי להבחין בהבדל לחלופות הפחות בריאות והמחירים לא קורעים את הכיס.

 

 

פאפאס - איטלקית בכרם התימנים

המסעדה האיטלקית שוכנת באחד המקומות היפים בת"א – אזור כרם התימנים (שם שכנה המסעדה המיתולוגית שהביאה ניחוחות איטלקיים ראשונים ללבנט – "ביג מאמא").  המסעדה שופצה לאחרונה והתפריט עבר שינוי.

 

 

התפריט מציע מנות קלאסיות (פיצה מרגריטה ולינגוויני נפוליטנה) לצד מורכבות יותר ( ניוקי שרימפס, קלמרטה סיציליאני). ביקרנו במסעדה במוצ"ש והיו בה יותר אחראי משמרת ומלצרים מלקוחות, מה שמרמז אולי שכדאי לעבוד על שיווק בצורה יותר אגרסיבית. המנות היו טעימות, אבל לא הפילו אותנו מהרגליים.

הילדים נהנו מהאוכל שכלל בעיקר פיצות ופסטות (ובצדק) והמסעדה מרווחת ותהיה נוחה לקבוצות גדולות של כמה משפחות או כאלה שמגיעים עם עגלה.

 

 

טנדורי – טאלי ללא הפסקה

רשת מסעדות טנדורי היא מותג, ללא ספק. עם שפע המטבחים והטעמים שעשו עלייה בשנים האחרונות, טנדורי עברה לא מעט מהפכים וסגרה סניפים, אבל סניף הדגל שאני זוכרת מהילדות נשאר כפי שהיה. חובבי המטבח ההודי יוכלו להנות משלל המנות ומנות עסקיות, כולל בופה עשיר ומנות שמותאמות לכל המשפחה. עסקית צהריים שזכתה לכינוי "טאלי ללא הפסקה" כוללת שורה של תבשילים הודיים לחובבי השר, צמחונים וילדים במחירים שנעים בין 30-45 ?, מחיר שווה לכל נפש.

 

טאלי לילדים. טנדורי

 

תפריט הילדים מגוון וכולל קציצות בקר ברוטב מקאני, נקניקיות ביס, שניצלונים, נתחי עוף צלוי בטנדורי, פסטה פנה או ארוחת ילדים הודית טאלי. הן מוגשות בלווי, צ'יפס או ירקות מאודים וירקות טריים. 

רינה פושקרנה, האישה שאולי הכי מזוהה עם האוכל ההודי מעניקה יחס חם ואישי לסועדים ולא מוותר על מתנות לילדים.

 

טאלי למבוגרים של טנדורי

 

אסיה מוניקה – שילוב של אמריקה ואסיה

אסיה מוניקה היא לכאורה, המסעדה המושלמת למשפחות – היא ממוקמת בשדרת המסעדות של קניון ירקונים. לצד מתחם שעשועים לילדים – קלאסי להורים שיכולים להמשיך לשבת במיזוג ולהציץ על הילדים מתוך המסעדה בלי להתאמץ כלל. המסעדה מרווחת ולא צפופה והתפריט של אסיה מוניקה מגוון מאוד.

 

בינג יאם. אסיה מוניקה

 

גם בתפריט הילדים יש לא מעט אופציות עבור אלה שלא חוששים לטעום מנות חדשות (סושי ילדים ונודלס עוף וטריאקי לילדים) ומנות סטנדרטיות (המבוגר, שניצלונים, פיש אנד צ'יפס).

הבעיה מסתמנת בטעם של המנות – מודה שלא הצלחנו להבין את השילוב בין תפריט אמריקני לאסייאתי. אבל נשאיר בצד את חוסר ההבנה, המנות היו ליד - לא מתובלות כהלכה, לא טעימות ואפילו תפלות. הלוקיישן מושלם, אבל אין טעם לבוא עם ציפיות גבוהות מבחינת איכות המנות. 

 

פוקה. אסיה מוניקה