נדמה שאין משפחה המייצגת כיום את תרבות הצריחה טוב יותר ממשפחת קרדשיאן ג'נר. ולא, לא טעינו באיות, התכוונו באמת לשורש צ.ר.ח. משפחה שכמעט כל מהותה ופרסומה נקנו בזכות יכולת השיווק והמיתוג הרעשנית אך הגאונית שלה. זו שהפכה אותה ממשפחה שבתסריט הטבעי של החיים אולי הייתה נופלת יותר לקטגוריית הווייט טראש, אך בטוויסט המתבקש של העלילה ההוליוודית הפכה לאצולה. אצולה של פפראצי וריקנות בעיקר, אך עדיין אצולה שמדורי הרכילות מחזרים לפתחה ומשמרים את מעמדה.

 

משנה מסלול

ובתוך כל הצהוב, בתוך הפרובוקציה, בתוך המהלכים הכלכליים המחושבים, יש צלע אחת שלא מתאימה באופן מושלם לתבנית המשפחתית וקוראים לה קנדל ג'נר.

קנדל (21) היא הבת החמישית של קריס ג'נר – קדמו לה בתור קורטני(38)  הבכורה, קים  (36), קלואי(32 ) , ורוב (30) (כולם על תקן חצאי אחים מנישואיה של קריס ג'נר לרוברט קרדשיאן המנוח), וסוגרת את הרשימה האחות הקטנה קיילי ג'נר (19) (שהיא למעשה היחידה שחולקת אתה גם אב שהיום הוא אם, ברוס/קייטלין ג'נר).

בעוד החיים של בנות המשפחה המקיפות אותה הם הדלק שמתניע באופן מתמיד את המנוע של מדורי הרכילות ומספק להם שלל פרובוקציות (קלטות סקס, צילומי עירום בוטים, רומנים סוערים, מריבות ודרמה בלתי נגמרת), נראה שקנדל, שלא כמו אחיותיה, העדיפה לא ללכת בשביל האבנים הצהובות אלא לבצע סוג של פניית פרסה ולבחור במסלול אחר (תרתי משמע) - מסלול הדוגמנות.

 

בנות משפחת קרדשיאן. מתוך העונה החדשה בערוץ E

בנות משפחת קרדשיאן. מתוך העונה החדשה בערוץ E

 

שמרו מרחוק

כבר כנערה שגדלה בצל מצלמות הריאליטי המשפחתי, היה ברור שמשהו בהווייה ובהתנהלות של קנדל שונה מזה של אחיותיה. בעוד הן תמיד רדפו אחר כל פירור של פרסום והיו מוכנות למכור את גופן ונשמתן כדי לקבל עוד זמן מסך או קמפיין שמן, קנדל, כך נראה, קיבלה כבר בגיל צעיר את ההחלטה לבנות את עצמה בזכות עצמה (מושג שככל הנראה אמא קריס לא באמת הטמיעה בילדיה כשחינכה אותם להיות אושיות טראש וריאליטי מצטיינות).

 

קנדל ניחנה לא רק באופי שונה מאחיותיה אלא גם במראה אחר. גזרתה הגבעולית בניגוד לזו העסיסית של אחיותיה, אפשרה לה בשנים האחרונות להגשים את חלומה ולהפוך לדוגמנית מבוקשת, יעד שהציבה לעצמה עוד כנערה וכעת היא קוטפת את פירותיו.

למרות ואולי בגלל שם המשפחה שלה, קריירת המסלול והאופנה של קנדל לא באו לה בקלות. בדרך להפוך לנערת שער מבוקשת ואושיית אופנה מחוזרת שמטופפת על מסלולי שבועות האופנה הנחשקים בעולם ומתהדרת בכנפי המלאכית של ויקטוריה'ס סיקרט, קנדל הייתה צריכה לעבוד קשה מאד.

 

קנדל ג'נר על מסלול ויקטוריה'ס סיקרט

קנדל ג'נר על מסלול ויקטוריה'ס סיקרט

 

לא פעם היא העדיפה להרחיק את משפחתה עד כמה שניתן, שהפכו אותה לסוג של פרסונה נון גרטה בבתי האופנה הנחשבים שראו בה תוסף צהוב המכתים את יוקרת המוצר שלהם. מבחינתם, אבק הכוכבים של קנדל היה מלוכלך והם לא רצו לקשר את עצמם עם משפחה שכמעט כל הווייתה היא ריקנית וזולה ומזוהה עם תרבות הטראש.

אך אל נא תטעו לחשוב כי קנדל חפה משערוריות, נחבאת אל הכלים וחיה חיי פרישות הרחק מהמצלמות. אין כך הדבר כלל וכלל.

 

כמי שגדלה לתוך תרבות הריאליטי, קנדל יודעת יפה מאד מהו כוחו של פרסום ואיך לעשות בו שימוש. היא יודעת שכל מילה, כל תמונה, כל צעד שלה, יש בהם ולהם את היכולת לגרום לסערה של ממש ברשת ומחוצה לה, והיא לא תהסס לעשות בהם שימוש כשהדבר ישרת את מניעיה האישיים או המקצועיים.

 

היא ידועה בתמיכה שלה בכל הקשור לתנועת שחרור הפטמהואהבת הגוף והיא מרבה להסתובב בחולצות שקופות חושפות פטמה עטורת פירסינג. לא כפרובוקציה מכוונת שנועדה לייצר פרסום מפלצתי כמו אצל קים או קיילי, אלא כדי לשדר לעולם שזו האג'נדה החברתית בה היא תומכת ולא באמת משנה לה מה העולם חושב עליה כל עוד היא מרגישה נוח בגוף שלה ועם ההחלטות שלה.

 

בעוד אחיותיה ואימה משדרות תמיד מראה מנותח ופלסטיקי ומתעקשות להכחיש בוקר וערב כי סכין המנתחים עברה עליהן, קנדל דווקא לא מתביישת בפגמים הקטנים שהופכים אותה לאנושית ודיברה לא פעם על האקנה ממנו סבלה כנערה ועל העור הבעייתי שלה עד היום.

 

גם בכל הקשור לחייה הרומנטיים, בניגוד לאחיותיה (ובמקרה הזה גם לאחיה רוב והרומן המתוקשר שלו עם בלאק צ'יינה, שהיא כמובן האקסית ואבי בנו) קנדל מעדיפה כמעט  תמיד להתנהל רחוק מהמצלמות. היא לא תנפנף בחיי האהבה שלה באופן מכוון מול המצלמות, לא תייצר פרובוקציות רק כדי לככב בעוד כותרת, ולא תשדר לעולם את ההרגשה כאילו הוא זבוב על הקיר בחדר המיטות שלה.

 

במרכז הסערה

למרות הניסיון להתרחק עד כמה שניתן משערוריות ופרובקציות, לא פעם קנדל מוצאת את שמה נגרר אליהן כמעט בעל כורחה.

בעוד אצל אחיותיה ובעיקר אצל קים נדמה כי הכותרות שהן מייצרות הן צהובות כמעט תמיד באופן  מכוון ומדיפות ניחוח זול של פרובוקציה, במקרה של קנדל הסערה מלווה לא פעם באיזו הילה פוליטית או חברתית כבדה שקנדל לפעמים כך נדמה היא כמעט קורבן שלא במתכוון שלה.

 

מספיק לבחון את השערורייה הגדולה האחרונה בה הייתה מעורבת , הפרסומת המדוברת לפפסי, כדי להבין עד כמה כדור השלג לפעמים מתגלגל בכיוון שונה לחלוטין מזה שיועד לו. הפרסומת, בה קנדל נראית מצטלמת לקמפיין כשברקע ברחובות רוחשת וגועשת מחאה חברתית פוליטית המובלת על ידי בני מיעוטים, הצליחה לעורר זעם רב ונגנזה אחרי 24 שעות באוויר בליווי התנצלות כמעט מתרפסת מצד גורמים רשמיים בחברה שלא צפו את מימדי הריקושטים התקשורתיים/פוליטיים/חברתיים שתעורר. הסיבה? קנדל, על תקן בת התפנוקים הלבנה, נראית מושיטה פחית של פפסי לשוטר ובכך כביכול מצליחה להשתיק את קולות המהפכה ולהרגיע את הרוחות.

 

מם שנעשה על הפרסומת של פפסי

מם שנעשה על הפרסומת של פפסי

 

קדמו לה שערוריות נוספות נוטפות פוליטיקה ואינטרסים של נשמות טובות שמיהרו לזעוק על עוולות חברתיות כשהיה ברור שגם הכוונות שלהן היו רחוקות מלהיות טהורות. די אם נזכיר את קמפיין הקיץ של חברת מנגו מ-2016, שצולם בהשוואת הסוואנה באפריקה. גם אז, הרשת סערהאז על הבחירה בילדת תפנוקים לבנה כפרזנטורית וזעקות על ניכוס תרבותי ועליונות האדם הלבן הציפו את האתרים במשך ימים.

 

הקמפיין של מנגו בהשראת הסוואנה באפריקה

הקמפיין של מנגו בהשראת הסוואנה באפריקה

 

סקנדל נוסף קיבל את השם "תקרית הבלרינות", ועיקרו היה השימוש חסר ההבנה והרגישות התרבותית של ווג ספרד בקנדל ג'נר לצילומי סרטון ברוח עולם הבלט, שהצליח לעורר את זעמן של פרימה בלרינות רבות בעולם שמחו על השטחיות והזלזול בפורמט האומנתי הנעלה.

 

הביקורת על השער כבלרינה במגזין "ווג"

הביקורת על השער כבלרינה במגזין "ווג"

 

גם צילומי העירום של קנדל לאורך השנים, היי פאשן ככל שיהיו, לא ירדו לאנשים בנחת בגרון. אף שלא נעשו כפרובוקציה או מתוך פרסום ואהבה עצמית מוגזמת כמו אצל אחיותיה, הנשמות הטובות מיהרו לזעוק על הזילות והזולות שבצילומים כאלה מצידה של ספק ילדה- ספק אישה שבקושי מלאו לה 18, ותהו כיצד קריס ג'נר כאמא מאפשרת לביתה להצטלם בצורה כזו.

 

אחד מצילומי העירום של קנדל ג'נר

אחד מצילומי העירום של קנדל ג'נר

 

את הדם הזורם בעורקיה לא תוכל קנדל להחליף וכנראה גם לא תרצה. מצד שני, היא מסרבת לתת לשם משפחתה להכתיב את הבחירות שלה, ומוכיחה שעם אופי עיקש, מוטיבציה, והרבה מאד גירל פאור מהסוג הנכון, אפשר להגשים את החלומות גם ואולי לגמרי בזכות מי שאת בחרת להיות ולא בחסד.