אנדינה ונס פרסמה לפני שבועיים תמונה של בתה התינוקת. תמונה שגרתית של תינוקת חמודה, משועשעת ומבסוטה מהחיים, עם עניין פעוט אחד – לתינוקת הרכה שבתמונה יש פירסינג. ולא באוזניים, כפי שאולי עוד מקובל, אלא ממש בפניה, בגומת החן שבלחיה.

"אז עשיתי לתינוקת פירסינג בלחי", כתבה ונס בפוסט. "זה נראה כל כך חמוד לא? אני פשוט יודעת שהיא הולכת לאהוב את זה. היא תודה לי כשהיא תגדל, חה. אם היא תחליט שהיא לא אוהבת את זה, היא יכולה פשוט להוציא אותו – לא ביג דיל".

 

צבעה את שיער בת ה-6 וזכתה לתגובות זועמות ברשת

 

אמה של לירה החליטה להיעתר לבקשות בתה ולצבוע את שיערה לכחול. אבל לא כולם חושבים שזה הוא חלום שהתגשם

צבעה את שיער בתה לכחול

לכתבה המלאה

ונס ידעה שהפוסט יעורר תגובות זועמות (אולם לא שיערה עד כמה, כפי שנגלה בהמשך), והתגוננה כבר בפוסט עצמו: "אני ההורה, היא הילדה שלי, אני אעשה מה שבא לי! אני אקבל את כל ההחלטות בשבילה עד שתהיה בת 18. אני יצרתי אותה, היא שייכת לי! אני לא צריכה אישור מאף אחד. אני חושבת שזה טוב יותר, חמוד יותר ואני מעדיפה שהלחי שלה תהיה מנוקבת. זו –לא– התעללות. אם כן, זה היה לא חוקי, אבל זה לא. אנשים עושים פירסינג לתינוקות שלהם בכל יום, וזה לא שונה. התינוקת שלי, הבחירה שלי! בחירת ההורים, זכויות ההורים! אל תשפטו את ההורות שלי, כולנו מגדלים את הילדים שלנו אחרת, וזה לא עניינכם בכל מקרה!".

אולם מאחורי המניפסט הזועף הזה עומד משהו אחר לגמרי מאשר זכותה של אמא לנקב את לחי בתה. הפוסט, ששותף מעל ל-14 אלף פעם וזכה לעשרות תגובות, הצפין גם דבר אחד שמרמז על כוונתו האמיתית: ונס הוסיפה בסוף הפוסט את ההאשטאג #סרקזם.

פירסינג בלחי לתינוקת

אנדינה ונס פועלת כבר שנים ארוכות נגד מילת תינוקות. היא מספרת שב-1998 רופא הציע לה לימול את בנה, ומאז היא מוחה בנושא, ולא בוחלת בדרכים יצירתיות. לדבריה, הפוסט בא במטרה להדגים כיצד הורים יחשבו שזה שערורייתי לעשות פירסינג בפנים של ילד, אבל לא תהיה להם שום בעיה לחתוך את איבר מינו בברית מילה – דבר שבניגוד לפירסינג הוא גם בלתי הפיך.

"אז נראה שהפוקוס הושם על כמה משוגע זה יהיה אם הורה ישנה ויעצב את ילדו בכך שיכריח אותם לעבור פירסינג בפנים", ונס כתבה בפוסט נוסף אחרי שהתעוררה שערוריה סביב התמונה. "אנשים זעמו, ובצדק. ואז התמונה קיבלה פוקוס – האם היא אמיתית או מרוטשת? ואז, ככל שהתמונה שותפה יותר ויותר, אנשים החלו להבין שהוא עוסק בזכותם של ילדים לשלמות גופנית".

אתם בטח שואלים את עצמכם אם האישה הזו העזה לעשות לבת שלה פירסינג בשם עיקרון – ובכן, לא. היא הוסיפה את העגיל ללחיה של התינוקת בפוטושופ. אך התמונה הזו עשתה את שלה. למעשה, היא הצליחה להרגיז כל כך הרבה אנשים ואפילו לזכות את ונס באיומי רצח. היא סוקרה בגופי תקשורת רבים ועוררה בדיוק את הדיון שוונס רצתה לעורר.

"נשמע שהצלחת לגרום להמון אנשים להיות מודעים למצפון הלא-שקט שלהם. אם הם באמת היו מרגישים שאין דבר שהם אשמים בו, הם היו מתעלמים מהמסר החבוי בפוסט וממשיכים הלאה במקום לזעום", כתב אחד המגיבים. בין אם הוא צודק ובין אם לא, אין ספק שהדיון הזה מלמד אותנו לקח חשוב – כל שינוי גופני שאנו כופים על ילדינו דורש מאיתנו מחשבה מעמיקה ורחבה על כל ההשלכות שבדבר. כל הורה בינו לבין ילדו, וכולנו כחברה.