אין ספק שהגוף והפנים שלנו הם יקרי ערך עבורנו. המדע ממשיך להדהים אותנו והוא גודל בקצב מהיר. אנשים רבים אינם מרוצים מגופם ומהפנים שלהם בפרט, ועם עלייתו של דור הסלפי, יתכן כי עולם הניתוחים הקוסמטיים יחל לצבור תאוצה. בזמן כזה או אחר, מרבית האנשים אם לא כולם, סיפרו ודיברו על אלמנטים שהם היו משנים בגופם.

 

יותר ויותר אנשים בוחרים להיכנס מתחת לסכין הניתוחים מתוך בחירה אישית או עקב תאונה. ניתוחים קוסמטיים עוזרים למיליוני אנשים בשנה לחיות חיים מאושרים יותר. מה שמעניין לגלות הוא שטכנולוגיות חדשות, שבהסתכלות ראשונית אינן מתקשרות לעולם הניתוחים, דווקא הולכות עימו יד ביד. אז כיצד הטכנולוגיות המתפתחות תומכות בתעשייה הקשורה לרווחה פיזית ונפשית?

 

ד"ר פיליפ ג'יי מילר הוא מנתח פנים פלסטי בניו יורק, והוא משתמש ב-HoloLens

(משקפי מציאות מדומה) של מיקרוסופט בשביל שני דברים ספציפיים - להפחית את החרדה של המטופל ולייצר תוצאות טובות יותר. תוצאות מוקדמות שהניבו הבטחה לעתיד הצליחו לרגש את מילר שאמר כי "בעזרת ההולולנס אני יכול להשתמש בסריקות התלת ממדיות שיצרנו ולבדוק מה יוכלו להיות תוצאות הטיפול של המטופל בזמן אמת במהלך הניתוח. ההולולנס מאפשרים לי לקחת את הקובץ התלת ממדי, ולשים אותו על גבי המטופל עצמו כדי להשוות עד כמה דומות התוצאות המיועדות והתוצאות בפועל, וללמוד איפה צריכה להיעשות יותר עבודה".

 

 

מילר מעריך שהוא כבר ראה ירידה של 20% בזמן הניתוח וגידול של 25% בשביעות הרצון של החולים. אי אפשר להתעלם משני הנתונים הסטטיסטיים האלו כאשר אנו לוקחים בחשבון את הנטל הכלכלי והרגשי שיש לניתוח על הפרט ועל הכלכלה.

התצלומים התלת ממדיים מחליפים כרגע את התצלומים הדו ממדיים בגלל פוטנציאל ההדמיה הגדול יותר שהם מספקים. עם זאת, מילר מספר בכנות על ההשפעות הנובעות מ"צעירותה" של הטכנולוגיה: "אנחנו עדיין בשלב מוקדם, ועוד עובדים על הפיתולים והבעיות שנמצאים בדרך, אבל הולולנס מאפשרים לי להעריך את התוצאות בזמן אמת על שולחן חדר הניתוחים וזה בוודאות טוב יותר עבור חולים בכל שלב של הדרך".

 

תאי גזע, זריקות ללא מחטים, מציאות מעורבת והדפסה תלת ממדית - כל אלה מציעים לנו דרכים חדשות לחשיבה על בריאות ועל אנושות. נושא הבריאות הוא חלל עבודה מעניין ואזור מתפתח, שעולם הטכנולוגיה והסטארט-אפים נכנס אליו ומתחיל לשפר אותו, בין אם במתן שירותים או באפשרויות חדשות. נראה אם כן, כי עתידם של הניתוחים הקוסמטיים (וניתוחים בכלל) נמצא איפשהו בין יצירת עור סינתטי וטרנס-הומניזם, גישה השואפת להאריך את תוחלת החיים ולהכחיד מחלות.

 

תנועת הביו-האקינג (ששמה לעצמה למטרה לגרום לאנשים, לאו דווקא עם רקע בביולוגיה, להיכנס למושב הנהג של מנגנון ההפעלה של עצמם ושל עולם הביולוגיה), החלה לגלות עניין בהעצמת החוויה האנושית באמצעות הדפסת לבבות תלת ממדיים בסביבה סטרילית. אם זה אכן יקרה, העתיד עשוי אומנם להיות פחות אנושי מבחינה ביולוגית, אבל אולי אנחנו נהפוך לבני אדם מאושרים יותר.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: