קלישאה ישנה גורסת כי אם חתן רוצה לראות כיצד צפויה להראות כלתו הטרייה בעתיד, כל מה שהוא צריך לעשות, זה רק להציץ באמא שלה לרגע. מי שיבחן את השיטה הזו לפי בחינה של הצמד בר וציפי רפאלי, מודל 2017, בשלב בו דומה כיום האם בצורה ניכרת לבתה המצליחה, בהחלט עשוי לצאת עם הרושם שיש בדבר אמת כלשהי.

 

רפאלי האם נאלצה אמנם להיפרד מקילוגרמים רבים כדי שמחמאות יחליפו סופסוף את הטענות המיותרות והביקורות הלא הוגנות והחוזרות כלפי האופן הפומבי בו התבגרה אל מול המצלמות, בעיקר כמייצגת של סמל ה"ביוטי" הישראלי הגדול בכל הזמנים ונערת זוהר בעברה, ואת השמחה לאיד הבלתי נמנעת אולי, שליוותה את אותן תגובות.

 

"המהפך הוויזואלי והנפשי שלי התרחש כמה חודשים לפני שבר התחתנה", סיפרה באביב האחרון אחרי שנים של שתיקה, "כל ההסתתרות שלי והעובדה שבחרתי להיות מאחורי הקלעים, נבעו מתוך בחירה להיות המגן האנושי שלה".

 

כעת נראה כי לאחר שנים שבהן היוותה מטרה קלה לחיצי הביקורת והתקשורת, המפוקסת כל כך על משפחתה ה"מלכותית", מביאת ההקלקות, ושמרה על שתיקה בהתאם, היא סופסוף שלמה עם עצמה, גילה ומקומה ביחס לבתה הצעירה - או לחילופין טעונה מספיק על התקשורת בשל שורת הסקנדלים המשפחתיים בשנה האחרונה - מספיק כדי להעז ולעמוד ולו סמלית, לרגע, שוב בקדמת הבמה כדי לתת את גרסתה.

 

ציפי בלי הפסקה

הרבה לפני שהייתה ה"אמא של" והסוכנת הקשוחה של אחת מהמותגים האנושיים המובילים בישראל, ציפי רפאלי הייתה בעצמה בר של ימיה, נערת זוהר מתוקשרת ומבוקשת, מהדוגמניות העסוקות בשנות ה-70 וה-80 בישראל, מי שזכתה לכינוי "פארה פוסט הישראלית", וכל פרט מידע הקשור בה נחשב ל"אייטם" מזן זה או אחר. כאלו לא חסרו כמובן.

 

רפאלי נולדה בשם ציפי לוין, בו גם זכתה לראשונה בתהילה כדוגמנית צעירה, למשפחה בתל אביב של שנות החמישים. כבר כילדה נמשכה לעולם הזוהר: "בגיל 12 ראיתי מודעה בעיתון: 'דרושה ילדה לשחק בהצגה'. לא סיפרתי לאמא שלי, הלכתי לבד לאודישן... כשאמא שלי שאלה איפה הייתי, עניתי לה שהייתי באודישן להצגה ובחרו בי. היא שאלה, 'איך את יודעת, אמרו לך?' עניתי: 'לא, אבל יגידו לי'".

 

לוין הופיעה עוד, בין היתר בקליפ הראשון ששודר באופן רשמי בישראל, של לא אחר מאשר אריק איינשטיין). בגיל 18 כבר התפרסמה ונישאה לאיש הברנז'ה שוקי בן פורת, אבי בנה הבכור ניל, ועברה עמו ללונדון. הנישואים החזיקו זמן קצר בלבד ובגיל 22 שבה לוין לעיר הולדתה לבדה עם תינוק, והקימה בוטיק אופנה בכיכר המדינה.

 

 

האמהות לבד כך נראה לא הקשתה במיוחד על רפאלי הצעירה, שהוסיפה לבלות בקרב אנשי ומקומות המפתח של העיר, בלב הבוהמה, ושמה נקשר באותם ימים לשמם של כוכבים הוליוודיים כוורן בייטי (מי אמרה דיקפריו של הסבנטיז ולא קיבלה?) ומוזיקאים לוהטים דוגמת גיטריסט העל סנטנה (ואם גם אתם חשבתם עכשיו על בר וסטיבן טיילר - זה לא במקרה).

 

אך לוין הצעירה העדיפה לבחור כבן זוג דווקא במושבניק אלמוני בשם רפי רפאלי, אותו הכירה למרבה האירוניה דרך בעלה לשעבר. למרבה ההפתעה הייתה זו היא שהציעה לו נישואים, שיסתכמו ברבות הימים בשלושה ילדים פוטוגניים ומצליחים, ושורה ארוכה של ידיעות במדורים הצהובים יותר של העיתון. השאר, כמו שאוהבים לומר, היסטוריה, ובמקרה של משפחת רפאלי, גם לא מעט היסטריה.

 

 

ציפי רפאלי ובתה בר בילדותה

ציפי רפאלי ובתה בר בילדותה

 

נותנת פייט מקומי ל"קרדשיאנז"

בחודשים האחרונים שברה רפאלי את השתיקה ארוכת השנים שהפכה אותה למפורסמת, באותה המידה שהפכו אותה עבודות הדוגמנות וחיי הזוהר שלה כצעירה לשם שגור בכל בית בארץ. במשך רוב שנות נסיקתה של בתה, בר רפאלי, הייתה האם למטרה קלה לחיצי הביקורת והתקשורת כיתר משפחתה שהיא כנראה התא המשפחתי הישראלי היחיד, בערך, שיכול היה לתת פייט מקומי ראוי למשפחת קרדשיאן.

 

מי שהרים גבה כשנודע דבר הריאיון המתוכנן עם רפאלי, יכול היה "להירגע" כשפורסם הטקסט בפועל, והתברר מדוע הסכימה להשתתף הפעם. במקום לשאול את רפאלי שאלות קשות, לא נעימות או סתם בלתי צפויות, היא ענתה ל"שאלון" בפורמט של אסוציאציות למילים מא' ועד ת', מה שאפשר לה למעשה לדבר על מה שהיא רוצה, ורק על זה. אך גם כך סיפקה רפאלי לא מעט ציטוטים מרתקים, בנושאי השעה שעל הפארק.

 

אחד הנושאים המרכזיים שעלו היה המעצר המתוקשר של בעלה, רפי רפאלי במסגרת מסיבת קריוקי שהייתה או לא הייתה. "בעלי וחברו נאזקו באזיקים, ישבו בתא מעצר 13 שעות עם עבריינים, נתנו את גרסתם, והתמודדו עם גרסה הזויה של השוטרים ועם הדלפות שקריות לתקשורת", סיפרה בראיון.

 

למזלנו, כל האירוע תועד במצלמות האבטחה בבית ובסלולרי של הבן שלי, וככה הצלחנו להוכיח שהגרסה של השוטרים הייתה שקרית ומגמתית. מזעזע לחשוב שאם האירוע לא היה מתועד, בעלי וחברו היו יכולים לשבת בכלא. מה שקרה לנו זו שערורייה שאין לה אח ורע".

 

סוגיה בלתי נמנעת נוספת שעלתה בשיחה, הייתה כמובן הסבתאות לתינוקת ליב המתוקה: "היא מזכירה לי את בר כשהייתה קטנה, רק עשרת מונים יפה יותר. חשבתי שילדתי את היצור הכי יפה בעולם, עד שליב נולדה. אני מבקרת אותה בספונטניות, אין לי ימים קבועים עם נכדים. עכשיו עם ההיריון השני של בר, אני מאוד נרגשת".

 

אמא לביאה יוצאת למתקפה

רפאלי נודעה כלביאה אימתנית שלא תהסס ולא תבחל באף אמצעי או מילה קשה, כדי לתקוף את מי שיעז לתקוף את בני משפחתה, ובעיקר את ילדיה (ובבוא העת, אין ספק את נכדיה ממשיכי השושלת). היא לא היססה בעבר להיכנס ראש בראש עם נציגי התקשורת לאורך השנים, וגם עם סלבס דוגמת הדוגמנית מורן גרוס, יאיר לפיד וג'ודי ניר מוזס שלום, בין היתר.

 

בכלל, עם כל הביקורת על התנהלות משפחת רפאלי, בכל הקשור לתמיכה זה בזו, נראה כי הם יכולים לתת שיעור או שניים לכמה משפחות סלבס דוגמת התבורי'ס. לפני שנתיים הצטרפה רפאלי אל ביתה ביקור במינכן ממש לפני לידתה המדוברת, במהלכו קיבלה פרס מטעם מגזין People על פועלה כדוגמנית בינלאומית מצליחה, לצד אושיות מעולם זוהר דוגמת אליזבת הארלי.

 

בר ניצלה את ההזדמנות כדי להעניק את הפרס על גבי הבמה לציפי, במה שנראה כביטוי לקשר אם ובת עמוק ואמתי. "ההורים שלה לידה. הם משפחה מלוכדת למופת. זאת אהבה משפחתית שלא רואים הרבה. באמת, אני אומרת לך", סיפרה בראיון אחר גם אמה של ציפי וסבתה של בר, פנינה לוין. "הקריירה האולטימטיבית מבחינתי היא אמהו?ת. זאת הקריירה שבחרתי, ובה השקעתי את כל כולי", סיפרה רפאלי, "לאורך כל שנות הנישואים שלי לרפי, מעולם לא נסענו יחד והשארנו לבד את הילדים, למעט פעמיים למשך יומיים. אף פעם לא באמת הייתה לי קריירה אחרת מלבד אמהו?ת, ומבחירה".

 

ציפי רפאלי ובתה בר בילדותה

ציפי רפאלי ובתה בר בילדותה

 

מעל הכל, נראה כי נערת הזוהר לשעבר שהביאה לעולם את מותג הביוטי העונה לשם בר רפאלי באמת מקפידה לשים את משפחתה, מפעל חייה האמתי, מבחירה כפי שהיא מדגישה, במקום הראשון. ובעיקר עושה רושם שאינה מסתכלת אחורה, לא מסגירה ולו פקפוק באף צעד בדרך הארוכה, המפותלת, הזוהרת כלפי חוץ אך מיוזעת וקשה מנשוא לא פעם מבפנים. "אני לא מתחרטת על שום דבר. רק על דבר אחד - שלא ילדתי עוד ילדים. עזבי יופי, הוא לא נשאר לנצח. הילדים שלי הם יפי נפש, וחבל שלא עשיתי עוד 12 כאלה".