בסרטים ובסדרות הטלוויזיה הסצנה הזו כבר מוכרת היטב: קניון גדול והמוני בו מתרוצצים מאות בני אדם עם שקיות ומבט מכוון מטרה. ביניהם, על ספסל, יושב גלמוד גבר משועמם עם עיניים עייפות ומבט מיואש. אם הוא צעיר יחסית אז סביר שיבהה במסך הסמארטפון שלו. אם הוא מבוגר, סביר שיבהה בחלון הראווה שמולו בחוסר עניין. מה הוא עושה שם? מחכה, כמובן. למי הוא מחכה? לאשתו, לבת הזוג שלו, לילדה שלו, לאמא שלו, לאיזושהי אישה שלוקחת חלק בחייו. מה היא עושה בזמן שהוא מחכה? מה זאת אומרת? קניות כמובן! ולמה הוא לא מצטרף אליה? כי הוא גבר! מה, לא סיפרו לכם שגברים לא מתעניינים בקניות?

 

וכן, למרות שהסצנה הזו סטריאוטיפית להחריד ולמרות שעולם הצריכה, הפרסומות והשפע לא ממש פוסח על גברים ולמרות שגברים רבים פוקדים את הקניונים מרצונם החופשי ויוצאים לשופינג ומבזבזים על עצמם לא מעט כסף, המראה הזה עדיין מוכר. והסיבות? יכול להיות שפשוט הורגלנו לחשוב כמאמר הקלישאה ש"גברים עושים כסף, נשים מבזבזות אותו" ורק נדמה לנו שנשים מבזבזות יותר. או שגברים באמת עושים פחות שופינג ויש יותר חנויות שפונות לנשים מלגברים. תהא הסיבה אשר תהא, הגבר הזה שמחכה לגודו על ספסל בקניון עדיין יושב שם.

 

קניון גלובל הרבור בשנגחאי

 

והנה עכשיו מצאו לו פיתרון. כלומר, לא אנחנו מצאנו. הסינים מצאו. עיתון ה'טלגרף' מדווח כי קניון גלובל הארבור בשנגחאי השיק תכנית פיילוט לגברים ממתינים בדמות 4 עמדות המתנה תחומות ב-4 קירות זכוכית. כל עמדה מצוידת בכורסת עור נוחה, צג מחשב וגיימפאד המכיל מגוון משחקי וידאו משנות ה-90 כשהמטרה היא שגברים יוכלו לכלות את זמנם במקביל לנשים שלהם שמכלות כסף. למה צריך את זה? כדי שגברים, חס ושלום, לא ייאלצו לקחת חלק בפעילות שלא סובבת סביבם ושלא מזינה אותם מבחינה מינית, רגשית או רוחנית.

 

משחקי וידאו בקניון

 

מה הפיתרון הזה מזכיר? נכון, בייביסיטר! מכירים את מתחמי ההפעלה לילדים שפזורים במרכזי הקניות ומיועדים לפעוטות עמוסי מרץ ונטולי סבלנות? מכירים את ההורים שמביאים לשם את הקטנטנים במהלך ביקור בקניון כי הם צריכים להעסיק אותם איכשהו? אז הרעיון של הסינים הוא בדיוק כזה, רק הפעם למבוגרים, או מדויק יותר למבוגרים אינפנטילים.

 

גברים ממתינים בקניון

 

אחד המבלים שמכנה את המתחם "בקתת המנוחה של הבעל" נשמע לגמרי מאוהב ברעיון: "אני לא אוהב ללוות את החברה שלי לקניון, אז בכל פעם שאנחנו יוצאים לקניות אני מחפש סרט לראות או פשוט מוצא מקום לשבת לאכול. לפעמים אני משחק בטלפון הנייד שלי, אבל עכשיו כשיש מכונות משחקים בקניון, אני יכול לתת לה סוף סוף להרגיש בנוח לעשות קניות."

 

הווו, כמה נחמד. אז בעצם כל זה בשביל החברה שלך? למעשה כל המתחם הזה הוקם כדי לגרום לך להיות קצת פחות אגואיסט והרבה יותר נדיב ולאפשר לאישה שאיתך ליהנות מחוויית שופינג נטולת סטרס וגבר נודניק ששואל מתי-כבר-הולכים-הביתה?

למבלה החביב יש כמובן גם הצעות לשיפור. לטענתו, אין בעמדות אוורור או מיזוג אוויר: "ישבתי לשחק במשך חמש דקות ויצאתי ספוג זיעה", הוא מתלונן. מסכן.

 

גברים ממתינים בקניון

 

וכיצד מתייחסות הנשים לעמדות ההמתנה החדשות של הגברים שלהן? חלקן מודות בקול רם שמדובר בפיתרון מבריק שיאפשר להן לעשות שופינג בשקט בלי הקרצייה הזאת שתוקעת בך מבט מאשים וחלקן מביעות דאגה שהעמדות יהפכו את היוצרות והן ייאלצו להמתין לבעל בזמן שהוא מסיים משחק.