אמא אמיצה שאובחנה רק לפני ימים אחדים כחולת סרטן השד פרסמה ברשת תמונה אינטימית כדי להזהיר נשים אחרות ולהצביע על תסמינים לא מוכרים של המחלה.

מרבית הנשים מקשרות את סרטן השד עם גוש, נפיחות או שינוי בגודל או בצורה של השד אולם בפועל, זה לא תמיד ככה.

האבחון של שרי רודס, אם לשלושה מאנגליה התחיל בגומת חן. לאחר שקראה פוסט בפייסבוק על סימנים לסרטן השד וגילתה שגומות חן בשד הופיעו ברשימה, הבחינה רודוס בשקע בצד השד הימני שלה והחליטה לבקר את רופא המשפחה שלה.

שרי רודוס. גילתה שהיא חולה בסרטן השד

הרופא מיהר להפנות אותה למרפאת מומחים, שם קיבלה לפני כשבוע את הבשורה הקשה: היא חולה בסרטן השד.

למרות ההלם, רודוס בחרה שלא לשקוע ברחמים עצמיים ובאבל ולהזהיר נשים אחרות לגבי גומות ושקעים בשד. בפוסט שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה כתבה:

"אתמול אובחנתי כחולת סרטן השד. זה היה הלם מוחלט כי הגומה הזו שמופיעה בתמונה הייתה הסימפטום היחיד ששמתי לב אליו. לא הייתי מודאגת יותר מדי כיון שלא היה לי שום שום גוש או משהו כזה. למרבה הצער מסתבר שמדובר בסרטן השד. בבקשה בדקו את השדיים שלכן בקביעות ואל תתעלמו משינוי, כל שינוי שהוא, במראה או במגע השד. אם לא הייתי רואה פוסט כזה בעבר אני עצמי לא הייתי יודעת שגומות כאלה בכלל יכולות להיות  סימן לסרטן. אנא שתפו והעלו מודעות".

העלתה פוסט לפייסבוק אחרי שחולה בסרטן השד

גומות בשד כסממן מקדים

כמובן, מהר מאוד הפך הפוסט לוויראלי עם מאות שיתופים ושפע תגובות של נשים שהודו כי לא היה להן מושג שגומות חן עשויות מהוות אינדיקציה כלשהי לסרטן השד, שיבחו את רודוס על העלאת המודעות ואיחלו לה רפואה שלמה.

"אתמול נגעתי בשדיים שלי בפעם הראשונה מזה שנים, וזה היה בגלל שראיתי את הפסוט שובר הלב הזה מחברתי, שרי", כתבה אחת הנשים.

"תודה לך שרי על העלאת המודעות כל כך מהר אחרי האבחנה שלך. כבר עכשיו הענקת לי השראה  הרבה יותר ממה שאת יודעת".

"גילוי מוקדם משמעו תוצאות טיפול טובות יותר. כל הכבוד לך", כתבה אחרת.

תסמינים אפשריים נוספים של סרטן השד כוללים גוש או שטח של רקמה מעובה בשד, שינוי בגודל או בצורה של אחד השדיים או שניהם, הפרשה מהפטמה, גוש או נפיחות בבית השחי, הופעת נקודות על עור השד, פריחה על הפטמה או סביבה וכל שינוי במראה הפטמה.