בתחילת יוני התפוצצה פרשת המורה הפדופיל. שאול שמאי, מורה למתמטיקה, שהגיע לבית הספר היסודי בצפון תל אביב על תקן מחליף ועטה על עצמו מסיכה של מורה מקצועי ואכפתי, התגלה כסיוט הרע של כל הורה. כזה שכבר התנהל נגדו הליך פלילי באותן עבירות קשות - עבירות מין. אבל למרות זאת, הצליח להוציא תעודת יושר, להיכנס למערכת החינוך ולהסתובב בה כאדם נורמטיבי, לחנך שתי כיתות ב' ולהוליך שולל את ההורים ואת הילדים התמימים שהעריצו את המורה הכריזמטי. בתחילה טען המורה כי מדובר ב"מעשים אבהיים" ולא מגונים כפי שנטען בכתב האישום, וכי נהג כך בשטח הפתוח של בית הספר לעיני הצוות והמנהלת.

 

פרשת האונס בהרצליה: הפרקליטות

שחררה את הנאשמים כי המתלוננת

לא יכלה לעמוד בעימות

שלושה צעירים שחשודים באונס בת 17 שוחררו למעצר בית כיון שמצבה הנפשי של המתלוננת לא מאפשר לה להתעמת עמם. אושרית נברה תוהה אם גם במקרה רצח, היו משחררים את הנאשמים כי הנרצח לא מסוגל להתעמת

לטור המלא

 

עורך דינו הראשון, שי רודה, שהוזעק ככל הנראה בימים הראשונים למעצרו טען כי המגע שלו עם התלמידות כלל חיבוק או נשיקה "אבהיים".

תוך זמן קצר הוחלף עורך הדין הראשון בשני. לעו"ד קובי קמר לא לקח הרבה זמן לפלס דרכו לכלי התקשורת. אחת מהופעותיו "הבלתי נשכחות" הייתה בתוכנית הבוקר של אורלי וגיא שם טען כי חשוב לגעת בילדים וללטף אותם.

"יש ילדים שאתה מושיב על הברכיים, חשוב לגעת בילדים וללטף אותם ולהושיב אותם על הברכיים", הסביר הפרקליט, "אחרת אנחנו לא בני אדם חמים". עו"ד קמר שכח לציין שהמגע הזה בין מורה לתלמידים אסור בתכלית האיסור. פלילי לכל ענין ודבר ורחוק מלהיות חוקי.

 

הפרשה שהחלה ברצף של הכחשות – הגיעה בסופה לכתב אישום חמור, בו מפורטות שורה של עבירות קשות, ביניהן מעשים מגונים ואינוס ילדות בגילאי 7-8. המעשים בוצעו במהלך השיעורים בכיתה ובפני שאר התלמידים, כמו גם בהפסקות ואחרי שעות הלימודים – בהן נהג המורה "לתת עזרה פרטנית" לתלמידות שהתקשו. הוא נהג להושיב אותן על ברכיו, להכניס את ידיו מתחת לבגדיהן ולגעת באיבריהן המוצנעים, זאת למרות שבמקרים רבים הביעו הבנות את התנגדותן באופן פיזי ומילולי.

אחת מאותן ילדות סיפרה לאמה כי "היא אוהבת את שאול, אבל היא לא רוצה 'שיעזור לה יותר'. כשאמה שאלה למה, היא ענתה: 'כי זה לא נעים לי'.

 

 

אמש פורסמה כתבה של גיא פלג בחדשות 2, במרכזה שיחת טלפון בין אמא לילדה בת 16 שהותקפה על ידי המורה כשנגע לה בחזה, במסגרת שיעורים פרטיים בביתה והתקשרה להתעמת אתו לאחר המקרה.

באותה שיחה, שעל פי גורמים מקורבים לחקירה, עתידה לשמש כראיה מרכזית נגד שמאי, האם מטיחה בפניו טענות קשות. המורה, בתגובה אינו מכחיש אותן.

"היא סיפרה לי הכל, ואני לא מצליחה להבין", אומרת האם למורה. "שאלתי אותך אם קרה משהו ואמרת לי ששום דבר". מיד לאחר השיחה המצמררת חזר שמאי מבוהל לבית הקטינה. הוא התחנן והצטער ואמר לקטינה שאם תספר על מעשיו תיהרס לו הקריירה. "תתבייש. איך אתה עושה דבר כזה?", הוסיפה האם בשיחה. "אני מבקשת ממך שלא תתקרב אלינו, לא תדבר איתנו, אל תתקרב לילדה, אם 100 מטר אפילו, אם היא רואה אותך רק, אני אתקשר למשטרה. וממש תתבייש לך, מורה, ככה מתנהג מורה?".

 

ככל הנראה, מטעמים כלכליים, בחר המורה להחליף בפעם השלישית את עורכי דינו. הפעם הוא הצטייד במי שהפכה לפה של עברייני המין, עו"ד טלי גוטליב ועו"ד נוסף - ליאור אשכנזי. עו"ד גוטליב היא המרואיינת האולטימטיבית באולפני הטלוויזיה נגד תלונות שווא, נהנית מהתואר "פרקליטת השטן" שהוצמד לה פעמים רבות ונגעלת מהמילה פמיניזם. להרשעת הנשיא לשעבר האנס משה קצב, קראה "פרשה עגומה". על פרשת אלון קסטיאל, שמואשם באונס ועבירות מין טענה כי לא היה ולא נברא. היא מייצגת את אחד החשודים בפרשת האונס הקבוצתי המזעזע בהרצליה ואחת מהטענות הקשות שלה כלפי המתלוננת הייתה ש"אומרים שהמתלוננת במצב נפשי קשה, אך זו הטעייה. הציבור נופל שבי אחרי אינפורמציה לא נכונה".

 

אמש שחררו עורכי הדין בתיק שאול שמאי את התגובה הבאה: "מרשינו ברוב בגרותו בחר לקחת אחריות ולא להטיל דופי במי מהמתלוננות. הוא אף לא עותר לשחרורו ממעצר בשלב הנוכחי שכן ברור לו כי עליו לשלם את חובו לחברה. נדגיש, כי כתב האישום כלל מספר מצומצם של תלונות, שכן לגבי מרבית התלונות שהוגשו כנגד מרשינו נקבע כי לא ניתן לומר שהן מהימנות".

 

גוטליב & אשכנזי מייחסים לעבריין מורשע בעבירות מין 'בגרות' ומדוע? כי הואיל בטובו לא להטיל דופי במתלוננות. במילים אחרות, הם אומרים כי שאול שמאי בחר מטוב לבו שלא להיכנס בהן, למרות שיש לו את האופציה, כן? הוא פשוט בחר שלא לנצל אותה. ובכן, אני רוצה להודות מקרב לב לגבר בן ה-49 שהואיל בטובו להימנע מלהטיל דופי בילדות בנות 7. כמה נחמד מצדו של שמאי לא להיכנס חזיתית בתלמידות כיתה ב' שנתנו בו את אמונן מדי בוקר ונאלצו בגילן הצעיר לעבור בחדרי החקירות של המשטרה. תודה לכם, אנשים טובים, שבחרתם לנהל משפט ענייני ולא "להטיל דופי" בקרבנות.

 

ובנימה קצת פחות צינית: לכולם מגיע ייצוג משפטי, גם ליצורים הנאלחים ביותר, גם לחסרי הלב, גם לאלה ששדדו ואנסו ורצחו, אבל יש הבדל גדול בין ייצוג משפטי הולם לבין המשפטים שגוטליב מעיזה להוציא מהפה שלה. אתמול זה היה החוטיני של הנערה מהרצליה, היום אלה ילדות בנות 7 שהודות ל"בגרות" של הנאשם, הוא בוחר שלא לטנף עליהן ועל עדותן. לא, חברים, ייצוג משפטי הולם יכול להתבצע בין כתלי בית המשפט. הוא לא מחייב שחרור אמירות מרושעות לתקשורת ושאיש לא ישכנע אתכם אחרת.