אם היתה לכם טלוויזיה בבית מתישהו בעשורים האחרונים, סביר להניח שהייתם בין מעריצי הסדרה "חברים". גם אם ראיתם את כל הפרקים לפחות פעם אחת וגם אם רק פעמים בודדות ובין אין ספור המוטיבים החוזרים ב-236 הפרקים של הסדרה, יכול מאוד להיות שגם אתם הבחנתם בדבר קטן אחד שחזר בהם לעיתים די קרובות – הפטמות הזקורות של רייצ'ל (שגילמה כמובן השחקנית ג'ניפר אניסטון).

.

 

"אני לא בהריון, יש לי בטן מלאה על החטטנות והשיימינג"

בפעם המי יודע כמה שעלו שמועות שנכנסה להריון, ג'ניפר אניסטון בחרה שלא לשתוק וענתה במאמר עם מסר חשוב: "אישה לא צריכה להיות אמא כדי להיות שלמה, יש לנו זכות לבחור את הסוף הטוב שלנו"

ג'ניפר אניסטון

לכתבה המלאה

אי שם בשנות ה-90 וה-2000 זה כנראה היה נושא מצחיק או מביך לדיון, אבל בימינו אותן פטמות שחזרו ובלטו במהלך 10 עונות הסדרה מקבלות מעמד חדש, לאור תנועת שחרור הפטמה שהולכת ומתחזקת. בראיון למגזין ווג שהתפרסם בסוף השבוע, ג'ניפר אניסטון נשאלה על הכבוד המחודש להן זוכות הפטמות שלה.

 

"מישהו כינה אותך לאחרונה ה'אוריגינל גנגסטר' של תנועת שחרור הפטמה, בגלל הפעמים התכופות בהן הפטמות של רייצ'ל בלטו בתלבושות שלה", אמרה המראיינת לאניסטון. "כן, אני לא יודעת מה להגיד על זה", אמרה בתגובה, "זה פשוט אחד מהדברים האלו, אני מניחה. אני לובשת חזייה, לא יודעת מה להגיד לכם. ואני לא יודעת למה אנחנו אמורות להתבייש בהן – כאלו הם השדיים שלי פשוט. אבל היי, אוריגינל גנגסטר? אני לא מתלוננת".

 

צריכים תזכורת? הנה כמה צילומי מסך מהסדרה, ככה על קצה המזלג:

רייצ'ל והפטמות הזקורות

 

רייצ'ל והפטמות הזקורות

 

ג'ניפר אניסטון פטמות זקורות

 

רייצ'ל פטמות

 

ג'ניפר אניסטון

 

רייצ'ל והפטמות הזקורות

רייצ'ל והפטמות הזקורות
. צילומי מסך

 

צחוקים בצד, אין ספק שאפילו בשנות ה-90 המאוחרות – אפילו היום, לככב בתפקיד הכי ראשי בסדרה הכי אהובה בעולם עם פטמות זקורות זה דבר די אמיץ, גם אם זה בא לה הכי טבעי - תענוג לשמוע שאניסטון בכלל לא השקיעה בזה מחשבה יתרה. היא לא התאמצה לכסות אותן ולא התפדחה כשדיברו איתה על הנושא. כפי שהיא אומרת בעצמה, ככה החזה שלה – ושל כולנו.

 

אולם התשובה "כי ככה זה" כמובן לא מספקת חלק ממיליוני הצופים שהסדרה צברה מאז שעלתה לאוויר ועד היום. בחלוף השנים עלו לא מעט תיאוריות קונספירציה הנוגעות לפטמותיה הזקורות של הכוכבת, אחת מהן מרחיקה לכת עד כדי לטעון שאניסטון לבשה חזיות שנגזרו באיזור הפטמות, כדי להיראות כאילו אינה לובשת חזיה והחזה שלה עומד באופן טבעי. לא יותר הגיוני שהפטמות שלה הן יחסית בולטות ואולי שהסט היה קריר לעיתים קרובות

 

זו לא הפעם הראשונה שמעריצים ורכילאים מאבדים פרופורציות כשזה מגיע לג'ניפר אניסטון. לרובכן לא צריך להזכיר את האובססיה ל"תסרוקת רייצ'ל" שהגיעה לכל מספרה בעולם עם שידורי הסדרה. גם היום אניסטון מתמודדת עם לא מעט שאלות חטטניות ופוגעניות, בעיקר בנוגע להחלטתה לא להביא ילדים לעולם עד היום, כשאחת לכל כמה חודשים עולה שוב התהייה האם היא "סוף סוף" בהיריון ראשון.

 

ג'ניפר אניסטון

"את חייבת להשתיק את הרעשים". ג'ניפר אניסטון, צילום: Shutterstock

 

השאלות והתהיות האלו הובילו אותה לכתוב טור דעה בנושא שסתם את הפיות והרחיק את האפים החטטנים מביטנה הלא הריונית, ועל הדרך הוכיח לכולנו שוב עם איזו בחורה חריפה יש לנו עסק. רק שאותו מאמר לא ממש הצליח לשפר את המצב מבחינת אניסטון. "אני לא חושבת שזה השתפר בהרבה", אמרה באותו ראיון כשנשאלה על תחושותיה מאז פרסום הטור. "אני חושבת שהבעיה היא שהצהובונים ומדורי הרכילות לוקחים את הגוף האנושי ושמים אותו בקטגוריה. או שהם מביישים על שומן, או על הגוף עצמו, או על חוסר ילדים. זו אובססיה מוזרה שיש לאנשים ואני לא מבינה בדיוק למה צריך לקחת אנשים שבאים לבדר אתכם, ולקרוע אותם לגזרים ולהתבריין כלפיהם? למה זה מה שמלמדים נשים צעירות? זה מזיק לאין שיעור".

 

"שיניתי את הפרספקטיבה שלי, אז למי אכפת. אם את הולכת לצאת כשהפטמות שלך בולטות או שהבטן שלך קצת נפוחה, או שאת לא במשקל בו את רוצה להיות, דעי שאת מושלמת לא משנה מי את ולא משנה איפה את ולמי אכפת. את חייבת להשתיק את הרעשים", סיכמה.

 

כנראה שהצהובונים לא ישנו את דרכיהם בזמן הקרוב, לא משנה כמה נשים חזקות עם ראש משוחרר כמו אניסטון ועוד רבות יטיפו להם שיעזבו את גופן בשקט. אבל אנחנו לפחות זוכות לראות אישה חכמה ודעתנית לא נותנת לחברה להכתיב לה מה לעשות עם הגוף שלה, עם הפטמות ועם הרחם שלה ועם החיים שלה. שחררו בנות, את הפטמה ובכלל.