זוכרים את הימים ההם שבהם נדרשו לנו כמה ימים טובים של 'ארגונים' לפני יציאה לחופשה? את הזמנים ההם שהיינו צריכים לכתת רגלינו עד לסוכנות הנסיעות הקרובה לביתנו (או המועדפת עלינו), רק כדי לקבל רשימה מצומצמת של אפשרויות?
היום המצב שונה בתכלית, כי היום עומדת לרשותנו רשת האינטרנט. אבל גם כאן הזמנים השתנו, והיום כמעט אף אחד לא מזמין טיסות - או על שירות תיירותי אחר - מהמחשב האישי. כי בשביל זה יש מכשיר נייד, הסמארטפון שהולך איתנו לכל מקום, לא?

 

זה מתחיל במציאת טיסות...

כי מי כמותכם, אנשי הטיולים בעולם הגדול, יודע שהיום אפשר למצוא כל טיסה, כל חופשה וכל דיל – ברשת? ואם זה נמצא ברשת, אז זה נמצא גם בהישג ידכם, בסמארטפון. בין אם אתם בעבודה ובין אם אתם בדרכים, בין אם אתם בעיצומה של ישיבה "חשובה" (תלוי בעיני מי...) ובין אם אתם באוטובוס בדרך הביתה – תוכלו להזמין טיסה לכל יעד, בתוך זמן קצר, ואפילו 'לתפור' לעצמכם חופשה שלמה, בקלות.

 

גרסת המובייל של גוליבר היא אחת המומלצות מהבחינה הזו, ולו רק בגלל שתמצאו בה את כל מה שיש באתר גוליבר המוכר והידוע – מטיסות (גם לאילת), דרך חבילות נופש ועד מלונות והשכרת רכב. הממשק של גוליבר למובייל הוא כל כך פשוט ונוח, שתוכלו להשלים את ההזמנה אפילו מהר יותר ממה שהייתם עושים עד כה דרך המחשב. הבונוס: במקום אחד ממתינות לכם כל ההזמנות שביצעתם, בלי לחפש אחריהן יותר מדי זמן.

 

...ממשיך לתכנון הטיול

אין ספק שאחד השלבים המורכבים יותר היום מבחינת הטיול, הוא התכנון שלו. נכון, יש כאלו שמעדיפים פשוט להגיע למקום ולהתחיל 'להסתובב', בלי לתכנן דברים מראש, אך רובינו מעוניינים להגיע למקומות המומלצים, לשבת במסעדות הטובות ביותר, להגיע לחופים היפים ביותר ועוד ועוד. כדי לחסוך בזמן, אנחנו מתכננים את המסלול מראש – אך מדובר כאן בעניין מעייף למדי.

 

גם את זה חוסך לנו היום הסמארטפון, עם אפליקציות שונות לתכנון טיול כמו TripIt. האפליקציות הללו מסתמכות על הזמנות שעשיתם (טיסות, מלונות ועוד) ומציעות לכם, כל אחת בדרכה, מסלולים אפשריים לטיול – כאלו שיהיו נוחים עבורכם ויבטיחו שתעברו במקומות החשובים והמומלצים ביותר. אתם כמובן לא חייבים לטייל בדיוק לפי המסלול המוצע, אך התוצר שתספק האפליקציה יאפשר לכם לדעת את הכיוון הכללי, שעל בסיסו תרחיבו את הטיול שלכם לכל מקום אפשרי.

 

ומגיע עד לאטרקציות הטובות ביותר

כדי להשלים את החוויה כמו שצריך, מציעות לכם האפליקציות השונות בנייד סקירה והמלצה על אטרקציות ביעד שלכם. אפליקציה כמו mTrip, לדוגמה, מציעה לכם פירוט של כל האטרקציות, המסעדות, אתרי התיירות – ובקיצור, כל דבר מעניין – במקום שבו אתם מטיילים, ואף מאפשרת לכם להוריד מפות לשיטוט אופליין, כשאינכם מחוברים לרשת הסלולארית או לרשת אלחוטית באזור. אם זה לא מספיק, הרבה אפליקציות מסוג זה (ובהן גם אותה mTrip) מאפשרות לכם להזמין כרטיסים או מקומות לאותן אטרקציות.

 

כך, אתם יכולים לדעת לא רק היכן ממוקמת האטרקציה, אלא גם להבטיח את מקומכם בה, לדעת מתי היא נפתחת ומתי היא נסגרת ואפילו – גם כאן – לתכנן את מסלול הטיול בעזרתה. כל הטיול הופך להיות קל יותר בצורה הזו.

 

קרדיט תמונה: shutterstock

 

זה לא הכול:

עוד כמה 'טריקים' שהנייד יכול לספק לכם בזמן שאתם בחו"ל

כידוע לכולנו, האנשים שחיים בעידן שבו הסמארטפון עלה לגדולה, העולם הזה מתפתח וגדל כל הזמן, ומציע כמעט מדי יום פיתוחים חדשים. גם בעולם התיירות כולו, ובפרט בכל הנוגע לטיולים בחו"ל, הסמארטפון יכול להציע שלל 'טריקים' ובונוסים דרך אפליקציות מעניינות. כך למשל, תוכלו למצוא אפליקציה שמאתרת לכם את המוזיאונים הקרובים לאליכם; אפליקציה אחרת תאתר את הנקודות שבהן יש Wi-Fi, כדי שלא תצטרכו לשלם על גלישה סלולארית; ישנה גם אפליקציה שמחשבת לכם את שערי ההמרה של המטבע המקומי; ואפילו תוכלו למצוא היום אפליקציה, iTranslate, שתתרגם עבורכם מילים ומושגים בשפת המקומיים.

 

כאמור, ההתפתחות של עולם המובייל היא אין סופית, ובין אם אתם מזמינים טיסות דרך גרסת המובייל של גוליבר, מתכננים טיול בעזרת TripItאו מתרגמים סימולטנית מילים בעזרת iTranslate, המסר הוא ברור: הכול עושים היום דרך הנייד בעולם התיירות, ואין שום סיבה לעשות זאת בכל דרך אחרת.