הרזומה השלילי של צפון קוריאה בכל הנוגע להפרת זכויות אדם הולך ותופח וממצב אותה אט אט כמשטר הגרוע ביותר בעולם. סיפורים ממקור ראשון על הפרות כאלה עוברים רק לעתים רחוקות את גבולות המדינה. כעת סרט וידאו של הטלוויזיה הקוריאנית Digitalsoju מספק הצצה נדירה למתרחש במדינה הסגורה בעולם ומתמקד בהתנהלות הצבא לנשים.

צפון קוריאה

בסרטון מתראיינות שתי נשים ששירתו בצבא צפון קוריאה והצליחו לערוק ממנו ולברוח מהמדינה. דאיון לי שירתה 9 שנים וג'ונג סיל יאו שירתה 7 שנים. המראיינת היא אישה דרום קוריאנית שכף רגלה מעולם לא דרכה בצפון קוריאה וגם היא ניזונה משמועות וחצאי אמיתות על המדינה. השיחה מתקיימת במסעדה שהתפרסמה בעוף שלה והפער התרבותי בין הנשים הופך מוחשי כשלשולחן מוגש עוף מוקרם בגבינה צהובה. המארחת הדרום קוריאנית שואלת את העריקה הראשונה האם היא אוהבת גבינות ומקבלת את התשובה: "בצפון קוריאה מעולם לא אכלנו גבינה. חיינו על אורז ותירס, כך שלא שמעתי את המונח 'גבינה' עד שהגעתי לפה. יש לזה טעם בסדר".

בהמשך היא מספרת שכל הנשים בצפון קוריאה חייבות לשרת בצבא במשך 6 שנים, וכל הגברים מחויבים בשירות של 11 שנה. באופן לא מפתיע, תת-תזונה נפוצה בכל המגזרים של צפון קוריאה. ולמרות שהיא אמורה להיות מדינה קומוניסטית, לדברי העריקה, גם בתוך הצבא אנשים זקוקים נואשות לכסף וגונבים סחורה בתוך הצבא כמו מדים. היא מספרת שבמהלך השירות הצבאי היא הרוויחה 2 דולרים בחודש והארוחות שניתנו לה כללו 3 כפות של אורז בכל ארוחה. הקצינים שאחראים על חלוקת המזון ממנפים לעתים קרובות את מעמדם כדי לכפות מין על נשים, כך שקצינים בכירים ששוכבים עם הפקודות זה מחזה די שכיח.

"הייתי בשלבים מוקדמים של תת תזונה... שקלתי סביב 36 ק"ג על 1.59 ס"מ", מספרת אחת מהן. מדובר על BMIשל 15, בזמן שה-BMI התקין הוא 19-25.

"קצין בדרגת אלוף, בערך בן 45 ניסה לכפות את עצמו עליי. הייתי אז רק בת 18", היא אומרת, "יום אחד הוא אמר לכולם לעזוב את החדר חוץ ממני, ופתאום הוא אמר לי להוריד את כל הבגדים שלי. הוא טען שהוא בודק את תת התזונה שלי ואולי ישלח אותי לבית-חולים שבו מטפלים בחולים הסובלים מתת-תזונה. כיוון שלא היתה לי הרבה ברירה, חשבתי לעצמי, טוב, זה האלוף, בטח יש סיבה טובה לכך, אף פעם לא הייתי מעלה על דעתי שהוא ינסה משהו", אמרה. אבל האלוף מבקש ממנה להסיר את התחתונים שלה, "ואז הוא בא משום מקום", סיפרה.

האלוף המשיך להכות אותה בזמן שהיא צרחה בקול רם ואז הוא כיסה את פיה. היא אמרה שהוא היכה אותה חזק כל כך באוזן השמאלית, שהדם יצא מאוזנה הימנית. היא אמרה שהמכות היו כה חמורות עד ששיניה היו רופפות לאחר מכן.

נשים בצבא צפון קוריאה

"איך את חושבת שזה יגרום לי להיראות?" שאל אותה האלוף לאחר שהיכה אותה. אחר כך הוא הורה לה להתלבש ולא לספר לאף אחד מה קרה או שהוא "יהפוך את החיים שלה לגיהינום".

"לא היה שם אף אחד שיכולתי לספר לו או מישהו לדווח על כך. נשים רבות אחרות עברו משהו דומה. אני לא יודעת אם הוא מת או חי, אבל אם קוריאה אי פעם תתאחד מחדש, אני אמצא אותו. אפילו אם אני לא אוכל לגרום לו להרגיש עשירית מהכאב שהרגשתי, אני רוצה לפחות להכות אותו בצד הימני של הפנים שלו כמו שהוא עשה לי, "אמרה.

הנשים החלו עכשיו חיים חדשים במדינה חדשה, אבל הפחד מהמשטר הצפון קוריאני והסכנה לחייהן עדיין קיימת. בעוד ג'ונג סבורה כי הלחימה של קים ג'ונג און עם המערב לעולם לא תגיע לנקודת הרתיחה, דאיון לא כל כך בטוחה: "טראמפ אגרסיבי מדי ברטוריקה שלו לגבי ריסוק צפון קוריאה", אמרה. "אני לא חושבת שטראמפ עומד לצאת למלחמה אבל מי יודע?"