כל אמא לבת מפחדת שהילדה שלה תפתח הפרעת אכילה. ילדות מפתחות מודעות לגופן בגיל צעיר מאוד, ומספיקה רק הערה קטנה אחת שנלקחת ללב כדי להיכנס ללופ הארור של שנאה עצמית, הרעבה, דיסמורפיה והפרעות אכילה על צורותיהן הרבות והשונות. אלו שאלות קטנות כמו "אמא, השמנתי?" או אמירות כמו "אני לא צריכה לאכול ארוחת ערב כי אכלתי מספיק היום" שיעוררו באימהות סימני אזהרה, אך לא כולנו בטוחות איך להתמודד עם הבעיה הזו ומה הן יכולות לעשות כדי לעזור לבנותיהן. אימהות כאלו ישמחו לקרוא את סיפורה של אליסון קימי ובתה קמבל.

"הבת שלי אמרה לי שמישהו קרא לה שמנה היום", פתחה קימי את פוסט האינסטגרם שלה, שעד כה צבר 20,000 לייקים. היא תיארה את השיחה שהתנהלה בינה לבין הילדה בת ה-5:

קמבל: "אמא, אני צריכה לספר לך משהו".

אליסון: "אוקיי מותק, מה קורה?"

קמבל: "אתמול באימון החולצה שלי עלתה קצת למעלה וראו לי את הבטן. הילדה לידי הסתכלה עליי ואמרה שהבטן שלי שמנה".

- בשלב הזה, קימי מתארת שבראשה כבר אמרה לעצמה 'הו לא, הנה אנחנו מתחילות'.

אליסון: "אה באמת? ומה אמרת לה?".

קמבל: "אמרתי לה שאני לא שמנה, יש לי שומן. ושלכולם יש שומן. ואמרתי לה שזה בסדר שיהיה לך שומן".

קמבל ואליסון קימי

התמונה מהפוסט שמעורר הדים ברחבי העולם. מתוך עמוד האינסטגרם של אליסון קימי

התשובה הזו שגרמה לנשים ברחבי העולם להתלהב ולהפיץ את הסיפור הזה לכל עבר. זו תשובה שגם נשים מבוגרות רבות לא היו מסוגלות להוציא מפיהן בתגובה להערה כזו, וודאי שלא כל ילדה בת 5. אין ספק שאת החוכמה הזו הילדה מבית – וספציפית מאימה, שמתארת עצמה כ'דוברת וכותבת בינלאומית לאהבה עצמית' עם 151 אלף עוקבים באינסטגרם שצורכים מדי יום את הפוסטים שלה על עידוד דימוי גוף חיובי וקבלה עצמית.

השיחה של השתיים לא הסתכמה בזאת. לאחר שסיפרה לה על תשובתה, קימי הגיבה לבתה:

אליסון: "וואו קמבל! אני כל כך גאה בך על איך שהתמודדת עם המצב הזה. 'שמנה' זו לא מילה רעה, אני לא חושבת שהיא ניסתה לפגוע ברגשות שלך. זה היה אמיץ מאוד מצידך לעזור לה להבין שלכל האנשים יש שומן, אבל אף אחד הוא לא שמן. ושזה לא הופך אותך לאדם רע אם יש לך יותר או פחות ממנו. היה לה משהו לומר על זה?"

קמבל: "היא רק אמרה 'אה, אוקיי'. זוכרת את הפעם בה אמרתי לך שאת שמנה?"

אליסון: "כן מותק, אני זוכרת".

קמבל: "אני מצטערת שעשיתי את זה".

אליסון:"זה בסדר מותק, הכי חשוב שלמדת, ועכשיו את יכולה ללמוד אחרים ולעזור לשנות את העולם".

"ילדים לא נולדים עם שנאה בהם", הוסיפה קימי לסיכום הפוסט. "הם לומדים מילים מהסביבה שלהם והדברים שהם רואים או שומעים, והם מנסים אותם בעצמם במידה שלהם. אני לא יכולה להכין את הבת שלי לכל הסיטואציות בחיים, אבל אני יכולה לעזור לה להיות קול של חמלה, ענווה ואהבה".

אליסון וקמבל קימי

"זה לא עניין של משקל, זה עניין של אופי". מתוך עמוד האינסטגרם של אליסון קימי

המסר של אליסון קימי ובתה החכמה הוא מסר חשוב ומעודד שאין ספור נשים הזדהו איתו ולמדו ממנו. למרות זאת, הפוסט שלה לא נגמר במילים היפות הללו.

"לכל מי שאני יודעת בלי ספק שיאמר שזה 'מעודד השמנת יתר', בבקשה הבינו שלמנוע התעללות בילדות עוד בטרם היא מתחילה – זה לא עניין של משקל, זה עניין של אופי. פשוט תהיו אתם. נשיקות, אלי וקמבל".

כן, כל מי שחוותה יום או יומיים בחייה כאישה שמנה, ודאי כזו שמנסה לקבל ולאהוב את עצמה, יודעת שלאנשים תמיד יש מה לומר. שזה לא בריא, שזה לא סקסי, שזה חינוך לא טוב לילדות שלנו. כנראה שגם אנחנו יכולות ללמוד דבר או שניים מקמבל בת ה-5 על איך לענות לאנשים האלה, שתמיד יהיה להם מה לומר. בכולנו יש שומן, פחות או יותר ממנו, ושומן זו לא מילה רעה. שומן לא הופך אותנו לטובים פחות או טובים יותר. לפגוע באנשים בגלל המשקל שלהם דווקא כן.