ראש העיר ירושלים ניר ברקת סיפר כי "ירושלים מלאה בגיבורות שממלאות את העיר בהשראה, עשייה, אהבה ואמונה בטוב. יש גיבורות בתפקיד ויש בהתנדבות, יש גיבורות של כל יום וגיבורות באירועים מיוחדים. אני מזמין אתכם לפרגן לגיבורות הירושלמיות על גבי המפה ולהראות לעולם כמה גיבורות יש בירושלים".

בלחיצת כפתור ניתן לסמן על גבי המפה מקומות בהם פגשו התושבים בגיבורה, או מקום שבו ירושלמית הרגישה גיבורה בעצמה. המיזם אף מאפשר לספר את סיפור הגבורה בכמה מילים, ולשבץ אותו על גבי המפה הגיאוגרפית. בין הנשים שכבר הוספו למפה: אשת הנשיא נחמה ריבלין, עדינה בר שלום, פרופ' עדה יונת, אם שאיבדה את בנה הלוחם שמנציחה אותו בהדרכת נוער בסיכון, אמא גיבורה בת 80, נשים שהתגברו על אתגרים אישיים וניצחו וסיפורים מרגשים רבים שמתווספים כל העת.

בעירייה מסבירים כי הרעיון מאחורי המיזם נולד מתוך הרצון לחבר בין תושבי העיר לנשים הבולטות שמרכיבות את הפסיפס הירושלמי, ליצור זיקה בין האישי לציבורי ולקשר בין המרחב הגיאוגרפי למרחב הוירטואלי. הכל כחלק מתפיסת מקומן החשוב של הנשים בהיסטוריה, בתרבות ובחיי היום-יום הירושלמיים, ותוך העצמתן.

לחצו כאן לצפייה במפת הגיבורות של העיר ירושלים>>

דוגמאות לסיפורים מעוררי השראה מתוך המפה:

רעות, בית הנשיא: הגיבורה הראשונה של ירושלים, של ישראל ושלי היא הגברת הראשונה אשת הנשיא נחמה ריבלין. היא מוכיחה כל יום ממלכתיות ובצניעות שלה איך ניתן לנצל את המעמד שניתן לה כדי לאחד את העם ולעשות דברים טובים, באופן פומבי וגם בסתר. מעזרה לחלשים ועד כתיבת מתכונים בפייסבוק של הנשיא. אין פלא שבכל העולם מתאהבים בה ואפילו אשת נשיא ארה"ב. נחמה היא גאווה גדולה לירושלים ולמדינת ישראל וגיבורת העל שלנו.

אנונימי/ת, רח' פועלי צדק, תלפיות: "יהודית סידיקמן - מייסדת ומנהלת את עמותת "אל הלב" בהתנדבות ובמסירות למעלה מ-15 שנה. העמותה פועלת למניעת אלימות ויצירת קהילה בטוחה באמצעות מתן כלים להגנה עצמית מעצימה, וכן מעודדת את בנות המין הנשי לעסוק באומנויות לחימה כמנוף לצמיחה אישית. יהודית מעוררת השראה בכך שהיא בעלת לב רחב באופן יוצא דופן, חולמת ומגשימה."

שרה, הגן הטכנולוגי מלחה: עדינה בר שלום, ביתו של הרב עובדיה יוסף היא הגיבורה שלי. היא פרצה דרך לנשים רבות במגזר החרדי כשייסדה את המכללה החרדית והוכיחה בגיבוי אביה שנשים יכולות להיכנס למעגל ההשכלה והתעסוקה. המהפכה שהובילה ממשיכה להתרחב ולא תוכל עוד לעולם לחזור אחורה.

עתמאן וודאד, רח' א-סאפא, בית צפאפא: "בחרתי באמא שלי כי היא בעיני אישה גיבורה ומודל לחיקוי. אמי, זינב עליאן, בת 80, אישה מועצמת ומלאת חיים שעברה המון קשיים בחייה האישיים. היא סיפרה לי שכשהתחתנה בגיל 15 התנאים היו קשים, ללא מים, תנורים וחשמל. בכדי לבשל ולחמם מים למקלחת היא הייתה הולכת ברגל עם כמה נשים בגילה, להביא עצים מאיזור מלחה –היכן שעומד היום הקניון. אמא הייתה לוקחת גופיות, ומכינה מהן לאפה עגולה לראש בכדי לקשור אליה עצים עבור האש לחימום ובישול. עם העצים על ראשה הייתה צועדת הביתה מרחק קילומטרים רבים. גם את המים מביאים באותו האופן משכונת מקור חיים...כל זאת בכדי לספק מזון ושתיה לכל המשפחה המורחבת, כולל סבא וסבתא, בסך הכל 11 נפשות שחלקו שני חדרים קטנים. כשאני משווה את חייה כצעירה לחיינו כיום אני מבינה מהי גבורה. האישה הגיבורה הזו לחמה לפני ארבע שנים בסרטן, ותודה לאל החלימה ממנו. אמה שלי היא גיבורה גדולה . ואני גאה בה מאוד."

אנונימי/ת, תלפיות: "איבדתי את הבן היקר שלי, בן יחיד. הוא היה לוחם בגולני. בחרתי להנציח אותו בלעזור בתור מדריכה עם נוער בסיכון ועם אנשים שמתמודדים עם בעיות נפשיות בעמותת אנוש - כמובן בהתנדבות".

ט, גבעת רם: הגיבורה שלי היא כלת פרס נובל לכימיה, פרופ' עדה יונת, שהעניקה לי מלא השראה והוכיחה שלנשים יש אופק באקדמיה ובמחקר המדעי. מאוד התרשמתי לצד כל זה שהיא מתפקדת גם כסבתא במשרה מלאה והיא אשת משפחה למופת. גאווה ישראלית ונשית למדינה ולעולם ולאוניברסיטה העברית!

אנונימי/ת, כיכר ספרא, מרכז העיר: "חמותי. יושבת בכיכר ספרא אבל איכשהו מצליחה להיות בחמישה מקומות בו זמנית; ובכל אחד מהם לתת למי שנמצא שם את מה שהוא צריך. עבורי היא מודל של הורות, ושל חברות, ושל אנושיות בכלל. אישה שמזיזה את העולם עם רגישות, וחוכמה, ונדיבות, ואהבה. מנהיגה שקטה ועוצמתית. אחת משתי הנשים היחידות בעולם שאני מעריץ (היא ובתה)."

אריאל, רח' בצלאל, מרכז העיר: "אני לא אוהבת לעמוד מול קהל ולדבר. אבל באותו ערב בנוקטורנו ב-2015, מול אותם 20 איש שהגיעו לאירוע הכושל שהפקתי – עמדתי, וכמו גיבורה - עשיתי את זה. עמדתי מול כולם ופשוט דיברתי