את אנג'לינה ג'ולי ואת ג'וליה רוברטס כבר ראינו מדגמנות משפחתיות מאושרת עם מנשא.  בארץ המנשא מככב ברחובות. על הגב או בטן אל בטן ואפילו על הצד. תינוקות קטנטנים שרק נולדו ופעוטות שנהנים מהעולם. היתרון הגדול במנשא או האפשרות להשאיר להורה הנושא את הידים פנויות, לקניות לדוגמא. היתרון השני הוא חלוקת המשקל בצורה נוחה ונכונה יותר

 

באיזה גיל אפשר להתחיל?

תנוחת הנשיאה של התינוק משתנה, בהתאם לגילו ולשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא. חשוב לבחור מנשא שמאפשר תנוחות נשיאה משתנות, כך שהמנשא יתאים בכל פעם לשלב ההתפתחותי בו מצוי התינוק ויאפשר לגוון לתינוק את אפשרויות הנשיאה.

 

תינוקות צעירים (עד גיל 3-4 חודשים) חשוב לשאת אך ורק עם הפנים כלפי ההורה הנושא ולוודא כי קיימת תמיכה מתאימה לראש התינוק. שרירי הצוואר עדיין אינם חזקים דיים והתינוק מתעייף במהרה להחזיק את ראשו בעצמו. התמיכה מאפשר לו להנות מענין ופעילות ללא מאמץ מכביד ומיותר.

 

כאשר התינוק גדל מעט, מחזיק בעצמו את ראשו והופך סקרן הרבה יותר (בסביבות 5-6 חודשים), תינוקות רבים ירצו לגוון מדי פעם את תנוחת הנשיאה ולהביט גם כלפי חוץ. מנשא שמאפשר את השינוי בקלות, יסייע לנו לגוון לתינוק את תנוחות הנשיאה המתאימות והחביבות עליו באותה תקופה.

 

תנוחה המאפשרת פיסוק טבעי של הרגלים סביב מותני ההורה הינה תנוחה התפתחותית הזוכה להמלצות רבות מאת מומחים. חלוקת העומס על עמוד השדרה האגן של התינוק, באמצעות תנוחת ישיבה נתמכת בפיסוק, נוחה מאוד להרבה תינוקות ומאפשרת חלוקת משקל נכונה גם להורה הנושא.

 

בשלב הבא, בסביבות גיל 7-8 חודשים, מרבית התינוקות הופכים כבדים יותר לנשיאה, ועל אף שהם "מחזיקים" את גופם בעצמם, הם עדיין לא עומדים או הולכים באופן עצמאי.

 

בשלב הזה, או בתוך חודשים ספורים ממנו, חלק מההורים מעדיפים לשאת את התינוק לפעמים על הגב. גם אם אתם הורים שלא מעוניינים בנשיאת גב, חשוב ביותר לבחור מנשא שמחלק באופן נכון את המשקל ומעביר חלק ניכר ממנו מהגב והכתפיים למותניים.

 

החל מגיל 6 חודשים בערך, ניתן לשאת את התינוק על גב. חשוב לבחור מנשא שמאפשר שימוש עצמאי בו, כלומר שההורה הנושא יוכל להכניס ולהוציא את התינוק מהמנשא ולשים אותו גבו, ללא סיוע של מבוגר נוסף.

 

נשיאה על הגב מתאימה לתקופה ארוכה יותר, גם לפעוטות (גם פעוט שכבר התחיל ללכת בעצמו, מתעייף מאוד בקלות) ויעילה במיוחד כשרוצים לצאת לטייל ברגל.

אפשר כל יום כל היום?

מנשא טוב אמור להיות זמין בכל עת. לא צריך לדרוש תכנון מיוחד, קשירות או ביגוד יוצא דופן. פשטות השימוש חשובה ביותר, שכן כהורים לתינוקות, המנשא אמור לסייע לנו בחיי היומיום. חשוב לבדוק שמדובר במנשא קל, העשוי מחומרים ידידותיים, כביס, ולא פחות חשוב – משתלב בכל הופעה...

 

אבא או אמא

בבחירת מנשא יש לשאול מי ישתמש בו בדרך כלל – אבא או אמא. גברים ונשים בנויים אחרת ולכן לפעמים נוטים להעדיף מנשאים מסוימים על פני אחרים (לנשיאה קדמית או על הגב למשל) וזאת מעבר לפערים הקיימים לעיתים בגובה ובמשקל. אם שני ההורים מתכוונים להשתמש במנשא, חשוב לבחור מנשא המתכוון ומותאם בקלות לגדלים וגבהים משתנים וגם מאפשר מעבר פשוט וקל מהורה להורה מבלי להוציא את התינוק מהמנשא (לפעמים מתעייפים בדרך).

 

לטיולים או לשופינג

כדאי לשאול את עצמנו, האם אנו מתכוונים להשתמש במנשא בחיי היומיום או שמא רק בטיולים מחוץ לבית . אם השימוש המיועד במנשא הינו בעיקר לטיולים, בשילוב עם השאלה – מי נושא – אבא או אמא, כדאי לשקול רכישת מנשא ייעודי לטיולים.

 

מנשאי טיולים טובים מתבססים על מסגרת אלומיניום קלה, ומערכת גב מקצועית. במנשא כזה חשוב לוודא כי קיים תא אחסון גדול, לנשיאת הציוד הנדרש לטיול, אבל להיזהר מתרמילים גדולים מדי שיהפכו מסורבלים או יחייבו תכנון מראש בשימוש בהם (להוציא מהמחסן..) – כדאי לבחור במנשא חכם וקומפקטי, שמשלב את הצרכים הללו בעיצוב חכם וחסכוני במשקל ובמקום.

 

איך מצליחים לקשור את כל זה?

הורים בכלל, והורים צעירים בפרט מספיק עסוקים מכדי שידרשו גם להתעסק בהוראות מורכבות וקשירות מסובכות. המנשאים החדשים מאפשרים גם נשיאה בתנוחה טבעית ונכונה לתינוק, גם חלוקת משקל נכונה לגב ההורה הנושא ולא פחות חשוב – קלות תפעול ופשטות בחיי היום יום.

 

בדים טבעיים ונושמים, כותנה אורגנית ודוגמאות מעוצבות, ביחד עם  רכיסה פשוטה ואבזמים חכמים ובטיחותיים (לפעוטות סקרנים במיוחד..) יקלו את השימוש ויהפכו אותו לחוויה נפלאה להורה ולתינוק.

לא לשכוח שבארץ חם

 

מנשא הוא מוצר שהשימוש בו תכוף והבלאי האפשרי שלו גדול. הוא צריך לעמוד בגבורה בכביסות רבות ולהמשיך ולשמור על תיפקודו וצורתו. דרישות מזג האויר הישראלי גם הן משמעותיות – חשוב שהאריגים יהיו נושמים ושלא יהיו אריגים מיותרים, מכבידים ומחממים מדי.

 

מומלץ לבחור במנשא איכותי וכאשר בוחנים את מחירו, כדאי לקחת בחשבון את היקף השימוש בו- מנשא זול בו יעשה שימוש פעמים ספורות בלבד מכיוון שיהיה לא נוח, מגושם או חם מדי לתפעול יהיה בסופו של דבר יקר בהרבה ממנשא איכותי יותר, שהשימוש בו יומיומי.

 

חשוב להתעדכן– מנשאים שהיו בעבר מאוד פופולאריים ולכן גם מאוד יקרים... אינם בהכרח המנשאים הטובים ביותר שניתן להשיג היום בעולם וגם בישראל.

 

ניתן להשיג ברכישה דרך אתר האינטרנט: www.bellebaby.co.il 077-5008060 ובחנויות המובחרות