פורים הוא חג ארבעת המ' – המנהגים מתחילים באות מ:

 

מקרא מגילה – קחו את הילדים לבית הכנסת לשמוע את קריאת המגילה.

משלוח מנות – הכינו יחד עם הילדים משלוחי מנות בבית.

מתנות לאביונים – הסבירו לילדים את חשיבות הענקת מתנות לעניים - אוכל, בגדים, צעצועים ומשחקים וכסף ותנו לילדים להעניק למקבצי הנדבות.

משתה – סעודת פורים – ילדים מתים על ארוחות וארגונן – מנו תורנים לארוחת החג ותיהנו מעזרת הילדים.

תחפושות מקוריות – הכינו עם הילדים מבעוד מועד תחפושת לפי בחירתם, תוכלו לתת להם לבחור מכתבת תחפושות מקוריות תחפושת של נערת ממתקים שמחלקת לילדי הכיתה ממתקים, מתאגרף, אסירים (תחפושת זוגית), שף מדופלם, די.ג'יי, מתאגרף ועוד. כל ילד ישמח להכין בעצמו את התחפושת עלפי ראות עיניו וטעמו ולא לגלות ביום פורים שיש עוד חמישה ספידרמנים כמוהו. אם מתקיימת תחרות תחפושות – יש יותר סיכוי לזכות!

הפעלות פורים לילדים:

ליצן מבצק סוכר

כל הילדים אוהבים לשחק וליצור בפלסטלינה ובצק, אז למה לא לשדרג את זה למשהו שהוא גם אכיל וטעים? צורות פרח, כדור וגליל יוצרים ליצן מבצק סוכר לחג פורים

 

הפעלת תנועה עם כובע ליצן וכדור מטניס

יוסי צדקה, מדריך תנועה ויוגה לגיל הרך, מציע שלל משחקי תנועה והפעלות לילדים בגילאי 2-5 עם כובע ליצן וכדור טניס. לא תאמינו כמה הילדים מרוויחים מהפעילות הזו! מומלץ מאוד להשמיע ברקע מוזיקה. משחקי תנועה ותרועה

 

תחנות הפעלה לפורים

לקראת חג פורים הבא עלינו לטובה, כדאי להיערך בגנים, בבתי הספר או בפעילות עם חברים בבית במהלך החג עם תחנות הפעלה שונות. לפניכם מבחר רעיונות: פינת איפור, תהלוכה, מופע, קישוט בלונים, יצירת מגנטים שמחים, מסיבה שמחה ואפשרויות שונות לקליעה למטרה.  

רעיונות למסכות לפורים

 

מסכות סול או בריסטול

אפשר להכין מסיכות מדליקות מסול או מבריסטול או מכל סוג נייר שיש בבית לילדים מגיל שנתיים. מורידים מפורטל "את זה" את דוגמאות החיות והפרצופים חינם, משרטטים וגוזרים, מקשטים, מנקבים חורים וחובשים את המסכות המקסימות. ויש גם טיפים ליצירת מסיכות שונות

 

מסיכות נוספות לכבוד פורים מסכות מעיסת נייר– למחזור ואיכות הסביבה.

קונים כמה תבניות של מסכות בכמה שקלים, יוצקים לתוכן עיסת נייר שמכינים בחמש דקות מנייר טואלט ונהנים מהמסכות המקושטות לא רק בפורים.  

 

אפשר גם להכין מסכה משוקולד! ממיסים שוקולד לתוך תבנית מוכנה של מסכה.

דפי צביעה והעשרה

דפי העשרה ומשחקים ליצירה עם הילדים – לקראת פורים ובמהלך החג, כדאי ליצור עם הילדים משחק הפכים וללמד אותם תוך כדי המשחק את משמעות הביטוי "ונהפוך הוא", לתת להם לצבוע ליצנים, לילדי כיתה א' אפשר להדפיס דף תרגילי חשבון לצביעה. כל ילד ישמח לעצב תחפושת לעצמו בעזרת סקיצה או לעצב על הסקיצה תחפושת לבובה.  

משחק הפכים – להדפסה חינם

דף תחפושות לבובות

דף צביעה ליצן לפורים

דף צביעה ליצן – תרגילי חשבון לילדי כיתה א'

 

עוד כתבות פורים בפורטל "את זה"

פורים 2011