במהלך עבודתי אני נתקלת לא פעם בבלבול רציני בין מושגים שונים בשיווק. אז מה באמת ההבדל בין שיווק ישיר? פרסום? מכירות? החלטתי לעשות סדר במונחים באמצעות סיטואציות פשוטות ומוכרות, מגן הילדים. כך חשבתי, יהיה קל יותר "להגדיר מחדש" את המושגים ולפשט את הבלגן.

 

מה הקשר בין פילוח שוק לבין  משחק ילדים?

 

ילדה האומרת בבוקר לגננת, "אני משחקת רק עם ילדות" - זה פילוח שוק.

הגננת מצביעה עלייך ואומרת בקול רם: "כדאי לכם לשחק איתה, היא חברה טובה" - זהו פרסום.

 

את מספרת למאיה, שיעל קופצת נפלא בחבל ומאיה מספרת את זה לכל הגן - אלה יחסי ציבור

 

ילדה חדשה בגן הגיעה לגן, את ניגשת אליה ואומרת, "היי, כדאי לך לשחק איתי, אני חברה טובה" - זה שיווק ישיר.

את מספרת לילדות בגן שתתני טופי לכל מי שתזמין עוד חברות אלייך הביתה אחה"צ, ותגיד להן שכדאי לשחק איתך כי את נחמדה. - זה שיווק רשתי.
 

את מתקשרת לילדה מהגן ומזמינה אותה לשחק איתך - זה טלמרקטינג.

את אומרת לילדים שכדאי להם להיות מספר שניים בתור, כי כך לא יעשו "טעויות של מתחילים" ואת נכנסת לפניהם בכל המשחקים, כמשתתפת ראשונה. - זה "חינוך שוק"

את חדשה בגן, וניגשת אלייך הילדה הכי מקובלת ואומרת לך:" שמעתי שאת חברה טובה" - זהו סימן מסחרי.

 

את מציעה לילדה לשחק איתך לאחר שסירבה, תמורת טופי. היא מסכימה - זוהי מכירה.

 

הגעת הבוקר מאוחר לגן (אמא לא העירה אותך בזמן) את עומדת במרכז הגן, כולם כבר משחקים ואת צועקת במלוא גרונך: "כדאי לכם לשחק איתי, אני חברה טובה !" - זה דואר זבל.

מהגן לעסק שלך

ועכשיו ברצינות, חשוב לבעלת עסק להכיר את המושגים המרכזיים בשיווק ולהבין כיצד כל אחד מהם יכול להביא לה תועלת.

 

השוק מוצף במידע, ביועצים, במדריכים, בהרצאות וקשה למצוא את הידיים ואת הרגליים, אבל חשוב לקחת את הזמן ולהשקיע בסינון האינפורמציה, בהתאמה לעסק הפרטי שלך ולא לוותר על התמקצעות בתחום השיווק.

 

מחקרים הראו שלהיות מקצועית בתחומך, זה לא מספיק על מנת להצליח. רק עסקים קטנים שלקחו על עצמם קודם כל להתמקצע כמשווקים וכמנהלים של העסק שלהם, הצליחו להגיע רחוק.

 

 

להיות נוכחת באינטרנט-  עצות של טל מזור