את יכולה להיות מוכשרת, ומוצלחת. את יכולה להיות נשיאת בית המשפט העליון, הקאנצלרית של גרמניה, את יכולה להיות ראש האופוזיציה, או מובילת המהפך בועד הסטודנטים, את יכולה להיות אלופת ספורט, לעזאזל-  את יכולה להיות שחר פאר בכבודך ובעצמך, ועדיין- כל ערסון קטן בחוף הים עדיין ינצח אותך במטקות. כי הוא גבר. ובמטקות מנצחים הגברים. ובגדול.

 

אני לא יודעת איך שחר פאר הסכימה להשתתף בפרסומת של חברת הסלולר הזו (אני לא נוקבת בשמה למרות שכולם יודעים, כי אין לי חשק להוסיף עוד לפרסום הזה שאני כל כך מסתייגת ממנו). אני תוהה אם היא הבינה שהכסף הזה, שהיא מקבלת בשבילה, כולל השפלתה לארץ- מאלופה בינלאומית לזאת שכל ערסון בים מנצח במטקות, וגם פיזית לארץ, בנפילות עם הפנים לתוך החול.

אני גם לא בטוחה איך שחר פאר בביקיני, חובטת במטקות על חוף הים ומסתפקת בבקבוק מים במקום המשקה שהיא מזמינה לכל יתר החוף מצליחה למכור שירות סלולרי כלשהו. להגנת החברה יאמר כי גיגול קצר מעלה כי הפרסומת צולמה בכלל עבור שירות אחר שלה, ורק עקב בעיות מסחריות כלשהן הוחלט לעשות שימוש בפרסומת לשירות אחר לגמרי מזה שהיא נוצרה עבורו.

 

זה אומר שהפרסומת כנראה עלתה לא מעט, ולא רצו לגנוז אותה, וזה אומר עוד שהפרזנטורית היתה חשובה להם. הם באמת רצו את שחר פאר מקושרת למוצר שלהם.

 

רק שהשחר פאר שהם רצו היא אשה, בביקיני, שמפסידה בהתערבות לגבר בתחום שלכאורה משיק לחלוטין לתחום המקצועי, בו כמעט אף גבר או אשה אחרים בעולם יכולים לה. וכדי שלא נפספס זאת נפרסת גם רשת כמו-טניס באמצע משחק המטקות הזה.

אז מעבר לזה שדי נמאס לי מפרסומות שאין שום קשר בין סיפור המעשה שמתרחש בהן לבין המוצר שמנסים לשווק לי, ועוד יותר נמאס לי מהתפיסה שאשה בביקיני, ובעיקר אשה מפורסמת בביקיני, יכולה למכור כל מוצר ולא משנה מה הוא.

 

בעיקר נמאס לי לקחת חלק במשחק הזה בו נוצרת תחושה טובה כלשהי (שהרי זה מה שהמפרסמים מנסים לעשות - ליצור קישור במוחות שלנו בין התחושה הטובה שנוצרת מהצפיה בפרסומת לבין התחושה הטובה שאנחנו אמורים לקבל מהמוצר לו נרכוש ונצרוך אותו) כשהתחושה הטובה הזו אמורה להווצר מהשפלתה של האשה: היא חזקה, היא יכולה, היא ניצחה במקום שאחרים לא, אם נחזיר אותה למקום הראוי ונזכיר לה שכל גבר, גם כזה שעבר סתם בחוף, יכול לנצח אותה, תחזור לנו תחושת השלווה הלא מאיימת של המקום החברתי המוכר.

 

נשים חזקות עדיין מהוות איום על הסדר החברתי הקיים והמוכר. מתברר שהמפרסמים עדיין חושבים שהשפלתן תגרום לקהל היעד שלהם להזדהות ואהדה. כנראה שאני לא קהל היעד שלהם. מוזר לי ששחר פאר כנראה כן.