הוא לא יהיה שם בבריכת הסולטן. בעיר הבירה של המדינה שעליה נלחם. הוא יישאר בביתו הקטן. כשכולם ילבשו כחול ולבן הוא לא יגיע ל"אירוע" בלשון ההפקה או ל"טקס" בלשון העם.

 

הוא לא יפגוש בשר החינוך גדעון סער ובראש עירית ירושלים. הוא לא יודע שדבר נפל: עיר הקודש מפריטה.

 

ניתנה יריית הפתיחה הראשונה להפריט את השכול, הכאב, העצבות את האחדות והקונצנזוס מאז קום המדינה. השנה בטקס המרכזי בירושלים העם ישלם 95 שקל לכרטיס לפסטיבל! משפחה שכולה תקבל הנחה. לקחתם כרטיס שכול - תשלמו עליו.

 

הוא לא זכה לשאת אישה, להפוך לאב, לפגוש באקדמיה, לגדול עם אחייניו. הוא אפילו לא עבד יום אחד בחייו.

 

הוא לא יזכה לשמוע את שירתם של גד אלבז, דודו אהרון, דיויד ברוזה שהוא אהב, הראל סקעת, ישי לפידות, ישראל פרנס, מיכל אדלר, קרני פוסטל ושולי קור. לא  את שלמה גרוניך ולא את תזמורת להבה. הוא גם לא יודע שעידן עמדי שר את כאב של לוחמים אבל את כאב המשפחות השכולות הוא כנראה לא פגש.

 

הוא לא יודע שתם הקונצנזוס על המושג קדושת החללים.

אחי אהובי, בארץ כמו בארץ הפעם הראשונה היא תמיד התחלה. הם רוצים את זה חגיגי עם רשימת אמנים ארוכה. הם רוצים קרנבל. לא טקס מרגש עם להקות נוער וזמרים מתנדבים. הם רוצים אמנים והרבה. הרבה מאד למקום אחד.  הם היו חכמים. כדי להימנע (ככה הם חשבו) מביקורת ציבורית הם כתבו על ההזמנה אירוע ולא טקס.

 

המילה טקס לא התאימה  לתכניות שלהם. הכאב והעצב וההשפלה שמלווים אותי השבוע הם גם כי רוח ההתנדבות נגמרה. יש מחירון מפורט לכל זמר. זה נכון שהרשויות משתפות פעולה והן בעיקר האשמות אבל בינינו זה ערב שזמרים ממילא לא עובדים זה כזה נורא לשיר רק שני שירים לכבוד מי שבזכותם הם חיים?

 

הוא לא יהיה שם אחי יחידי הקטן כי הוא מכוסה במצבת שיש ועליה אותיות שחורות: נפל בקרב באזור ג'נין.

 

ואני אחותו הגדולה כואבת את חסרונו ועכשיו גם את הפרטתו. הם מפריטים טקסים ולנו מפריטים את המתים. אני תוהה כבר כמה ימים מה יקרה כאן בעוד כמה שנים? האם יהיו הורים שכולים שישבו בביתם רק כי לא יהיה להם כסף להיכנס לאירועי היוקרה?

 

הוא לא יהיה שם וגם אני לא. כי את גופתו ונשמתו של אחי אני לא אתן להם להפריט תמורת כמה עשרות שקלים.

 

בית הקברות הצבאי הוא הבית שלו ושם אני אכבד אותו. כן גם בטקסים החינמיים: בבתי הספר, בבית הלוחם. בערים שלא ישתפו פעולה עם סחר של מתים.

 

קבוצה חדשה רוצה שתסייעו לה לצאת נגד התופעה:

http://www.facebook.com/?sk=messages&tid=1958873062661#!/NoPayments.for.MemorialDay.Ceremonies

 

תהא נשמתם של חללי צה"ל צרורה בצרור החיים.

 

רוצים לכתוב טור לזכר יקיריכם שנהרגו במלחמות ישראל או בפעולות האיבה? בואו להשתתף בפרויקט יום הזכרון של onlife.