ביום רביעי הוזמנתי לארוע השקה לקמפיין של אמצעי מניעה חדש שצריך לקחת רק פעם בחודש. הקמפיין , מבית היוצר של פלא פה , כבר החל בשבועות האחרונים ופרסום ארשון ראיתי בחדר כושר במלתחות. הקמפיין עושה שימוש בפתקיות תזכורת צהובות, וממחיש את כל הדברים שאנחנו הנשים צריכות לזכור לעשות מידי יום ודרך כך מדגיש ומחזק את המסר : מהיום, את לא צריכה לזכור גם אם שכחת או לקחת גלולה.יש אמצעי מניעה חדשני  שאפשר לקחת פעם בחודש.


לאתר הקמפיין


 


את הערב שהוגדר כ"ערב נשים" פתחנו בארוחת ערב מפנקת (חלבית כמובן-נשים...)


והמשכנו בהרצאה מרתקת של גניקולוג בכיר שנתן  לנו סקירה של אמצעי המניעה הקיימים בשוק תוך התמקדות באמצעי מניעה הורמונלים (גלולה, מדבקה,זריקה וטבעת). יתרונות וחסרונות של כל אמצעי מניעה, אופן ותדירות השימוש בכל אחד מהם. אני למשל לא ידעתי שלמדבקה המינון הגבוה ביותר של הורמונים ואילו לטבעת המינון הנמוך ביותר..


מצאתי את ההרצאה מרתקת, מעניינת ומצד שני מטרידה.


למה? תשאלו, כי לא ידעתי את כל הדברים האלו, כל כך הרבה מידע חדש בשבילי בנושא חשוב כל כך. נוכחתי לדעת שקיימים בארץ סוגים שונים של אמצעי מניעה, אף אחד מהם הוא לא חדש בעולם או בארץ אבל המודעות שלנו היא רק לגלולות (אלא אם כן מסיבות בריאותיות אסור לנו לקחת). שלא תבינו לא נכון, אין לי שום דבר נגד גלולות אבל בינינו...למי מאיתנו לא יצא לפספס גלולה אחת או שתיים..זה אמנם נראה חסר חשיבות אבל ההשלכות של פספוס לקיחת גלולה יכולות להיות מאוד משמעותיות לכל אחת מאיתנו. בין אם את אישה נשואה, רווקה או תיכוניסטית צעירה (אין טעם להתחסד..).


 


 


 


כשאנחנו מגיעים למסעדה , לפני שאנחנו מזמינים, נפתח בפנינו התפריט, המלצר התורן מוכן ומזומן להסביר כל מנה ומנה וגם ממליץ לפי טעמו. כאשר כל המידע נמצא לפנינו, בסופו של דבר הבחירה שלנו נעשית מתוך ידיעה, העדפה וטעם אישי.


אז למה באמצעי מניעה אין לנו את הזכות הזו? לדעת, לבחור ולשלוט בחיים שלנו.


המצב הזה נוצר בחלקו מחוסר פתיחות של רוב הגניקולוגים שממהרים לרשום גלולות . קל וזמין. כמה מאיתנו באמת זכו להרצאה/שיחה  מהגניקולוג שלהן כשביקשו להתעניין באמצעי מניעה? מה היתרונות, חסרונות ובכלל, מה נמצא בשוק כיום..


כאשר כל המידע נמצא לפנינו, באינטרנט, נוצר מצב שהכל פתוח ומפורסם וכביכול "כולם יודעים"  ולכן קל יותר להסיר את האחריות של הגניקולוג  ולומר- לכי לחפש באינטרנט....


מעבירים את האחריות לסקרנות הטבעית שלנו או לגישה שלנו כלפי מוסכמות חברתיות..


אני רוצה שכל המידע יהיה מונח לפני, עם אפשרות לשאול שאלות, להתעניין כדי שאני אוכל להתאים את אמצעי המניעה לחיים שלי ולדרישות שלי ולא לפי מה שיותר פופולרי או פשוט יותר לגניקולוג לרשום לי. מוגזם ???