בכל מערכת יחסים יש שלבים חשובים ומשמעותיים שצריך לעבור. אחד מהם זה השלב שבו נאמרות 3 המילים הכי בעייתיות, "אני אוהב אותך". אבל מי אומר אותן ראשון בדרך כלל, הגבר או האישה? ההנחה הרווחת היא שהנשים הן אלו שימהרו להצהיר על אהבתן. זאת, לעומת גברים שאינם נוטים להפגין רגשות ולפיכך הגיוני שלא ימהרו "להשתפך" על אהבתם.

 

עוד ב-OnLife:

עכשיו, מסתמנת תשובה מדעית לכל הדילמה הזו. מחקר חדש שפרסם ה"שיקגו סן טיימס", חושף כי בניגוד לאמונה הפופולרית, נשים אינן מהירות כמו גברים כשזה נוגע להצהרות אהבה.

 

מתוך כלל הזוגות שהשתתפו במחקר, כשני שלישים מהגברים היו אלה שאמרו את צירוף המילים: "אני אוהב אותך" קודם. אולי מעט מפתיע, אך גם ההפתעה טומנת בחובה נקודות די צפויות: המניעים לומר "אני אוהב/ת אותך" משתנים לחלוטין כשזה נוגע לנשים וגברים. ההסבר אותו מביא המחקר לכך שדווקא הגברים הם אלו שיביעו את אהבתם ראשונים הוא כיוון רצונם להגיע כמה שיותר מהר למיטה. האישה לעומת זאת מעוניינת לוודא שקיימת אהבה לפני יחסי המין.

גברים רוצים סקס - נשים רוצות אהבה

ד"ר ענת הרמתי, פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית, נוטה להסכים, אך אומרת שעם הגיל ההבדלים מטשטשים. "הצהרת אהבה בגיל צעיר מצד גבר, עשויה לעתים לנבוע מהרצון לקיים יחסי מין, אבל אני מאמינה שיש משמעות והבנה גדולה בהרבה כשמצהירים על אהבה בגיל מבוגר יותר".

 

לדבריה, בגיל צעיר ישנם הבדלים משמעותיים בין המינים ביחס לתחושות האהבה. "הצהרות אהבה בגיל צעיר יכולות לנבוע מתחושות של התאהבות רגשית עיוורת, ובגיל מבוגר ההצהרה יכולה להגיע מתחושת חברות ואינטימיות שבתוך הקשר הזוגי", היא מבהירה.

 

הרמתי טוענת כי בגיל מבוגר יותר, הצהרות אהבה מצד נשים מגיעות בקלות יתרה כאשר ביחסים הזוגיים יש מענה לביטחון ואינטימיות. אצל גברים מבוגרים תהיה הצהרת אהבה כשיש מענה לצרכי הדאגה וההכרה.

גם אורלי אדלר, מאמנת מומחית לאושר ולזוגיות, מדריכת מאמנים ומרצה בכירה באיק"א (האיגוד הישראלי לקואצ'ינג( מסבירה ששני המינים מבינים "אהבה" באופן שונה. ש"צירוף המילים אני אוהב אותך, מקבל משמעות אחרת בשפה הנשית ובשפה הגברית, בעוד שאצל נשים זהו ביטוי לרגש, אצל גברים בדרך כלל, זהו ביטוי למחויבות".

 

אדלר מסבירה כי המילים "אני אוהב/ת אותך", הן הצהרה לקשר רציני ולקיחת אחריות על קשר: "ההנחות הללו יוכלו להתקיים רק אם בן הזוג המצהיר בטוח בעצמו, אם הוא מסוגל להסתכן בדחייה, ואם הוא הצליח "להבריא" מקשרים בעיתיים קודמים, אם היו כאלו".

 

אדלר טוענת כי כל אלו יכולים להתרחש רק בבגרותו של אדם, כשראיית חייו מפוכחת ואינה מותירה מקום להתרסקות בגין אהבה שאינה הדדית ובשלמותו של אדם בוגר עם עצמו. "מניסיוני", אומרת אדלר, "ככל שעולה הגיל, כך אנו רואים יותר גברים המכריזים על אהבתם ראשונים. גברים מגיל 40-50 ומעלה, נעשים יותר מחוברים לרגש, בטוחים יותר בעצמם ופחות חוששים".