לפני מספר ימים נפגשתי עם חבר ותיק, הוא סיפר לי על כך שהוא יוצא עם "אישה חדשה" כהגדרתו, כבר בכך שהוא מספר לי על "אישה" חדשה ולא בחורה הבנתי שמדובר ביחסים עמוקים יותר. אנחנו חברים טובים והשיחה זרמה לדיון על סקס ועל מספר הפעמיים שהם מקיימים יחסי מין ביום, בואו נסכם שהלוואי על כולנו.

 

בכניסתי לאוטו לאחר המפגש, נזכרתי בסיפור שסיפר לי רופא, על בני זוג ויחסי מין, נקרא לזוג עמי ותמי. עמי ותמי קיימו יחסי מין בין 4 ל 7 פעמיים ביום. כן, ביום, זוהי לא טעות. עמי ותמי עבדו יחד ולכן במהלך היום מהרגע שהם התעוררו ועד הרגע שהם הלכו לישון היתה להם אפשרות לקיים יחסים במהירות ולחזור "לשגרת" היום.

 

עוד בonlife:

 

לאחר כשנה, פנו זוג האוהבים למרפאת פוריות והופתעו מאוד לגלות, לאחר שלושה בדיקות זרע שונות, במעבדות שונות, שלעמי אין כלל זרע. כאן עלתה השאלה האם יש קשר בין אוננות לבין טיב הזרע. הסתבר שבנוסף על הפעמיים הרבות שבהם בני הזוג קיימו יחסי מין, עמי הרבה לאונן במהלך השבוע.

בניגוד לטיב וכמות הביציות שאישה נולדת איתן, זרע מתחדש כל 72 עד 74 יום, כך שגם גבר בין 80 יכול, טכנית להפרות אישה. כאשר אנחנו מבקשים להגיע לטיב מקסימאלי של זרע, אנחנו ממליצים להתנזר במשך יום אחד, כלומר ניתן לקיים יחסי מין יומיים לפני הצורך לתת זרע במעבדה. הסיבה העיקרית לכך היא שזרע נמצא  במיטבו לאחר יום של התנזרות. חשוב להדגיש ולומר שאוננות ויחסי מין מרובים אינם פוגעים בפוריות, עדיין, אם אתם בתהליך של הרחבת המשפחה, על מנת להגיע למצב זרע אופטימלי יש להתחשב בעובדות ולקיים יחסים יום כן יום לא.

 

גילי מאונן בלי שצילי יודעת

סיפור נוסף מהקליניקה הפרטית שלי: זוג אחר, אכנה אותו צילי וגילי הגיעו אלי לקליניקה עם מועקה מאוד גדולה על כך שאין באפשרותם לממש את אהבתם בעקבות טיפולי פוריות שהם עוברים. מסתבר שכבר בתחילת הדרך, החליטו השניים שאם הזרע של גילי לא מספיק טוב אז הם "ישמרו" אותו רק למקרים מיוחדים, צילי וגילי לא קיימו יחסי מין בכלל כל החודש וגילי נתן זרע אך ורק לתהליכים שהם עברו – הזרעה. כך נוצר מצב שבו צילי וגלי לא קיימו יחסי מין כלל שנה וחצי.

 

גילי התפרק באחת מהפגישות האישיות שלנו וסיפר שהוא מתייסר בגלל שהוא מאונן אחת לכמה שבועות מבלי שצילי כלל יודעת. טיב הזרע של גילי היה רחוק מלהיות טוב,  כיוון שאף מקרה קיצון הוא לא טוב. כאשר גבר מתנזר, הפוריות שלו יורדת בכך שאין "תחלופה" של זרע. אנחנו למדים שעל מנת להגיע לטיב זרע מקסימאלי, יש לשמור על רצף של שפיכה.  קיום יחסי מין או אוננות יום כן יום לא. 

 

גם כאן אין חוקי ברזל. למשל, אם ישנו מצב בו יומיים ברצף יש שפיכה דרך יחסי מין ואוננות וביום הרביעי אין שום שפיכה, זה לא פוגע באופן ישיר בטיב הזרע אבל כן כדאי לקיים שוב יחסים ביום החמישי גם על מנת לא לפספס את הביוץ הנשי.

 

ואם אתם שומרים על קיום יחסי מין בתדירות אופטימלית ועדיין איכות הזרע אינה טובה - חשוב שהוא מושפע גם מתזונה, עישון, חוסר שינה, פעילות גופנית וסטרס. אלו דברים שאנחנו יכולים לשלוט בהם ועדיין ישנם גברים שמקיימים יחסים יום כן יום לא, נמנעים מעישון, מקפידים על תזונה שועות שינה, חיים ללא מתח ובכל זאת טיב הזרע שלהם הוא לא אופטימאלי, זאת מכיוון שיש גם דברים שאין לנו שליטה עליהם (זיהום אוויר, קרינה של טלפונים ניידים בכיס, גנטיקה ועוד)

חזרה לשפיות

כאשר מדובר בטיפולי פוריות מהות יחסי המין משתנה. אם במהלך השנה הראשונה של הניסיונות בני הזוג עסוקים בקיום יחסי מין בתזמון נכון, מרגע הכניסה לטיפולי פוריות והפיכת הזוג למטופלים, מהות יחסי המין משתנה ואיתה כמובן גם ההנאה. 

 

אם הבעיה זכרית אז אולי הגבר לא רואה "טעם" בקיום יחסים כי אין מהות מאחורי האקט.  אם הבעיה היא נשית, אזי לרוב נשים מקיימות יחסים על מנת "לספק" את המערכת אבל אין שם "טעם" מאותן סיבות. אם הבעיה אינה מוגדרת, אותו זוג עוד יכול לקיים יחסים מתוך אמונה שאכן זה יקרה, אך מה שקורה ברוב המקרים שגם שם האמונה לא קיימת.

 

אבל יחסי מין הם חלק בלתי נפרד ממערכת יחסים תקינה, אוהבת, מסורה, משותפת בין בני זוג. סקס הוא חלק חשוב מאוד בחיזוק הקשר, אינטימיות ותקשורת אחרת בתוך המערכת והיא נחוצה על מנת לשמור על מישור זוגי תקין. לא הכל קשור לרבייה. כמובן שכאשר אנחנו נדרשים לעבור כל כך הרבה בדיקות פולשניות וליטול ההורמונים, רמת "הסקסיות" שחשה האישה, יורדת וכך גם החשק. אך יחד עם זאת יש חשיבות מאוד גדולה לשמור על סוג של "יציבות" בתהליכים הכל כך לא יציבים.

 

אז תפנו מקום וביטוי לסקס בניכם.  במהלך החודש יש אפשרות לקיים יחסים ממש עד ההזרעה או ההפריה עצמה.  שבוע לאחר המחזור (אם את לא שומרת נידה) רוב הנשים מתחילות שוב לקיים יחסי מין, תלוי כמובן באורך מחזורן.

 

על מנת להחזיר את יחסי המין חזרה לשגרה, אני ממליצה לקיים יחסים יום כן יום לא. עד התנזרות של יום, יומיים לפני ההזרעה או ההפריה. תהיו קשובים אחד לשני, ותאפשרו אחד לשני ליהנות, מתוך מקום של נתינה והרחבת הלב. יחסי מין לא צריכים לקבל ביטוי שונה רק בגלל שאתם נדרשים לעבור טיפולי פוריות.  יחסי מין נועדו לחיבור, להנאה ולריגוש ומגיע לכם להמשיך ולעשות אהבה גם כמטופלי פוריות.

 

לאתר של איריס נאור