גם אם זה נשמע מפוקפק, מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת לרפואה מינית, Journal of Sexual Medicine, ובוצע על ידי סטויארט ברודי, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת מערב סקוטלנד, שמפורסם במחקריו בתחום המיניות - מצא כי צורת השפתיים של האישה יכולה לרמז על סיכוייה לחוות אורגזמה, ועל עוצמתה.

 

עוד ב- Onlife

 

ברודי בדק את הקשר בין צורת השפתיים של האישה, לבין הסיכוי להגיע לאורגזמה. הוא מצא שלנשים בעלות שפה עליונה המעוטרת בקצה בולט, יש סיכוי גבוה יותר להגיע לאורגזמה נרתיקית (סיפוק מיני על ידי חדירה). עם זאת, אין הסכמה בקרב הקהילה המדעית לגבי קיומו או היעדרו של הבדל בין אורגזמה נרתיקית לבין אורגזמה דגדגנית.

 

החוקר התבסס על תוצאות סקר מקוון בהשתתפות 258 נשים בגיל 27 בממוצע. הנשים סיפקו מידע לגבי תדירות בפעילות המינית, היכולת להגיע לאורגזמה, וכמובן גודל הגבשושית של השפה העליונה.

אפשר לדעת כבר ברחם

מחקרים רבים מצביעים על כך שכבר בשבוע ה-17 להריון  השפה מתפתחת ואיתה יחד הבליטה הזו. כך שהסיכוי להגיע לאורגזמה נבנה יחד עם אותה הבליטה על השפה, כבר בהיותנו ברחם אמנו.

 

ענת הכט פישר, מומחית לשפת גוף, אינה שוללת את הקישור בין מיניות האדם לשפתיים, צורתן וצבען. לדבריה, בהחלט לא ניתן להתעלם מהכוח המיני שיש לשפתיים שלנו. "במצב של עוררות מינית השפתיים שלנו הופכות לאדומות ובשרניות. שפתיים הן סימן לבריאות ויופי, ולא סתם נשים צובעות שפתיים באודם, זה מדמה את הרגעים בהם הן מרגישות נחשקות וסקסיות".

שפת החיזור הלא מילולית

פישר מסבירה כי השימוש בשפתיים הוא חלק מהשפה הלא מילולית בין נשים וגברים. "בדייטים ניתן לראות המון משחק עם השפתיים, שתייה עם קשית, הכנסה של ידית משקפי השמש לפה, אכילה עם המזלג, ליקוק, ובכלל, כל ההתעסקות סביב הפה היא מאוד חושנית, אלו למעשה תנועות חיזור". ואכן מחקר חדש שנערך באוניברסיטת מנצ'סטר באנגליה, מגלה כי בעשר השניות הראשונות שגבר פוגש אישה, חצי מהזמן הוא בוהה בשפתיים שלה. אם הן צבועות, הוא בוהה בהן יותר מ-70% מהזמן, ליתר דיוק 7.3 שניות.

 

השאלה הנשאלת האם זו הגבשושית עצמה שמאפשרת ליהנות מאורגזמה נרתיקית, או שאולי נשים בעלות מאפיין פיזיולוגי זה מושכות מאהבים טובים יותר? פישר מסבירה: "נשים בעלות שפתיים בשרניות נתפסות כחושניות יותר, וכך הסיכוי שלהן למצוא גבר, או להיות בעלות ביטחון עצמי, עולה".