אם חיפשתם פעילות מעניינת לימי החופש פסטיבל תיאטרון בובות שיתקיים בחולון זו השנה ה 14 הוא אפשרות מעניינת וחווייתית לילדים ובעצם לכל המשפחה. מדובר בפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון ולסרטי בובות שבו לוקחים חלק  עשרות בובנאים מובילים מהארץ ומהעולם. הפסטיבל יתקיים בין ה 21-30 ביולי במרכז לתיאטרון בובות בחולון.

 

השנה, לעומת שנים קודמות, הורחבה משך פעילותו והוא יתקיים במשך 9 ימים ויכלול למעלה מ-75 פעילויות למבוגרים ולילדים המשלבות מופעים וטכניקות שונות של הפעלת בובות.

 

במהלך ימי הפסטיבל, יתקיימו מופעים ייחודיים וביניהם הפקות מקור בבכורה עולמית. עשרות הצגות למבוגרים ולילדים, תערוכות חדשות במוזיאון הבובות, מופעי חוצות,  סדנאות הפעלה לציבור הרחב, סדנאות מקצועיות וכיתות אמן לבובנאים. ובסוף השבוע החותם את הפסטיבל יתקיים גם  הפנינג חגיגי ב"גינת הבובות". במשך ימי הפסטיבל יהיה המוזיאון לתיאטרון בובות פתוח חינם לציבור ויאפשר הצצה להפעלת בובות ולתאטרון בובות.

אילן סביר, מנהלו האמנותי של הפסטיבל, מסביר: "הפסטיבל שואף לחשוף את גווניה הרבים של אמנות תיאטרון הבובות כאמנות איכותית ונגישה, המשלבת מגוון אמנויות. הפסטיבל שם דגש על תיאטרון הבובות כאמנות רב-תחומית השואבת ומשלבת אמנויות במה נוספות ואת אמנויות המסך. אנו מאמינים שתפקידו של פסטיבל הוא גם לשקף את המציאות הקיימת בתחום, אך גם להוות סמן ומוביל".

 

 "הפסטיבל התרחב ל 9 ימים בהם נשים זרקור על מורכבותה של העשייה האמנותית בתחום, על הבמה ועל המסך, כמו גם בתחום המוזיקאלי ובתחומי החינוך והטיפול. הפסטיבל גם מקדם ונותן במה ליצירה ישראלית איכותית, על ידי תמיכה בהפקות מקור".

 

לצידו של סביר פעלה השנה ועדה אמנותית שחבריה הם הבובנאית שרונה שפירא ז"ל, במאי האופרה (ובובנאי תיאטרון וטלוויזיה בעברו) דני ארליך, אשת האקדמיה רותי אבליוביץ'.

סביר מסביר כי תיאטרון בובות לא נועד רק לילדים. שתי הצגות בכורה יצגו לקהל, אחת לילדים והשנייה מיועדת למבוגרים. בכורות לילדים: "האווזה פטוניה" (בביצוע תיאטרון "בובותיים") ו"הדייג ודג הזהב" (בביצוע סטודיו מתילדה ותיאטרון בית הבובות).

המבוגרים יוכלו לצפות בשתי הצגות בכורה:  Planet E יצירתו של צבי סער. תיאטרון בובות מיניאטורי, המצולם ומוקרן גם על מסך. הקהל צופה בו-זמנית גם בהצגה ובדרך בה הבובנאים מפעילים את הבובות הזעירות, וגם בתוצאה המוקרנת כסרט. קופרודוקציה ישראלית-אמריקאית.ו "Moon" - דואט לאישה ופנס מאת ובביצוע שרה סיבוני. מניפולציות של אלומת האור וחלקי הגוף היוצרים שינויים בחלל.

הצגות למבוגרים:

מאיסלנד  תגיע "מטמורפוזה" של הרב-אמן ברנד אוגרודניק

תיאטרון "פיגורה" שיציג למבוגרים וגרסה מיוחדת של אותו מופע  "הריקוד של פלורה"

"קבוצת התיאטרון אביטל דבורי"  ביצירה קבוצתית עם סטודנטיות מביה"ס לאמנות תיאטרון הבובות בחולון.

כיתות אמן למבוגרים: זן ואמנות תיאטרון הבובות", "הפעלת בובות כפפה מסורתיות"

 

מופעים בפסטיבל:

מופעים ללא תשלום: "קרקס הבובות" של תיאטרון קומקום", "התינוק" של תיאטרון המפתח, "צבינה חוזרת לים" של תיאטרון הבובות של אבישג ועוד.

 

מופעים בתשלום לילדים: "גלגול" מטיוואן "קרנבל בובות הכפפה" שיציגו הפעלה וירטואוזית של בובות מסורתיות לצלילי מוסיקה חיה, "היפהפייה הנרדמת  - הסיפור האמתי", "פיית המרציפן" – תיאטרון הקרון, "הילד שצייר חתולים" -תיאטרון אורורה, "המלך שלמה והדבורה" – תיאטרוני, "מוצרט הקטן" – תיאטרון אורנה פורת בשיתוף תיאטרון אגדית

סדנאות לילדים: סדרת סדנאות לגיל הרך עם "חבובית" (יפעת ויינר),  "כלבלב צמריר" עם המעצבת אירנה ליצקי ועוד.

סרטי בובות

"Strings" (דנמרק) הסרט העלילתי הראשון בעולם באורך מלא ובהשתתפות מריונטות יוקרן בסינמטק חולון בנוכחות הבובנאי הראשי ובונה הבובות ברנד אוגרודניק שגם ירצה בתום הסרט, על הבובות המיוחדות שפותח לצורך הצילומים.

 ""A Puppet Interventionסרט דוקומנטרי על אחד מאירועי התיאטרון החדשניים והמקוריים ביותר בצפון קרולינה, ארה"ב; אירוע של  בובנאות רדיקאלית ותיאטרון קהילתי אלטרנטיבי. (הקרנה ללא תשלום).

"פיתום באמצע החיים" סרט ביכורים רענן של תלמידי קולנוע מתיכון בהוד השרון בהשתתפות בובות. (הקרנה ללא תשלום)

ביקור במוזיאון המציג שתי תערוכות חדשות:

"קיבוץ מושך בחוטים"- תערוכת מחווה לבובנאי דוד בן שלום (הונזו), מראשוני הבובנאים בישראל.

 "הדחלילאים" – פסלי העץ התיאטראליים של אורי אליעז.

 

על מועדים מדוייקים, מחירים וכרטיססים אפשר להתעדכן באתר הפסטיבל