1. נשים בעלות חזה קטן אינן זקוקות לתמיכה.

לא נכון.

 

כוח המשיכה פועל על כולנו. מהרגע שבו החזה מתחיל לצמוח כולנו זקוקות לתמיכה."לא רק החזה זקוק לתמיכה, שימוש נכון בחזייה יגן על חגורת הכתפיים וישמור על האזור יציב. ללא תמיכה יווצר עומס על האזור שיפגע ביציבה ויגרום נזק וכאבים לגב." מסבירה ד"ר טל פלג שולמן, ממכבי שירותי בריאות.

 

2. מידה קטנה תתמוך יותר בחזה.

לא נכון.

 

 ישנן נשים שחושבות שחזייה שלוחצת עליהן מחזיקה את החזה טוב יותר. "זה לחלוטין לא נכון" מסבירה שולמן ומוסיפה, "מידת החזייה צריכה להיות מתאימה ונכונה, שיטוח החזה או שימוש בפוש אף לוחץ, יעשו עבודה הפוכה."

 

3. ריצה בלי חזייה מסוכנת לחזה.

נכון.

 

ריצה ללא תמיכה פוגעת בשרירי החזה. מחקרים מראים כי בזמן פעילות ספורטיבית השדיים נעים בתנודות של עשרה ס"מ לשלושה כיוונים שונים. חזיות תומכות יעילות בהפחתת התנועה. מחקר שנעשה  באוניברסיטת פורטסמות באנגליה, מצא כי חזיית ספורט, מפחיתה את התנועה של החזה עד 73 אחוזים מריצת חשופת חזה. שולמן מסבירה, "כדאי לקבל תמיכה בכל מצב במיוחד שעוסקים בפיעלות ספורטיבית, חזיות ספורט מתאמות במיחוד לריצה, הן תומכות ויש להן אלמנט של בלימת זעזועים, ככול שהחזה גדול זה יותר משמעותי."

4. חזייה במידה לא נכונה יכולה לפגוע בבריאות.

נכון.

 

היעדר תמיכה נכונה משפיע על היציבות. "נשים בעלות חזה גדול יחסית עלולות לסבול מכאב גב במידה ולא ישתמשו בחזייה מתאימה. לא רק הגב יפגע, אלא גם חגורת הכתפיים והחזה." מסכמת שולמן.

 

5. פעילות גופנית יכולה לחזק את החזה.

לא נכון.

 

פעילות  גופנית יכולה לשמור שרירי בית החזה, אך  חזה שצנח או חזה שהתדלדל מהנקות לא יחזור לקדמותו לעולם בעזרת ספורט. "החזה הוא לא מסת שריר שאפשר לבנות, מדובר ברקמות של שומן, כך שפעילות ספורטבית יכולה לשמור על שרירי בית החזה אך לא יכולה להגן עליו או להרים אותו."מסבירה שולמן.

 

6. חזייה רגילה לא טובה לספורט.

נכון.

 

כיום קיימים בשוק חזיות המותאמות לספורט. דנה קלופשטוק, מנהלת תחום הלבשה תחתונה במשביר לצרכן מסבירה: "חזיית ספורט הינה חזייה תומכת וחזקה ומתאמה לכל מי שאוהבת תמיכה חזקה, לכן אפשר ללבוש אותה בכל ימות השבוע והיא מתאימה גם לכאלו שלא עושות ספורט. אך לא מומלץ לנשים שעושות פעילות ספורטיבית כמו ריצה ואירובי ללבוש חזייה רגילה, מאחר ובחזייה רגילה אין תמיכה מתאימה אשר כוללת בין השאר בולמי זעזועים."

7. כל חזה נופל עם השנים.

נכון.

אין מה לעשות אך כל חזה, גם הקטן והזקור שראיתן בחייכן לא יעמוד בכוח המשיכה.

 

8. נשים מכירות את מידת החזה שלהן.

לא נכון.

 

מחקרים מראים שכ- 80 אחוזים מנשים אינן יודעות מהי מידת החזייה שלהן. הילה וייס מנהלת תקשורת שיווקית בחברת טריומף מסבירה: "אחת הבעיות הגדולות בקנית חזייה היא שרוב הנשים לא יודעות מהי מידת החזייה שלהן. הן קונות חזיות גדולות או חזיות לוחצות, שמוציאות קפלים של העור, כך שהחזיות לא עושות את העבודה אלא רק מזיקות." אני ממליצה לנצל את המוכרות בחניות, תשאלו, תבקשו עזרה, אל תקנו מבלי לדעת איזו מידה אתן."

 

סקרים מהשנים האחרונות מצאו כינשים נוטות לחשוב שהחזה שלהן גדול מכפי שהוא במציאות ולכן קונות חזייה לא מתאימה. עוד מצא המחקר כי נשים רבות הפונות לניתוח רפואי להקטנת חזה על מנת להקל על כאבי הגב מהם סבלו, היו יכולות למנוע אותו אילו השתמשו בחזייה נכונה. מסתבר שנשים בעלות חזה גדול יחסית, נטו להפריז בהערכת גודלו האמיתי ורכשו חזייה גדולה פי 3 מהמידה הנחוצה.

9. ניתוח להגדלת חזה יפתור את השימוש בחזייה.

לא נכון.

 

 גם לאחר ניתוח קוסמטי, החזה זקוק לתמיכה. לאחר ניתוח פלסטי מידת החזייה משתנה, לכן חשוב להתאים מידה וסוג חזייה שיכולה לתמוך בחזה בצורה הטובה ביותר. מעבר לשימור התוצאה, שימוש בחזייה שומר לנו על היציבה ועל חגורת הכתפיים ומודע בעיות  וכאבים בגב.

 

10. חזייה טובה תחזיק לנצח.

לא נכון.

 

הגוף משתנה כל הזמן. חזייה שהתאימה לך בגיל שלושים לא תתאים בגיל ארבעים. מחקרים מראים כי הורדה או עליה של חמישה קילו משנה את מידת החזייה. "נשים קונות בממוצע  בין 3-4 חזיות בשנה, אך גם חזיות אכותיות לא יתאימו לך במידה ומידות הגוף שלך השתנו, חזייה שקנית לפני ההריון לא תתאים אחריו,עליות במשקל, ירידות, חשוב לדעת להתאים את החזייה לשינויים בגוף." מסכמת וייס.

 

11. שריפת החזיות בשנות ה-60 כוונה רק לחזיות עם ברזלים.

לא נכון.

 

מדובר במושג שמקורו בכלל בעיתונים ולא המציאות. מסתבר,  שבשנת 1968 התקיימה הפגנה

נגד תחרות מיס אמריקה. במהלך ההפגנה הושלכו חפצים שסימלו בעיני המפגינים כאמצעים לדיכוי האישה. בין היתר, אכן הושלכו שם חזיות, אבל גם נעלי עקב, מחוכים וריסים. בעיתונים כתבו, כי המפגינות, נשים משוחררות שרפו חזיות, והשאר הוא היסטוריה.