קרה לך פעם שכל כך רצית מכונת זמן כדי לחזור בך מכמה דברים נורא מביכים שאמרת באירוע חשוב? האם אי פעם יצא לך להשתתף בשיחה ערה עם אדם שלא ממש הכרת, ורק מאוחר יותר גילית במי מדובר ואז הבנת שאמרת את כל הדברים הלא נכונים לאותו אדם? חשוב שתדעו – זה קורה לכולם.

 

עוד ב-Onlife:

כולנו עושים טעויות רבות באירועים עסקיים שדורשים מאיתנו "להתמנגל", לחשוב איך לשווק את עצמנו ובעיקר - לעשות נטוורקינג. הטעויות נובעות בעיקר בגלל שיש לנו הרבה מקום לטעות – אבל רק אם מגיעים לא מוכנים.

 

אז כדי לא להגיע למצבים לא רצויים כאלה – להלן 10 טעויות נפוצות במפגשים עסקיים:

 

1. "משקה קטן לא יזיק"– תחשבו שוב. להשתכר, או אפילו להתבשם קלות מול מכרים חדשים יכול להרוס לנצח את הסיכוי שלך איתם. רעיונות רעים מתחילים להישמע טוב כשאנחנו שיכורים, בדיחות גסות נשמעות מתאימות וסודות שעלולים לסיים לך את הקריירה "מתפלקים" בלי שליטה.

 

2. אל תגיעו רעבים – אם אתם רוצים להיות מסוגלים להתמקד בבן שיחה ולהכיר אנשים חדשים - אי אפשר לעשות את זה בפה מלא בורקס. היו בטוחים שזה בלתי אפשרי להחזיק צלחת, מפית, כוס שתייה, להחליף כרטיס ביקור ובמקביל ללחוץ את ידו של אדם שרצית להכיר מז חודשים. אם מתאפשר לכם, כדאי אפילו לאכול משהו לפני הכנס. התרחיש הגרוע ביותר שיצא מזה יהיה שהאוכל יהיה מדהים ושאתם תהיו שבעים מכדי "להתנפל" עליו. לא נורא.

 

.

3. אל תדברו בפה מלא – מפתיע ככל שיהיה אבל נראה כי לא מעט אנשי עסקים שוכחים את הכלל הקטן והחשוב הזה. כמו כן חשוב לקחת נגיסות קטנות, כך שאם נידרש לדבר, נוכל ללעוס ולבלוע במהירות.

 

4. תמיד תהיו נחמדים ואדיבים לכולם בכל מחיר – אל תהיו גסי רוח לאנשים בכנס, גם אם הם עומדים באמצע הדרך ומפריעים לכולם – זה רק יגרום לכם להיראות רע מול אנשים שזה עתה הכרתם. נימוס במצב לא נעים דווקא יכול להעיד טוב על אדם – נצלו את ההזדמנות.

 

5. אל תלכלכו על קולגות – אנשים אינם טיפשים, הם יבינו שאם אתם מדברים סרה במתחרים, יום אחד תדבר ככה גם עליהם. נכון יותר יהיה לבנות מערכות יחסים עסקיות כאשר דווקא מחמיאים למתחרים ומכירים את דרך עבודתם.

 

6.הימנעו משתיקות מביכות – הכינו לכם מראש כמה נושאי שיחה קלילים שתוכלו להציף בכל פעם שתגיעו למבוי סתום בשיחה. כדאי שתמיד תהיו מעודכנים בכמה נושאים אקטואליים, בחידושים הקשורים לתחום המקצוע שלך, אירועים מעניינים בעולם ולא פחות חשוב - מי הודח מתוכנית הריאלטי החמה.

 

7.אל תשכחו להשאיר טיפ למלצר – גם אם מדובר באירוע ששולם מראש, להשאיר טיפ למלצר זה לא רק הדבר הנכון אלא גם יוצר את הרושם שאתה מטפל באנשים שמטפלים בך. אם שותף עסקי פוטנציאלי יראו בכם קמצנים, ייתכן וזה יהיה הגורם שימנע מהתקשרות עתידית איתכם.

8.אל תשבו עם חברים – עבור רובנו אחד הדברים הקשים ביותר הוא להתערבב עם אנשים זרים, במיוחד כשאנחנו יכולים לברוח לאזור הנוחות שלנו ולחפש אנשים שאנחנו כבר רגילים לבלות עימם.

 

אז נכון שאירוע נטוורקינג מאפשר לנו לראות חברים ישנים ושותפים לדרך, אבל המטרה העיקרית שלו היא לפגוש אנשים חדשים ולהרחיב את המעגל העסקי שלך. אם ניאחז באנשים שאנחנו כבר מכירים – איך נכיר אנשים חדשים?

 

יש כמה שיטות להתגבר על חוסר הרצון להכיר אנשים חדשים, והטובה שבהן היא להתנהג כמארח – אם קמתם מהשולחן, חזרו אליו עם צלחת קינוחים לכולם, או הציעו להביא משקאות – זה יותיר רושם חזק וחיובי על הסביבה. בנוסף - נסו לחבר ולקשר בין אנשים שהרגע פגשתם, זה תמיד משאיר אפקט של "וואו".

 

9.  נסו שלא למתוח ביקורת על כל דבר –  אם תעשו עניין מהסושי הדביק, זה ישאיר טעם רע לא רק אצלכם אלא גם בקרב הסביבה שלכם. אנשים שאין להם חיך רגיש כמו שלכם ולא שמו לב לפרטים הקטנים עלולים "להתבאס" ולהנחיל את התחושה הרעה על הערב כולו. בכלל אנשים מעדיפים להיות בחברתם של אנשים חיוביים.

 

10.אל תשכחו את כרטיסי הביקור (ואם שכחתם מוטב כבר שתישארו בבית) – אף אחד לא שומר במגירה במשרד מפית שעליה משורבט מספר טלפון, אלה מוצאים את עצמם מהר מאוד בפח האשפה. אירוע הוא עסק לכל דבר וכרטיסי הביקור חיוניים ממכלול רב של סיבות.  מדוע? כי הם מציגים את שמכם המלא, את מיקום המשרד, הטייטל המקצועי שלכם, שם העסק וכמובן את כל הדרכים השונות ליצור עמכם קשר. שמרו מצבור של כרטיסי ביקור ברכב כך שלעולם לא תיקלעו למצב בו תצטרכו, ולא יהיה. 

 

הנאה בכנס עם שורה של אנשים חדשים היא דרך מצוינת לפתח קשרים עסקיים חדשים. להגיע מוכן לאירוע שכזה ולדעת איך לא להתנהג כדי לחרב כל סיכוי לפיתוח קשר עסקי הוא השלב הראשון המבטיח לך נטוורקינג מוצלח.

 

 

הכותבת היא מנכ"ל ארגון BNI (Business Network International), ל"נטוורקינג" ולפיתוח קשרים עסקיים.