הנעורים מתבזבזים על הנוער, ככה אומרים. כי רק אחרי גיל 30+, כשמתחילים להופיע אותם קמטוטים קטנים בצידי העיניים וקמטי ההבעה בזויות הפה, אנחונו לומדים להעריך את העור החלק והשרירים המתוחים שהיו לנו עשור או שניים קודם. אבל מתברר שלא חייבים לקנות קרמים להחלקת קמטים בהון עתק, כיוון שיש מזונות שיכולים להאט את הזדקנות העור ולתרום לשיפור המראה החיצוני.

 

 

עוד ב- Onlife

 

אפשר להילחם בגנטיקה ובזמן החולף

"יש מי שיאשים את הגנטיקה של הוריו, אחרים את הרביצה חסרה הדאגות בשמש הקופחת והשיזוף חסר האחריות. ויש מי שירוצו לבית המרקחת לקנות סרום חדש", אומרת הדיאטנית הקלינית דנה ארידור. "אני באופן אישי חושבת על הרדיקלים החופשיים ואנטיאוקסדנטים.

 

"רדיקלים חופשיים אחראים, בין השאר, להרס תאי העור – במיוחד באזור הפנים החשוף לקרינת השמש, שמאיצה את תהליך ההזדקנות העור. לעומתם, אנטיאוקסידנטים מנטרלים את פעילות הרדיקלים החופשיים, ולכן תורמים לאיזון". אז מהם המזונות שעשויים לסייע למראה עור צעיר וגמיש, שיער בריא ואף ציפורניים מבריקות?

 

  • פאפאיה, לימון ופלפל אדום - לוחמים בקמטים:

בשני הפירות ובירק יש כמויות יפות של ויטמין C שנחשב אנטיאוקסידנט חזק, שעשוי להפחית קמטים בעור. כך על פי מחקר שפורסם כבר בשנת 2007 בירחון הרפואי  American Journal of Clinical Nutrition

  • קטניות, דגנים מלאים וצדפות - לטיפול באקנה ולגמישות העור:

בכולם יש אבץ. אמנם צדפות הן לא בדיוק מזון "ישראלי" מקובל, אבל דגנים מלאים וכמובן קטניות – דווקא כן. לדברי דנה ארידור אבץ הוא מינרל שתורם, בין השאר, להגברת ייצור הקולגן – שהוא חלבון המהווה את המרכיב העיקרי בעור.

 

"האבץ אף עשוי לשפר או למנוע לחלוטין הופעת האקנה", מדגישה ארידור. רוצים לשפר את ספיגת האבץ? הנביטו או השרו את הקטניות והדגנים.

 

  • עלי מנגולד - יילחמו ביובש:

העלים הירוקים והחמודים הללו מכילים ביוטין – שהוא מרכיב ששייך לקבוצת ה-B  קומפלקס, על פי מחקרים שונים חסר בביוטין עלול לגרום לעור יבש, לציפורניים שבירות, לשיער דליל ולנשירת שיער, ולנזקים נוספים. ביוטין מיוצר במעי הגס על ידי חיידקי המעיים, ולכן חסר כזה נחשב לנדיר. אך ארידור ממליצה על אכילת עלי מנגולד משום שהם גם עשירים בויטמינים A,C,E  שאף הם משמשים כאנטיאוקסידנטים.

 

  • פולי סויה, זרעי פשתן, גרעיני דלעת ואגוזי מלך - עשירים באומגה 3:

כולם מכילים את חומצת השומן אומגה 3. אנחנו רגילים שחומצת השומן החיונית הזו מקורה בדגים, ואולם יש לה גם מקורות צמחיים. "חומצת השומן אומגה 3 חיונית מאוד לגופינו. אבל מלבד היתרונות שלה בשמירה על בריאות הלב וכלי הדם, אומגה 3 מונעת יובש בעור ולכן תורמת למראה רענן וצעיר של העור", אומרת ארידור.

 

מה עוד כדאי לאכול?

אלה המזונות הנוספים שכדאי לאכול, כדי להישאר צעירים, יפים וכמובן – בריאים:

 

  • גזר, דלעת, תרד וסלק: עשירים בבטא-קרוטן, שנחשב לאנטיאוקסידנט חזק.

 

  • עגבנייה, גויאבה ואבטיח: עשירים בליקופן, חומר הצבע האדום, ממשפחת הקרטנואידים. כפי הנראה, ליקופן מפחית את הפגיעה שנגרמת לעור בעקבות חשיפה לשמש ומשמש מעין  "מסנן קרינה" פנימי מפני הקרינה האולטרה-סגולה.

 

  • תפוח עץ ואגס: עשירים בויטמינים A,C,E  המשמשים גם הם כאנטיאוקסידנטים.