ארגון "יזמיות" והמועצה הישראלית-אמריקאית לעסקים ובשיתוף עם Onlife פונה לנשים יזמיות להשתתף בכנס "יזמות נשים בישראל"  שיתקיים בניו יורק, ארה"ב. המועצה תבחר 3 נשים שיזמו סטארט אפים - בין אם מדובר ברעיון על הנייר, מודל עסקי מוצק, או פיילוט קיים – מבין אילו שיגישו מועמדות לתחרות.

 

 

עוד ב-Onlife:

 

המטרה היא לוודא את הצלחת היזמות הנשית הישראלית על ידי סיוע בהשגת מימון, היכרות עם גורמי השפעה בארץ ובעולם, ומתן כלים וייעוץ. מדובר בקריאה לנשים יזמיות המנהלות פרויקטים בעלי יכולות בינלאומית ופוטנציאל עסקי גדול (לא לעסקים קטנים ומקומיים שיכולים להתקיים אך ורק בישראל, ושכבודם במקומם מונח).

 

הדרכות וסיוע וזכייה בהשתתפות בכנס

מבין הפניות ייבחרו רק 10 פרויקטים שיעברו לשלב השני. מבין ה-10 שיעברו את השלב הראשוני ייבחרו 3 זוכות על ידי ועדת שופטים אמריקאית שתורכב ממשקיעים פרטיים וגדולים כאחד, קרנות הון סיכון, נציגי מדיה אמריקאית יחד עם נציגי ארגונים לקידום נשים בארה"ב.

 

הנשים שמאחורי הפרויקטים הזוכים יוטסו על חשבון הארגון לשלב הסופי בכנס משקיעים שיערך בחודש נובמבר בניו יורק. שם יעברו שלוש היזמיות הדרכות, קואצ'ינג וייעוץ – וגולת הכותרת – פגישות עם משקיעים פוטנציאליים. הבמה תנוצל על מנת להציג את הפרויקטים הנבחרים וכן יהיו פאנלים שונים שיסייעו ביצירת הזדמנויות העסקים בין ישראל וארה"ב.

 

הכנס אורגן בהשראת ובגיבוי ארגון "יזמיות", קהילה לנשים יזמיות בהיי טק. עינת מצר, מהעומדות בראש הארגון, מספרת שאחד מכשלי השוק הקיימים ביזמות נשית בהייטק ובכלל, הוא קושי רב יותר בגיוס כספים עקב היעדר נשים בצד המשקיעות.

 

מצר מצטטת נתונים ממחקרים שנערכו בארה"ב לפיהם רק כ-15% מכלל המשקיעים הפרטיים, ורק כ-7% מהשותפים בקרנות הון סיכון הן נשים. היא מוסיפה שלקרן שבה לפחות שותפה אחת אישה, יש סיכוי גבוה ב-70% להוביל השקעה בחברה שנוסדה על ידי אישה. עם זאת, לדבריה, המטרה העיקרית אינה גיוס כספית לפרויקטים.

 

"מבחינתנו המטרה הראשית של הכנס היא לעורר מודעות לנושא בקרב הנשים עצמן ולעודד יותר נשים ללכת לכוון של יזמות בהייטק. מנסיוננו, הבעיה האמיתית היא לא היעדר כספי מימון אלא היעדר נשים שהן יזמות טכנולוגיות, היא אומרת.

 

מטרה ראשית או לא, לדברי גיל גלנוס, נשיא המועצה הישראלית-אמריקאית, צפויות 3 היזמיות לקבל את המשאבים הנדרשים כדי להצליח בסטארט אפ, מלבד הליווי הצמוד שתספק העמותה. "מהנסיון שלנו, משקיעים אמריקאים התלהבו מפרויקטים שהוצגו להם בעבר כבר בשלב ההתחלתי, ולפי היכרותי עם שוק היזמות הישראלי והנשי בישראל, אני בטוח שנמצא את עצמנו עם משקיעים רבים שירצו לקחת חלק באחד משלושת הפרויקטים שייבחרו", אמר.