הם נמצאים עלינו רוב שעות היום, הולכים איתנו לכל מקום ובכל מזג אויר, אבל ההתנהגות שלנו ואופן הטיפול בהם גורמים ללא מעט כאב כיס וכאב לב. "יש כמה פעולות בסיסיות שיעזרו לכם להגן על משקפי השמש שברשותכם", אומרת נעמי רודיך, מנהלת שיווק באירוקה, ומונה את הכללים החשובים: 

 

עוד ב-Onlife:

13 טיפים לשמירה והגנה על משקפי השמש שלכם:

1. שמרו עליהם בנרתיק המקורי: אל תזרקו אותם בתיק, אל תניחו על הכיסא לצדכם, במשרד או במכונית, ובוודאי שלא כדאי להשאיר אותם שם בלילה. לפני שמכניסים אותם לנרתיק, כדאי לעטוף את משקפי השמש במטלית מיוחדת למשקפיים, שתשמור על העדשות. 

 

שריטות במרכז העדשה יפגעו באיכות העדשה וביכולת המשקפיים להגן מפני השמש. הנרתיק עצמו יגן על המשקפיים מפני פגיעה. שימוש ברצועת משקפיים ישמור עליהם שלא יאבדו אך לא יגן עליהם מפגיעה. 

 

2. הקפידו על ניקיון העדשה: חשוב לשמור על ניקיון עדשות המשקפיים. לכן, בסוף היום, קחו מטלית ונקו את העדשות מטביעות אצבעות ולכלוך. אם אתם לא מוצאים את המטלית השתמשו בטישו. כדאי שתדעו שישנם חומרים מיוחדים לניקוי עדשות המשקפיים ואפילו חומרי ניקוי מיוחדים שמונעים הצטברות ערפל על העדשות. 

 

3. אל תנקו את המשקפיים בבגדים: במיוחד לא במכנסי ג'ינס או בדים מחוספסים. ואל תנסו להסיר לכלוך בעזרת ציפורניים. פעולות אלו יגרמו נזק לעדשה.

4. הניחו את המשקפיים רק על העיניים: רבים נוטים לעלות את המשקפיים על הראש, כמו שמניחים קשת לשיער. פעולה זו מרחיבה את המשקפיים, מעבר לכך שימוש ממושך במשקפים כקשת פוגע בחיבורים ובברגים שמחזקים את ידיות המשקפיים, ויכול לגרום להרס שלהם. גם עדשות המשקפיים עלולות להיפגע עקב השפשוף המתמיד עם השיער.

 

5. הרחיקו ממקור חום: משקפי השמש עשויים מחומרים עדינים, לא מומלץ להשאיר את המשקפיים ברכב, או במקום בו הטמפרטורה היא מעל 45 מעלות. החום הכבד יכול לגרום למשקפי השמש לאבד את צורתם ומסגרת המשקפיים עלולה להתעוות.

 

6. היו עדינים: כשאתם מסירים את המשקפיים, עשו זאת בעדינות, בשתי הידיים, כדי למנוע כיפוף ופגיעה במסגרת.

7. היזהרו לא לשרוט: אם נרתיק המשקפיים לא אתכם, הניחו את המשקפיים כשהידיות סגורות והעדשות פונות כלפי מעלה; זאת בכדי למנוע שריטות ופגיעות בעדשה.

 

8. נוטים לשכוח את המשקפיים בכל מקום? מומלץ לתלות את משקפי השמש שלכם על שרוך, על הצוואר, על מנת שאלו לא יפלו או יאבדו. אבל שימו לב: השרוך אומנם ישמור על המשקפיים קרוב אליכם אך אילו יהיו חשופים לפגיעות בחפצים, קירות, דלתות וכו', והעדשות יכולות להישרט מהמגע המתמשך בבגד. 

 

9. אל תנקו במגבונים: העדשות מלוכלכות? אל תשתמשו במגבונים לחים לניקוי המשקפיים. מגבונים לחים מכילים חומרי ניקוי וחיטוי שישאירו כתם על העדשה. אם בכל זאת אתם חובבי מגבונים, תוכלו למצוא בשוק מגבונים מיוחדים לניקוי עדשות משקפיים. 

 

10. הולכים לים או לבריכה? כלור ומלח ים יכולים לפגוע במשקפי השמש שלכם. אחרי הבילוי כדאי לנקות את משקפי השמש משאריות הכלור, המלח והחול, שיכולים להזיק הן לעדשות המשקפיים והן למסגרת.

11. המשקפיים נשברו או התעקמו? אל תנסו לסדר אותם לבד, אתם יכולים לגרום נזק גדול יותר. פנו לחנות ממנה קניתם את המשקפיים או לאופטיקאי מומחה שיסדר לכם את המשקפיים, יישר אותם אם שהתעקמו ואף להחליף ולחזק ברגים במידת הצורך.

 

12. הילדים רוצים לשחק במשקפי השמש שלכם? לא רעיון כל כך טוב. עדיף שתמנעו מהם את התענוג, משום שהם אינם מודעים לנזקים שהם יכולים לגרום. ביניהם: מתיחה והרחבה של זרועות המשקפיים, תלישה שלהם, פגיעה בעדשות ועד הרס מלא של המשקפיים.

 

13. כדאי לבחור משקפיים עם אפונים מסילקון ולא מפלסטיק:  את אפוני הסילקון אפשר להתאים למידותיכם, כך שלרוב לא ישאירו סימן על צידי האף. כמו כן, ניתן לנקות את האפונים עזרת מטלית המשקפיים. תשתדלו לעשות זאת בזהירות ועדינות על מנת לא להרוס את הכיוונון.