שוב קמתם הפוכים, אתם לא מצליחים להתעורר, אבל ממש אין לכם חשק לאכול שום דבר, מקסימום לשתות כוס קפה, אולי לנשנש איזה בראוני או קוביית שוקולד? אם אתם יודעים שארוחת הבוקר היא החשובה ביותר ביום, אבל לא מסוגלים לאכול אותה – כנראה שהגיע הרגע לשנות את ההרגלים. כל הסיבות מדוע, וגם הצעות טעימות במיוחד.

 

עוד בonlife:

לא אכלתם? פגעתם באנרגיה, בריכוז ובעירנות

לא סתם אומרים שארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום. אם לא אוכלים בבוקר, רמת הסוכר בדם נותרת נמוכה והיא, והמשך מצב של רעב, פוגמים בריכוז ובעירנות ובשאר התפקודים הקוגניטיביים.

 

"במהלך הלילה הגוף התרוקן ממאגרי הגליקוגן שלו. גליקוגן הוא מאגר הגלוקוז של הגוף, שנשמר בכבד ובשרירים", מסבירה עדי זוסמן, דיאטנית קלינית ומאמנת בריאות. "בדרך כלל הוא מספיק ל-12 שעות צום. אבל אם לא שוברים את צום הלילה בארוחת בוקר, הגוף מתחיל לפרק את המאגר הבא הזמין ביותר לצרכי אנרגיה, שהוא החלבון שיש בשריר".  

"כאשר לא אוכלים ארוחת בוקר, מתחילים את היום עם מצברים ריקים", מוסיפה הדיאטנית הקלינית נטעחן ליבנה, "כשהבוקר מתחיל ללא אנרגיה, כל היום כולו יהיה חסר אנרגיה".

 

אבל מה קורה אם אנחנו לא רגילים, או לא מסוגלים לאכול בבוקר? "מי שמרגיל את עצמו או התרגל באופן טבעי לאכול בשעה יותר מאוחרת, לרוב לא יהיה רעב ממש על הבוקר", אומרת הדיאטנית הקלינית אילה אורי, מנחה לאכילה ריגשית נכונה. "לרוב גם למערכת העיכול לוקח זמן "להתעורר" ולחוש רעב".

 

לדבריה, ההנחיה לאכול "על הבוקר" לפני שיוצאים מהבית נובעת בעיקר מהצורך לתכנן כמה שעות קדימה, לשעות בהן לא תהיה אפשרות לאכול בגלל עיסוקים שונים, כמו לימודים או עבודה, "אז "מציידים" מראש את הגוף למרות שלא לכל אחד זה מתאים בשלב הזה של היום, כולל ילדים".