סרט חדש שעלה השבוע לאקרנים, בשם  "טיפש, מטורף, מאוהב" מציג גרוש הטרי הנזרק בעל כורחו לסצנת הדייטים בגיל 40. הוא מבולבל, פגיע ורגיש כי אחרי 20 שנה, העולם לגמרי השתנה. אבל האם באמת זו באמת בעיה - או שאולי הניסיון וחוכמת החיים שצברנו יסייעו לנו להתחמק מהמהמורות ושברוני הלב שחווינו בסצינת הדייטינג בגיל 20.

 

עוד ב-Onlife

 

לדברי פרופ' קלייר רבין, מנהלת מכון קלייר רבין - ייעוץ זוגי, אין ספק שניסיון החיים פועל לטובתנו. "עולם הדייטים בפרק ב' שונה לחלוטין מסצנת הדייטים התמימה והלחוצה של שנות העשרים. לדייט בגילאי 40 אנחנו מגיעים בוגרים יותר ומלאי מודעות לצרכים שלנו". עוד היא מוסיפה שלפרק ב' אנשים בדרך כלל מגיעים עם תשובה לשאלה מדוע הקשר הקודם נכשל".

 

"זהו יתרון וכדאי לנצל אל הידע. תבואו מוכנים ודעו מה עשיתם בקשר הקודם שלא עבד, מה הבן זוג שלי עשה שלא עבד", מסבירה פרופ' רבין. לדבריה, הבגרות וניסיון החיים הופכים את נושא הדייטים ליעיל יותר ופשוט יותר. "הקליטה הרבה יותר מהירה, ההיכרות עם עצמנו היא טובה ועמוקה יותר, לכן לא מבזבזים זמן. לרוב אם מישהו לא נראה מתאים יודעים זאת מאוד מהר, לא מושכים דברים לעוד דייטים", היא מוסיפה.

חוזרים לעולם ההיכרויות

אבל לפני שמגלים את היתרונות שיש בדייטינג בפרק ב', אנשים שמתגרשים או יוצאים ממערכות יחסים ארוכות צריכים להתמודד עם כאב האובדן של קשר זוגי ארוך. הם מרגישים פגועים, מבולבלים ודי אבודים, גם אם הקשר שממנו יצאו היה הרסני וכואב. 

 

"אחרי זמן מה, מתחילים לאסוף את השברים, ועולם ההכרויות נפתח מחדש", אומרת פרופ'  רבין, "זהו תהליך מאוד קשה וכואב. ובאמת הדייטים הראשונים הם למעשה סוג של הכרה במצב החדש. "הדבר המרכזי והחשוב ביותר הוא הזמן, תנו לעצמכם זמן להתבשל, להתרגל למצב, אתם צריכים לדעת מה אתם מחפשים לפני שאתם מתחילים", אומרת רבין.

 

גם אתרי הכרויות והפייסבוק הופכים את הכניסה המחודשת לשיגרת הדייטים לקלה יותר, כבר לא חייבים לצאת מהבית כדי להכיר מישהו, פשוט קופצים למים. "בשלב הראשון נראה שכולם נהנים מהחופש, מימוש חלומות. אחר כך יש נפילה ובדידות, פתאום מתגעגעים לילדים ולמשפחתיות. באופן טבעי לנשים קשה יותר, במיוחד אם הילדים גרים בבית".

לא מחפשים קשרים רציניים

אבל מה קורה אם פרק א' היה דווקא מבלבל ולא רומנטי או משהו להתרפק עליו בנוסטלגיה? לדברי רבין, זה לא כל כך נדיר: "סצנת הדייטים הזכורה מהעבר מאופיינת לרוב בחוסר ביטחון, לחצי החברה להתמסדות מהירה והקמת משפחה".

 

בגלל התחושה שעכשיו אפשר להתמקד רק ב"פאן", פוסלים מהר יותר. "קשר שהיה יכול להתפתח במשך שנה בפרק א' יסתיים אחר שבועיים בפרק ב'. אנשים מגיעים לדייט ומצפים להרגיש מיד. הם אומרים לעצמם, 'לא בשביל זה התגרשתי, הייתי שם כבר, אין את ההרגשה שאני צריך להישאר ולראות. חסרה הסבלנות לתהליך הטבעי של בניית הקשר'.

 

"המבחר והקלות יכולים לבלבל בפרק ב' שהכל חדש ומסעיר. אני חושבת שהדרך הטובה ביותר למצוא דייט מוצלח היא דרך תחביבים. תצאו, תבלו, תעשו דברים שאתם אוהבים ותמצאו אנשים שאוהבים אותם דברים", מציעה רבין.

כך תצלחו את עולם הדייטים בהצלחה

"בפרק ב', אנשים מגיעים לדייטים עם המון פחדים, הדייט עצמו מנוהל על ידי הפחד, הטראומה מהגירושים, מפירוק המשפחה - אלו שוברים לנו את האמון". מסבירה אילנית קורן, דייטולוגית ויועצת זוגית וממשיכה, "גרושים מאוד רוצים לחזור לעולם הדייטים, בודד להם לבד, אך הם סובלים מקונפליקט פנימי, מצד אחד הם להוטים מצד שני קשה להם להאמין שיוכלו להצליח, הם מלאים בפחד". אז איך תעשו את זה?

 

  •  אל תשחקו משחקים, תהיו ישרים

אתם כבר לא בני עשרים, אין טעם לשחק משחקים. "כבר בדייט הראשון, אפילו בשיחת הטלפון המקדימה תנסו להסביר למי שעומד מולכם מה אתם מחפשים ותראו כיצד הוא מגיב. אתם רוצים עוד ילדים? מחפשים קשר מחייב? איך אתם רואים שותפות? תגידו ותבדקו את הדברים לפני, חבל לשחק משחקים. זה עדיף מאשר לא להיות ישרים ואז להיפגע." אומרת קורן.

 

  •  הימנעו מהשוואות

פרודים טריים נוטים להשוות את  הדייט לאקס וממהרים להצמיד תכונות שליליות ומגרעות. "אל תבואו עם רשימת מכולת, בסגנון מה היה באקס שלי שאני לא רוצה בו עכשיו. תבואו לדייט מהמקום של יש ולא מהמקום של אין, מה את מחפשת? מה את רוצה? אלו הדברים החשובים".

 

  • אל תדברו על האקסים

"אני שומעת כל הזמן על דייטים שבהם לא מפסקים לדבר על הגירושים, על הבעל שפגע ומה לא היה טוב. זה לא מעניין ומרחיק. תדברו על עצמכם, תחשבו על דברים חיוביים שאתם יכולים להביא לדייט, תבואו אופטימים",  אומרת קורן

 

  • אל תתפשרו

אתם אומנם לא  בגיל 16, הבטן לא שטוחה כבעבר ולא הכל מוצק - אך זו לא סיבה להתפשר על בן זוג שאין משיכה אליו. "הרבה פעמים אני שומעת שאומרים, 'יצאתי עם גבר, הוא מאוד טוב אלי, נחמד, הוא לא יפגע בי זה לא נורא אם אני לא נמשכת אליו' -  זה לא בסדר. משיכה היא דבר מאוד בסיסי, זה לא עובד אחרת. צריך שמשהו ידליק אותך".

 

  • אל תחכו שהילדים יגדלו בכדי להתחיל לצאת לדייטים

"ככל שהילדים צעירים יותר כך יהיה להם קל יותר לקבל את המצב החדש, ילדים צעירים מקבלים ומסתגלים טוב יותר להורים שיוצאים לדייטים. אל תחכו שהילד יגדל".

 

  • אל תפסלו רווקים

לא כדאי שתחפשו רק גרושים, יש המון רווקים בחוץ שלא יפריע להם שיש לך ילדים. "יש רווקים שאוהבים ילדים, אני מכירה זוגות כאלו. לא כדאי לפסול אך כדאי לבדוק את  דעתו של הדייט המיועד לפני שיוצאים איתו".

 

  • פתחו חשבון בפייסבוק

ברשת החברתית תוכלו למצוא המון קבוצות של גרושים גרושות שמחפשים למצוא בן זוג לפרק ב'. מדובר בקבוצות פעילות אשר מארגנות מסיבות ופעילויות שונות. "זו הדרך הקלה ביותר להתחיל." מסכמת קורן.