עוד לא חתמתם? בואו לחתום על העצומה

עד לפני שלושה שבועות המונח עקרת בית התייחס לאשה שבחרה או נאלצה להישאר בבית; מול הסירים והניקיונות ועם גידול ילדים. במקרים רבים מדובר בנשים שהחליטו להפסיק את עבודתן למספר שנים לשם גידול הילדים, גם אם לפניכ ן ניהלו קריירה מפוארת. אותן נשים גילו שבשעת הצורך הביטוח הלאומי מפלה אותן לרעה לעומת גברים.

 

עוד בonlife:

 

קמפיין חדש העלה לרשת החברתית לפני שלושה שבועות החליט לשנות את המצב בביטוח לאומי ולהחזיר לעקרות הבית את הזכויות המגיעות להן או לפחות להשוות את הזכויות הללו לגברים. הקמפיין שהעלתה לבנת פורן, מנכ"ל מרכז למימוש זכויות רפואיות ואונלייף  פרסם  לראשונה, קורא לשינוי ולצדק חברתי.

רגע אחד לפני שלוחצים על הכפתור ושמשחררים קמפיין חדש לאוויר העולם – עומדות באוויר השאלות הכל-כך מסקרנות – הקמפיין יצליח או לא יצליח,  אנשים יבינו או לא יבינו את המסר יצפו בסרט או לא יצפו. קמפיין שמתרחש ברשת החברתית מסובך עוד יותר כי הוא תלוי לגמרי בשאלה עד כמה גולשים יעבירו לחברים את המסר, יחתמו או לא יחתמו על הקמפיין.

 

 לבנת פורן, שיזמה את הקמפיין מודעת לכל השאלות. היא טוענת שבסוף נשארת שאלת השאלות – הקמפיין יצליח לחולל שינוי או לא יצליח? "כשיצאנו לדרך עם הקמפיין "למי קראת עקרת בית" קיווינו שנצליח להביא את המסר שלנו להרבה נשים וגברים, וברוח ימי הצדק החברתי גם קיווינו להצטרפות אזרחים רבים לקריאה לשינוי החוק הגוזל את זכויותיהן של נשים שעבדו ושילמו שנים רבות לביטוח לאומי".

 

"שלושה שבועות בלבד מאז עלה הקמפיין לאוויר העולם, יכולים כבר להגיד בבטחה שהקמפיין אכן הצליח: על העצומה חתמו כבר למעלה מ-85,000 איש, ואת הסרטון ראו למעלה מ-160,000 איש. ההצלחה הזו משמחת אותי משתי סיבות עיקריות: ראשית, כמי שכבר ארבע שנים נאבקת לשינוי החוק, אני שמחה לראות שאני לא לבד, ושהמוני ישראליות וישראלים חולקים איתי את הזעזוע מגזל הזכויות שהחוק הנוכחי מבטא. ושנית, ההצלחה הגדולה הזו היא הצהרה חד משמעית של הציבור בישראל שהחוק הזה חייב להשתנות".

 לפורן יש תכניות להמשך: " לצערי, המטרה העיקרית של הקמפיין עדיין לא הושגה: עדיין החוק לא השתנה. ועכשיו אנחנו מרכזים מאמצים על מנת להביא לשינוי החוק. אני קוראת לכל מי שעדיין לא חתם על העצומה – לחתום ולהעביר לכל חבריו ומכריו שיחתמו גם הם. ככל שנאסוף יותר חתימות – הסיכוי שנצליח להזיז את מקבלי ההחלטות לעשות מעשה גדל".