אנחנו מקפידים יותר ויותר על תזונה טבעית כדי לשמור על גופנו ועל איכות הסביבה שלנו - אבל האמת היא ששימוש בחומרי גלם טבעיים יכול להחליף את מוצרי הקוסמטיקה שאנו מורחים על עורנו מדי יום ביומו. יותר מכך, בכךנמנע מכימיקלים לא בריאים בהם משתמשים בתעשיית הקוסמטיקה להיספג לגופנו. התוצאות הן טובות לא פחות, וברוב המקרים, הרבה יותר מאשר התכשירים שעולים לנו לא מעט כסף.

 

עוד ב-Onlife:

הקוסמטיקה הטבעית מתחלקת לשני תחומים:

 

קוסמטיקת מטבח: בה נעשה שימוש בחומרים זמינים מהמטבח למריחה מיידית על עור הפנים - תערובות ומסיכות המורכבות ממזונות בריאים כמו אבוקדו, דבש, ביצים, יוגורט, פאפיה, אננס ועוד.

 

 קוסמטיקה ארומתרפית - קוסמטיקה טבעית המורכבת משמנים צמחיים ושמנים אתריים וצמחי מרפא, הדורשת עבודת הכנה מורכבת מעט יותר. המוצרים הללו  עשויים משמנים צמחיים בכבישה קרה, כמו שמן שקדים, שמן מקדמיה, שמן אבוקדו, שמן חוחובה, חמאת שיאה ועוד ומתמציות ארומטיות טבעיות המופקות בקיטור מצמחים כגון: גרניום, לבנדר, יסמין, ורד, נרולי, תפוז, מנדרינה ועוד.

טובים לעור הפנים וגם לא מזהמים את הסביבה

תכשירי טיפוח שמקורם בחומרי גלם הנמצאים בטבע, בעיקר מעולם הצמחים, הם בעלי ערך בריאותי רב לעור, אינם מזהמים את הסביבה ויעילים ביותר. כאמור, אם תכינו אותם בעצמכם תמצאו שהם זולים וזמינים הרבה יותר מאשר אותן שפורפרות ממותגות שעושות עבודה פחות טובה, בהרבה יותר כסף.

 

חשוב לדעת שאומנם בעבר רווחה הדעה שדבר אינו יכול לחלחל דרך העור ולהגיע למחזור הדם - אבל כיום כל שיטות הרפואה מכירות בכושר הספיגה של העור. תכשירים המיועדים לטיפוח העור נספגים בגוף ומשפיעים עליו לא פחות מהמזון אשר נקלט דרך הפה. למעשה, קרוב ל-40% מהחומרים שאנו מורחים על העור נספגים דרכו במערכת כלי הדם וחלקם אף נאגרים ברקמות פנימיות בגוף. זו גם הסיבה שחשוב להיזהר עם מה שאנו מורחים עליו.

 

נפט בקרם הפנים שלכם

תעשיית הקוסמטיקה הקונבנציונלית משתמשת בפטרוכימיקלים ובכימיקלים סינתטיים נוספים לייצור מוצריה. רבים מכימיקלים אלה מופקים מנפט המשמש כחומר גלם למגוון רחב מאד של כימיקלים סינתטיים שאינם קיימים בטבע.

 

הפטרוכימיקלים הינם חומרים זרים לגוף ול"כימיה" של הטבע, לכן אינם מתפרקים היטב. הם מצטברים ברקמות הגוף ובהרבה מקרים מזיקים לבריאות האדם. כימיקלים שנמרחים על העור חודרים יכולים לחדור למחזור הדם, להיאגר ברקמות שומן בגוף ולגרום לתגובות של מערכות שונות בגוף.

 

למעשה, בכל בוקר רגיל אנו חושפים את גופנו לפחות ל-9 סוגי כימיקלים בממוצע, הידועים או החשודים כגורמי סיכון לבני אדם. כך לדוגמה, ממחקר שערך המשרד לאיכות הסביבה בארה"ב, ברקמות שומן ודם של אנשים נמצאו שאריות של כ-400 סוגים שונים של כימיקלים רעילים שמקורם במוצרי הטואלטיקה והקוסמטיקה או במזון.

כך תכינו את מוצרי הטיפוח בעצמכם

מסכת דבש לעור פנים

מוצרים:

  •  רבע כוס דבש טהור נוזלי.
  •  ביצה
  • גביע יוגורט עזים

 

 מערבבים את הדבש והביצה, מוסיפים לגביע יוגורט עיזים, מערבבים עד לקבלת מרקם אחיד. את התערובת יש למרוח לאחר ניקוי הפנים ולהישאר איתה למשך 20 דקות. ניתן להוסיף גם מיץ מלפפון להרגעת העור.

 

לאחר הטיפול העור יהיה רך ונעים למגע ובעל לחות רבה. את אותה המרקחת ניתן למרוח על השיער לפני חפיפה למשך15  דקות, השיער יהיה רך ונעים למגע.

 

לדבש מגוון שימושים נרחב: כמזון בפני עצמו או כמרכיב במאכלים רבים, כחומר משמר וכן כתכשיר או מרכיב של תכשירים ברפואה ובקוסמטיקה. הוא אנטי בקטריאלי ולכן טוב לטיפול בפצעים, כוויות, פצעי אקנה וזיהומים עוריים למיניהם.

 

הדבש מורכב מ-20% מים ו- 80% סוכר ענבים וסוכר פירות. בנוסף, הוא מכיל מינרלים כמו ברזל, זרחן, נתרן, אשלגן, נחושת, חלבונים, אנזימים, וויטמינים (בעיקר מקבוצות B ו-C) ונוגדי חמצון פעילים (אנטי-אוקסידנטים).

 

לימון להבהרת העור

השימוש בדבש טהור לטיפול קוסמטי הינו חוויה נפלאה. העור מגיב לדבש מצויין וממש מרגישים בהבדל לאחר הטיפול. להבהרת העור מומלץ למרוח את העור בלימון טרי ולאחר מכן למרוח דבש נקי על העור, להמתין 20- 25 דקות ולשטוף.

 

מסכת פפאיה ודבש לפנים

לרבע פפאיה בשלה, טוחנים ומוסיפים:

  • 2 כפות דבש
  • 3 כפות יוגורט עזים
  • כף שמן זרעי דלעת
  • 5 טיפות שמן לבנדר
  • טיפת שמן ורדים או קמומיל
  • טיפת שמן תפוז
  • רבע עד חצי כוס קוואקר

 

טוחנים הכל יחד ומורחים על עור לח. משאירים 20 דקות ושוטפים.  ניתן לשמור במקרר עד 3 ימים בכלי סגור. התערובת מרגיעה את העור ומשאירה אותו נעים למגע.

פילינג רימונים ודבש לראש השנה

  • לכתוש שתי כפות של גרעיני רימון בבלנדר
  •  להוסיף כמות זהה של דבש ושמן שקדים.

 

את התערובת לערבב ולעסות עמה את הפנים ולשטוף אחרי עשר דקות עם מים פושרים. הפילינג יעזור בחידוש מראה העור והוא יעיל גם בהבהרתו.

 

אגב, שמן זרעי רימון הינו אחד השמנים היעילים ביותר בקוסמטיקה למניעת הזדקנות מוקדמת של העור, טיפול בקמטים וכתמים, והחזרת המראה החיוני והבריא של עור הפנים. בשימוש פנימי, השמן מסייע להורדת כולסטרול ולטיפול בבעיות רפואיות שונות, הודות לריכוז הגבוה של החומרים האנטי-אוקסידנטים (נוגדי החמצון), המצויים בו.

 

תחליב  לניקוי ורענון הפנים

מתאים במיוחד לעונת הקיץ. יש לאחסן אותו במקרר.
חומרים:

  • כוס חלב
  • מיץ ממלפפון אחד
  • כף סוכר
  • ענף רוזמרין
  • אפשר להוסיף מס' עלי כותרת של ורדים לקבלת ניחוח.

לחמם הכול בסיר ולהוריד מהאש מיד לפני נקודת הרתיחה, לצנן, לסנן, להספיג בפיסת צמר גפן ולנקות.

 

מסכת יוגורט ודבש (להרגעה)

לערבב היטב שתי כפות יוגורט וכף דבש.

למרוח שכבה אחידה על הפנים (לא באזור העיניים) ולהניח כעשר דקות. לשטוף במים חמימים

 

 

פילינג יוגורט ונבט חיטה

פילינג מומלץ לעור יבש להסרת התאים המתים ושיפור מרקם העור.

חומרים:

  •  3 כפות יוגורט,
  • כף מלח (מומלץ מלח מים המלח),
  •  1 כפית מיץ לימון

 לערבב, למרוח על הפנים ולעסות במשך מס' דקות ולשטוף במים פושרים.

 

כמו כן ניתן להכין בקוסמטיקה טבעית חמאות גוף, קרם לחות לעור רגיל, קרם לחות לעור שמן או רגיל, קרם הזנה ללילה, קרם ידיים ורגליים ועוד. חומרי הגלם העיקריים הם כאמור שמנים צמחיים ושמנים אתריים ונוספים להם חומרים המחברים בין מים לשמן כמו לציטין, צטיריל אלכוהול ועוד, משמרים טבעיים כמו שמן אתרי בנזואין, חומרים מייצבים כמו דונג דבורים ועוד.