לא לכל הילדים קל ללמוד לרכוב על אופניים. למעשה, ילדים שמתקשים ב"מטלות" מוטוריות בגיל צעיר עלולים לחוות מאבק עיקש על מנת לרכוב על אופניים עם חבריהם.

 

עוד בonlife:

 

כדי לסגל לילד מיומנויות מוטוריות חשובות וכדי להכין אותו לרכיבה על אופניים בעתיד אפשר להשתמש באופניים מאוזנים כדי ללמד את הילד מגיל צעיר. כך הילד יכול לתרגל תיאום ומיומנויות יסוד אחרות - וכל זאת עם פחות פחד ורתיעה.

 

אופני איזון הם אופניים לילדים ללא דוושות, שרשרת או גלגלי עזר. אופניים אלו מצוינים עבור ילדים צעירים (גילאי 2-5 בדרך כלל) כדי ללמוד את האיזון ואת ההיבט של ההיגוי ברכיבה על אופניים רגילים. באמצעות האופניים האלה, הילדים משתמשים ברגליהם להתקדם ולהאט, דבר שמקנה להם תחושת שליטה וביטחון.

כדי לתפקד כראוי, אופני האיזון צריכים להיות קטנים מספיק, כך שהרוכב הצעיר יוכל לשבת בנוחות עם הרגליים על הקרקע. הרוכב לומד לראשונה לשבת על האופניים וללכת, לסירוגין הוא משתמש ברגליו כדי ליצור תנועה איטית.

 

התחושה של הילד היא של ביטחון ועצמאות. בהדרגה הקצב מתגבר, הילד לומד לאזן ולכוון את האופניים בקצב שלו: קודם הליכה, לאחר מכן ריצה וגלישה.

 

חשוב לזכור שרכיבה על אופניים היא פעולת גומלין מתואמת מאוד בין שיווי משקל, קואורדינציה ותנועה קצבית של הרגליים. זו משימה שצריך להיות מיומן כדי לבצע אותה. היא לעתים קרובות קשה מאוד לילדים צעירים או לילדים עם מוגבלויות.

 

אופני איזון מאפשרים לילד ללמוד את הצעדים הראשונים ללמוד כיצד לרכוב על אופניים. אבל הם לא אמורים להחליף את האופניים המסורתיים, אלא מסייעים להשיג את האיזון והבקרה הדרושים לרכיבה על שני גלגלים. ברגע שהילד גדול מדי בשביל אופניים אלה, או שהרכיבה בהם הפכה להיות קלה מדי והילד חש נוח מאוד ב"ריצה גלישה" על האופניים ושיווי המשקל שלהם, אפשר לעבור לאופניים רגילים.