כשהייתי צעירה יותר לא חשבתי שבגיל 80 אני אדבר על סקס.

מצד שני גם אף פעם לא האמנתי שיהיו לי בגילי מייל, חשבון פייסבוק וטוויטר, ושאני אדע מה זה יו טיוב. רק החודש היה עליי מאמר במגזין המקוון   Adweek  שם לא רק שהחמיאו לי שבגילי (83) אני ממשיכה להרצות וללמד על מין, אלא שעכשיו אני מתכוונת לנצל את הטכנולוגיה כדי להרוויח כסף. אני מתכוונת להעביר את ההרצאות שלי ליו טיוב. למפרסמים שיפרסמו בסרטונים שלי, הבטחתי חיי  מין טובים יותר.

 

יש הרבה אנשים היום שמדברים על סקס, אבל אף אחד הוא לא אני.

אף אחד לא יכול ללמד כמוני ולהסביר כמוני על סקס. כשאני פותחת את הפה, כולן יודעים שזו אני. אני  משתמשת בהומור כדי ללמד אנשים על מין. אני לא מספרת בדיחות, אבל יש לי מזל שיש לי יכולת לעשות את זה בצורה הזו. הרי כבר בתלמוד נכתב, אם מלמדים בהומור, אז זוכרים.

 

במשך 40 שנה אנשים ממשיכים לשאול את אותן שאלות בנוגע לסקס.

כיום אמנם יש פחות בושה כשאנשים מנסים לשאול משהו, אבל הנושאים נשארו אותם נושאים. בדידות, מציאת בן זוג, מיניות בתוך מערכת זוגית, אורגזמה, הריון לא רצוי. השנים עוברות, אבל השאלות נשארו אותן שאלות.כל דור שואל את אותן שאלות מחדש.

 

היום יותר מתמיד, נשים לוקחות אחריות על האורגזמה שלהן.

אנשים יודעים היום יותר על סקס, אבל נשים יודעות יותר, ללא ספק. הן מבינות היום, הרבה יותר מבעבר, כי הן ורק הן אחראיות לאורגזמה שלהן. שהרי גם הגבר הכי מנוסה, המאהב הכי משתדל, לא יוכל להביא את האישה שאיתו לסיפוק, אם האישה לא תאפשר לעצמה, ואז רוב הסיכויים שהוא לא יצליח והיא תישאר מתוסכלת.

אני בכלל לא בטוחה שנקודת ג'י בכלל קיימת.

אנשים מבזבזים חלק נכבד מהחיים שלהם כדי לחפש את הנקודה הזו, והולכים מתוסכלים וכועסים שהם לא גילו אותה עדיין, אבל בעצם אני לא יודעת אם היא ממש קיימת. למען האמת, אין בנמצא עבודה מדעית אמיתית על קיומה. יש כל מיני ספרים, אבל אין משהו מדעי. אני לא רוצה שאנשים יחפשו אותה, במקום להתמקד בדבר הכי חשוב, לעשות אהבה אמיתית.

 

אנשים מודעים היום יותר לבעיות בחדר המיטות.

גברים מוכנים היום יותר מתמיד לשאול אותי על בעיות שונות שהם נתקלים בהם כמו שפיכה מוקדמת, כך שמצד אחד זה מראה על פתיחות והבנה. מצד שני, עדיין אף גבר לא יספר לחבר שלו שיש לו בעיות בזקפה.

 

נשים היום יכולות להרשות לעצמן ליזום את הצעד הראשון.

אבל הן צריכות להבין שאם הן מקבלות סירוב, הן לא צריכות לקחת את זה ללב אלא פשוט להמשיך הלאה. מצד שני, רוב הגברים עדיין רוצים ליזום בעצמם, אבל היום צריך ליזום בחוכמה לא באגרסיביות אלא באסרטיביות, שהרי העולם המודרני שינה את מערך הכוחות אבל גם את צורת התגובה וההרגשה.

 

בדצמבר אמור לצאת הספר ה-32 שלי  שמיועד לנשים בשם  sexually speaking
הספר פונה לנשים המודרניות והלחוצות שרוצות להקדיש זמן לבריאות שלהן. למשל, כשהן הולכות לרופא נשים, ומוצאות עצמן לא מצליחות לשאול אותו כל מה שהן רוצות בגלל חוסר הזמן. בספר יש בין השאר, עצות מעשיות לגבי מה לשאול את רופא הנשים ובכלל איך להתנהל מולו.

נשים בגיל המעבר לא צריכות להפסיק לעשות סקס.

הרבה נשים מתקשות להמשיך לקיים יחסי מין כשהן מגיעות לגיל המעבר, אבל זו טעות. בספר שלי שיצא לפני שנתיים   sex over fiftyאני מסבירה לנשים, קודם כל שחשוב להמשיך להיות אקטיביים במיטה, וכמובן להשתמש בחומרי סיכוך. נשים חייבות להבין שבגיל הזה, הן חייבות לגעת באבר המין הגברי כדי לעורר אותו.

 

אני לא נגד לקיחת ויאגרה.

אבל רק אחרי התייעצות עם רופא. מצד שני, אם המערכת הזוגית היא בבעיות, ויאגרה לא תהיה זו שתציל אותה. חייבים להמשיך להשקיע גם ביחסים מחוץ למיטה.

 

אף  פעם לא עירבתי את חיי המשפחה שלי עם המקצוע שלי.

כשהתחלתי לעסוק בתחום, הילדים שלי (בן ובת, ג'ואל ומרים, ר. ז) כבר היו גדולים ומחוץ לבית, כך שאף פעם לא הייתה התנגשות בין השניים. אף פעם לא פרסמתי את התמונות שלהם ולא  הזכרתי אותם. חוץ מפעם אחת, כשדיאן סוייר, כתבת התוכנית "60 דקות" הגיעה אליי הביתה לצלם אייטם ובעלי ( פרד וסטהיימר, נפטר לפני 13 שנה, ר.ז) היה בבית כי הוא העריץ אותה. ואז היא שאלה אותו "איך חיי המין שלכם"? הוא ענה לה: : "הסנדלר הולך יחף....".

 

מותר לי לשנות את הדעה שלי בנוגע לכל מיני דברים.

לפני כמה שנים כתבתי ספר הפונה  להורים למתבגרים, שם אמרתי שאסור להסתכל ביומן של הילדים. היום אני אומרת ששיניתי את דעתי, ולהפך. הורים חייבים לדעת מה קורה במחשב של הילדים שלהם, כי הילדים לא מודעים לעובדה שיכולים לקרות להם דברים איומים.

אני עושה דברים נוספים חוץ מלדבר על סקס.

הסופר מאיר שלו למשל, היה בניו יורק כדי לקדם את הספר החדש שלו, אז אני דיברתי יחד איתו על הבמה. בנוסף לכך, בניו יורק רצה עכשיו הצגה של המחזאי מרק סן ג'רמן בשם Freud's last session

בו כביכול פרויד פוגש מחזאי צעיר ביום בו גרמניה פולשת לפולין. אני חושבת אולי לעשות איזושהי פעילות שקשורה להצגה.

 

מדי שנה אני מגיעה לארץ ומצלמת פה סרט תיעודי.

אני מקפידה להגיע לישראל פעם בשנה, כדי להיפגש עם כל האנשים שאני אוהבת פה וגם כדי לצלם סרטים דוקומנטריים על החיים פה. צילמתי כבר סרטים, על הצ'רקסים, על הבדואים, על משפחות חרדיות וההתנהלות שלהן מול הדרישה להתגייס ולהשתלב בשוק העבודה ואפילו עשיתי סרט על הגניקולוגית הראשונה בארץ.

 

אני מתכוונת לדבר על סקס עד גיל 100.

אבל אולי גם אחר כך, מותר לי לשנות את דעתי.

 

הייתי רוצה לשתות קפה עם גולדה מאיר.

כדי לשאול אותה על המאהבים שלה. אני קוראת עכשיו עליה ועל ראשי הממשלה האחרים בארץ, בספרו של יהודה אבנר, אבל את האינפורמציה על המאהבים שלה, לצערי אין שם.