החורף כבר כאן, הפוך נשלף מהארון, הצעיף והמטרייה כבר הצטרפו לתיק והמגפיים ונעלי הבית החמות נשלפו גם הן מהאחסון.

 

בשלב זה הארון שלכם ודאי הפוך לחלוטין - ערבובייה של קיץ, חורף ובגדי מעבר - ואין מנוס מלעשות סדר, לתת לבגדי החורף את המקום הבולט בארון, ולהיפרד מבגדי הקיץ למספר חודשים. 

 

עוד ב-onlife:           

 

למה בכלל לסדר את הארון?

סידור ארון הבגדים מאפשר לנו לחסוך את הזמן שמתבזבז במעבר על ערימות הבגדים המגולגלים בארון, לראות את היצע הבגדים שלנו במלואו ולהיזכר בפריטים שנסתרים מהעין ונשכחים מהלב.

 

זו גם ההזדמנות לסנן את מה שכבר לא מתאים לנו, ולעיתים אפילו מספק תירוץ מצוין לצאת לשופינג בכדי להשלים את הפריטים החסרים או להחליף את אלה שהתיישנו או התבלו. 

 

 

הייתם מוצאים משהו בארון הזה?  צילום: shutterstock

 

שלב א' - מה שהולך ומה שחוזר: מיון בגדי הקיץ

לכל אחד ואחת מאיתנו יש בארון בגדים שלא נלבשו בשנים האחרונות, בין אם מפאת משקל משתנה ובין אם מסיבות אחרות. מנגד, לרובנו יש מעט מדי מקום בארון לבגדים שלנו.

 

בכדי לפנות מקום, עלינו לפעול לפי "כלל" האומר כי בגד שלא נלבש ב-3 השנים האחרונות לא חוזר לארון. כך נוכל לפנות מקום לבגדים הקיימים ולבגדים שעוד נקנה העונה. 

 

אפשר גם לשאול את עצמנו מדוע לא לבשנו את הבגד הזה זמן כה רב, ואז נופתע לגלות שהוא לא נוח, מבליט דברים שלא אוהבים שיובלטו, אף פעם לא מתאים לאירוע, או שפשוט היינו בהתקף לא ברור כשקנינו אותו.

לכן, לפני שאנו שולפים את בגדי החורף מהמדפים העליונים, עלינו לעבור תחילה על בגדי הקיץ

 

תכל'ס:

1. הכינו מראש 2 קרטונים או שקיות שאליהם ילכו הבגדים שיועברו לזריקה או למסירה.

 

2. בשלב זה נוציא מהמדף ערימה אחת של בגדים ונעבור עליהם אחד אחד. את אלה שנרצה להמשיך וללבוש בשנה הבאה נקפל מחדש ונסדר בערימה, את האחרים נעביר לתרומה או לזריקה בהתאם למצבם.

 

שלב ב' - מה שעולה ומה שיורד: החלפה בין קיץ לחורף

לאחר המיון נותרנו עם ערימה של בגדים שיעלו למדפים העליוניים בארון.

 

תכל'ס:

1. כדי לנצל נכון את מקום האחסון וליצור נראות ונגישות לבגדי הקיץ, מומלץ להקפיד על קיפול אחיד, שמונע את קימוט הבגד.

 

2. כדי לאחסן אותם בנוחות ולמנוע הצטברות של אבק ושאר מזיקים עליהם, מומלץ לאחסן אותם בתוך קופסאות מלבניות, או בתוך קרטונים, שעליהם תירשם התכולה המדויקת, העונה ושם בן הבית שלו הם שייכים או  לחלופין המידות.

 

3. כדאי להמינע מאחסון בשקיות, שכן הן גם לא נושמות וגורמות לבגדים המאוחסנים בהן לצבור עובש, וגם אינן ניתנות להערמה מסודרת אלא נוטות להתבלגן. 

 

4. בשלב זה נוריד את הבגדים החורפיים, ואם לא עשינו סינון שלהם כאשר העלינו אותם למעלה בסידור הקודם, נבצע אותו כעת. אל הארגזים או השקיות שהכנו מראש ואליהם העברנו את בגדי הקיץ, נוסיף את בגדי החורף המיועדים לזריקה או למסירה.

שלב ג' - מי לתלייה ומי למדף: איך שומרים על הסדר

רגע לאחר סיום החלפת העונות הארון מסודר למשעי, אבל איך מבטיחים שהסדר הזה יישמר?

 

תכיפות ונגישות:

הכלל הראשון בסידור מדפים הוא לסדר לפי תכיפות השימוש. כך, למשל, את הבגדים המיועדים ליציאה לאירועים לא נשים בקדמת המדף או במדפים הנגישים ביותר, ונשמור את המקום הזה לבגדים הנלבשים יותר .

 

קולבים וקטגוריות:

1. הדרך שבה נאחסן את בגדי החורף בארון נגזרת מכמות המקום שלנו, מעומק המדפים  ומהיחס בין שטח תלייה לשטח ממודף בארון.

 

2. גם ההעדפות שלנו יכתיבו את אופי הסידור של המדפים. אם אנו מעדיפים לתלות מכנסיים, מומלץ לרכוש קולבים עם אטבים מיוחדים, המיועדים לתליית המכנסיים. אם יש לנו מקום בארון התלייה, ייתכן שנרצה לתלות שם את החולצות המכופתרות הארוכות, את הז'קטים ואת המעילים.

 

3.  בכדי לשמור על הסדר, כדאי לחלק את ארון התליה לקטגוריות (מעילים, ג'קטים, שמלות, חצאיות, מכנסיים וכו'), ולהקפיד להחזיר את הפריטים השונים לקטגוריה, כאשר על כל קולב תלוי פריט אחד בלבד, בכדי לחסוך את החיפוש אחריהם ברחבי ארון התלייה. 

 

4. את הסוודרים והסריגים מומלץ דווקא לאחסן במדפים, ליד חולצות הטריקו ודומותיהן, שכן הם עשויים לאבד צורה או "עיניים" כתוצאה מהתלייה על קולב.

 

יש מיתוס האומר שאם תולים כמה פריטים על קולב אחד זה תופס פחות מקום. אז זהו שלא. זה תופס אותו שטח, בהבדל משמעותי אחד מובהק  - והוא שמה שלא רואים לא לובשים.

5. כדאי להתאים גם את הקולבים לסוג הבגד, שכן בעוד שחולצה מכופתרת יכולה להתלות על קולב מתכת שחוסך מקום, ז'קט צריך קולב בעל שוליים כדי לא לאבד צורה. הכי כדאי להשתמש בקולבים שמשרתים את כל סוגי הבגדים, ובנוסף אף ייתנו מראה אחיד לארון ויצרו תחושה של סדר.

 

קשת של צבעים:

את הפריטים בכל קטגוריה - גם בתלייה וגם במדפים - מומלץ לסדר לפי צבעוניות מבהיר ועד כהה. מיון זה מאפשר לנו למצוא במהירות את החולצה הירוקה שמתחשק לנו ללבוש היום, במקום לפשפש בכל הארון בחיפוש אחריה.  

שלב ד' - מי לצוואר ומי לרגליים: מוצאים מקום לאקססוריז

בחורף אנו משתמשים בצעיפים, בכובעים, בכפפות ובגרביונים, וכדי שהם לא יתבלגנו עלינו למצוא עבורם מקום בארון. אם יש לנו מספיק מגירות בארון אין שום בעיה, אבל אם יש מקום בעיקר באזורי המדפים והתלייה, עלינו למצוא דרך אחרת שתעזור בחלוקה.

 

גרביים וגרביונים:

ניתן להשתמש בסלסלאות או בקופסאות מלבניות שאותן ניתן לאחסן על המדף בארון, ובתוכן לשים את הגרביונים או הגרביים.

 

צעיפים:

1. אם הצעיפים שלנו עבים ואינם "גולשים", ניתן לאחסן גם אותם בקופסה בדומה לגרביים. אופציה אחרת היא לרכוש את המתקן המיועד לשקיות ניילון מהסופר (של "איקאה"), ולתלות אותו על דלת הארון או להניח אותו על המדף. 

 

2. לעיתים, בעיקר בארונות עם דלתות נפתחות (ולא הזזה), דפנות דלתות הארון יכולות לשמש עבורנו כמקום לאחסון אקססוריז שונים. אם אין עליהן מתקנים מובנים, ניתן לרכוש מתקן המיועד לתלייה של צעיפים, חגורות ועניבות באחת מחנויות "עשה זאת בעצמך".

זהו, הארון שלנו מוכן לחורף ולשימוש, כל שנותר לנו הוא להתמיד ולהחזיר את הדברים למקומות המובנים שאותם יצרנו, ולאמץ את פתרון המיון לפני החלפת העונות.

 

כל שנותר הוא לקוות הוא שיהיה לנו חורף נעים!

 

לאתר "סידורים"