חיים נחמן ביאליק, מכונה גם המשורר הלאומי, חוגג השבוע, בתאריך י' בטבת, יום הולדת 139. ביאליק, האחראי לכתיבת שירה לילדים, שירה למבוגרים, פרוזה, מאסות, מתרגם, אוצר ספרות ועוד, השאיר אחריו ירושה ספרותית עצומה.

 

עוד ב onlife:

 

ביאליק הגיע לתל אביב בשנת 1924 והתקבל בכבוד גדול. לכבודו נבנה בית גדול, שיאפשר לו לארח, לכתוב וליצור בארץ. הבית שנשמר ושופץ על ידי עיריית תל-אביב – יפו עומד כרגע כמוזאון להנצחה ולפעילויות. בבית עצמו יערכו בסוף השבוע הקרוב הצגות לילדים. במהלך השנה ניתן להצטרף לסיורים במקום ולהצגות שונות. במקביל לפעילות לילדים ניתו למצוא במתחם גם הרצאות על תרבות, אמנות וספרות, למבוגרים

 

הבית הינו חלק ממתחם ביאליק, מתחם תרבות עברית וישראלית, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת תרבות עולמית. למעשה כל הבתים ברחוב שופצו והפכו למתחם תרבות, בו ניתן לטייל ולבקר.

 

בית ביאליק עצמו, תוכנן על ידי האדריכל יוסף מינור משמש כאמור מוזיאון, ארכיון ומרכז לתרבות עברית.  הבית שופץ תוך שיקום ושיחזור חזותו ורוחו המקורית כפי שהיה בימי חייו של ביאליק. בתוך כך, נחשפו ושוחזרו הצבעים והעיטורים המקוריים של קירות הבית, שוקמו  פרטי הריהוט והחפצים האותנטיים, הוכפל שטח הארכיון לכתבי ידו, יוחד חדר תצוגה ופעילות לילדים ונבנתה תצוגת קבע חדשה המאירה את דיוקנו של המשורר בכל עושר מעגלי יצירתו ופועליו התרבותיים והחברתיים. הבית מציע למבקריו פעילות ליחידים ולקבוצות ילדים ומבוגרים.

 

פעילויות בבית ביאליק:

סיורים: סיורים המספרים לילדים, החל מגיל 4, על חייו של האיש המיוחד. בבית עצמו חדר הממחיש את שיריו וילדים יכולים לגעת ולהרגיש את השירים.  עוד אפשר לראות פריטים מקוריים של ביאליק כמו כובעים, בגדים וכלי אוכל וכמובן ריהוט ואוסף ספרים עצום.

 

הצגות ופעילויות לילדים:

ביאליק פרח חי: השחקנית-זמרת אסתי ניסים שרה וממחיזה את סיפור חייו של ילד בודד וחולמני שהפך למשורר גדול.במופע משולבים שירים מתוך "שירים ופזמונות לילדים" ואגדת "שלמה המלך והדבורה".

 

הצגה במעבדה: צמד מדענים מדופלמים חותרים להמציא דבר שיהפוך אותם לעשירים באדם. אבל הניסוי שלהם משתבש: במקום מים נדלקת אש ובמקום זהב וממון נוחלים השניים כישלון. הילדים מלווים את המדענים בשאלה האם יצליחו  למצוא זהב?ההצגה מעובדת על בסיס אגדתו של ביאליק: "שלמה ושלושת האחים".

 

גם למבוגרים ישנן פעילויות תרבות והרצאות, שמפורסמות במקום.

 

טלפון להזמנות: 03-5254530