אתמול יצאה הודעה לתקשורת שקים בוסי - בתו של הסופר דודו בוסי, שאף הופיעה לצידו ב"מחוברים" ואח"כ התפרסמה עוד יותר בתכנית "שלוש" - נבחרה להיות הפרזנטורית של מותג האופנה לצעירות מלאותMLly  (אמלי) מבית ml.

 

עוד ב-Onlife:

באופן אישי, אין לי שום דבר נגד בוסי, למעשה חשבתי שהיא הפגינה בגרות ואינטליגנציה בתפקיד עצמה ב"מחוברים", ומאחר ולא ראיתי את "שלוש", למעשה הדבר הכי רע שאני יכולה להגיד עליה הוא שהיא החברה הכי טובה של נופר מור מהאח הגדול. עם זאת, ולמרות זאת, אין לה שום קשר למותג "מתאים לי". 

 

קים בוסי - צילום יח"צ

 

חרה לי לקרוא כי מותג האופנה אמלי, שאמור לפנות לקהל של צעירות מלאות, בוחר פרזנטורית, שהיא מידה 38, לייצג פלח אוכלוסיה שמחפש פתרונות אופנה יצירתיים מדי יום. ובואו נגיד את זה ככה, 38 זה לא מידה שצריך להפעיל יותר מדי מחשבה כדי למצוא לה בגדים מחמיאים.

 

הפרזנטורית הקודמת של המותג היתה תמרה אהרוני. אהרוני, בחורה חביבה לכל הדעות, לא היתה מלאה מדי או חלילה שמנה (רחמנא ליצלן שעם ישראל יראה בחורה שמנה בשלטי חוצות), אבל היתה בה עגלגלות מסוימת, והיותה הבת של השף ישראל אהרוני, הוסיפה נופך של היגיון לשילובה בתפקיד – בעודי מפנטזת על כל המאכלים שאביה מכין לה מדי יום ביומו, התנחמתי במחשבה כי היותה מידה 40 בלבד, היא רק עדות לעבודה הקשה ולימים ולילות שהבחורה עושה בחדר כושר כדי לשמור על אורח חיים מאוזן, בעוד אביה מנסה עליה מדי יום את המתכונים של שבעה ימים. אז זה היה נסבל. אבל בוסי, זה כבר סיפור אחר לגמרי.

 

תמרה אהרוני - לא מלאה מדי, אבל בהחלט בעלת איפיון עגלגל.

 

פרט לפנים עגלגלות - שוב, מקסימות, שלא תבינו לא נכון, אני חושבת שקים בחורה אטרקטיבית מאוד, אין על גומות חן – אבל אין לה שום דבר אחר שיכול לתמוך בליהוק שלה לתפקיד הפרזנטורית של מותג שמגדיר את עצמו כמתמחה בנשים במידות גדולות. כן, אמרתי את זה. גדולות. לא מלאות, לא מחמיאות. גדולות.

 

יותר מהליהוק השגוי - והרי בוודאי שאין אני מאשימה את בוסי הצעירה, מבחינתה זה היה 20,000 הדולרים הקלים ביותר שהיא עשתה בחייה, ואפילו לא היתה צריכה לחשוף עוד נדבך באישיותו הבעייתית של אביה - מפריע לי לחשוב מי האנשים שעומדים בראש המותג, שבחר את הבחירה האומללה. 

 

מחד, מדובר באותם אנשים שליהקו את נועה תשבי הרחוקה אלפי מילין מלהיות "מידה גדולה" לתפקיד הפרזנטורית של מותג האם, ומנגד, גם שעון מקולקל צודק פעמיים ביום, וקודקודים פועלים לעיתים בחוכמה, ולראייה, הליהוק הכי מעניין של ML בשנים האחרונות, בדמותה של יעל רגב, מנהלת הקריאטיב של המותג ופרסונה גדולה ומעניינת בפני עצמה. אז איפה נפלו הדברים בין הכסאות?

 

יעל רגב - צילום יח"צ

גב' רגב היקרה, איך את, שלפני שנה בדיוק, הרצת קמפיין בפייסבוק ובבלוג שלך, בניסיון להפוך את ML למותג רלוונטי ואופנתי עבור נשים במידות גדולות, הפכת את עורך ונכנעת לתכתיבי המנהלים הלא יצירתיים שלך.

 

מה גרם לך לבחור בבוסי הצעירה לתפקיד? האם רק הגיל שלה, הפנים החייכניות והעובדה שהיא צריכה לנצל את 15 הדקות שלה במלואן הן שהביאו אותך ואת מנהלייך לבחור בה לתפקיד הפרזנטורית? כלום אין שום חשיבות יותר לאג'נדה שחרטת על דגלך או לאמת בפירסום?

 

המטרה לא היתה להתאים את 'מתאים לי' לקהל הרחב, נהפוך הוא. המטרה כפי שהבנתי אותה, היתה להנגיש את המותג עבור פלח אוכלוסיה מאוד ספיציפי: נערות וצעירות במידה גדולה - שוב, הכוונה היא לא למידה 40 - ולתת להם מענה לצורך אופנתי בבגדים צעירים, מגניבים, במידות גדולות.

 

אז נכון, הרשת מתקדמת בצעדי ענק מאז ימי האוהלים השחורים עם הפאייטים עליהם, ולמרות שהיא עדיין חוטאת במכנסים מקושקשות ושקים חסרי צורה, בעקבות התחרות הבריאה בשוק על הקונות במידות גדולות, חלה התקדמות משמעותית עם כניסת המותג אמלי שהציג שמלות מחמיאות בגזרת A, חצאיות גבוהות וצבעים שהרשת לא רגילה אליהם. אבל עדיין, מאוד מכעיס לקרוא על הצעד הענק אחורה שהחברה פסעה בו, מאוד מכעיס לחשוב כי יעל רגב מוותרת על הערכים שלה למען ההליכה בתלם, ועוד יותר מהכל, יכעיס אותי לראות את קים בוסי, בבגדים "למידות גדולות".

 

מה היה קורה אם יעל רגב עצמה היתה מדמגנת את הבגדים? או מישהי במידה שלה? האם זה היה כ"כ נורא? האם קהל הקונים היה מדיר את רגליו מהחנות בשביל לא להיתפס קונה בחנות שמיועדת לבנות שמנות? הרי מדובר בפלח שוק מסוים, רווי כעסים ואכזבות מהמצאי הישראלי למידות גדולות.

 

קשה לי להאמין שנשים שחוות מדי יום השפלות ממוכרות בחנויות "רגילות", שששות לספר להן בחדווה ש"אין לי את המידה שלך", או שלוקחות מכנסיים במידה 44 בזארה רק כדי לגלות כי הן לכל היותר 40 ולא עולות על האגן, ידירו את רגליהן מהחנות אם תתנוסס בחורה שמנה על חלון הראווה. 

 

יותר מכך, אם הייתי מידה 48, והייתי רואה את בוסי בשלטי חוצות, לובשת שמלה שהיא מנסה לפתות אותי לקנות - לאחר נחרת הבוז הקולנית שהייתי משמיעה, הייתי גם נמנעת בכל מאודי לקנות ברשת המזלזלת בנשים עד כדי כך שהיא לא מוכנה אפילו להציג אותן לראווה בשלטי החוצות שלה. 

 

אז סליחה קים, את באמת מצטיירת כבחורה חמודה, חייכנית, תוססת ועוד כל שמות התואר שבעולם. אבל שמנה את לא. והפעם, זה בעוכרייך .