אתמול (30 בינואר 2012) הלכתי בשעות הצהריים בחלק הדרומי של רחוב בן יהודה בתל אביב. גבר שהלך מולי במדרכה (הרחבה, יש לציין) עבר לידי, חפן את ישבני בידו והמשיך ללכת כאילו לא עשה דבר. לא נגע בטעות, חפן.

 

עוד ב-Onlife:

כשהייתי בת 16 הייתי קופאת אחרי תקרית כזו, אבל למזלי ולרוע מזלו, אני כבר מזמן לא בת 16. מיד פניתי אליו וצעקתי, איך הוא מעז לגעת בי ככה. הוצאתי את האייפון כדי לצלם אותו ולהתלונן. הוא קלט את זה ומיד שינה כיוון, רצתי כדי להיות לפניו והוא פנה שוב וחצה את הכביש. לא ויתרתי והצלחתי לצלם אותו, התמונות לפניכם ולפניכן.

 

 

ברגע שהיו לי תמונות שלו התקשרתי למשטרה, הוא בינתיים נכנס למונית ונסע מהמקום. דיווחתי על האירוע ומחר אגש לתחנה להגיש תלונה מסודרת.
גם אם המשטרה לא תעשה דבר, אני יודעת שלא נתתי למישהו לגעת בי ושזה יעבור בשקט. יצרתי מהומה ברחוב, האיש נבהל ונאלץ לברוח משם.

אז למה אני מפרסמת את זה?

ראשית, אם אתן רואות אותו ברחוב, דעו לשמור מרחק. בכלל לא נעים לעבור דבר כזה.

שנית, אם קורה לכן מקרה דומה, הרבה יותר נוח להמשיך כאילו לא קרה דבר, אבל כן קרה. אם בכל פעם שמישהו נוגע בנו בצורה כזו ניצור מהומה, המקרים האלה יפחתו. אדם כמוהו מרשה לעצמו לגעת בנשים ברחוב רק כי הוא לא משלם על זה מחיר. אנחנו צריכות לגרום לו לשלם מחיר, לפחות מי מאתנו שמרגישה שהיא מסוגלת לזה.

עוד שתי הערות:

היתה שם מישהי שהבחינה במתרחש, הבינה מה עובר עלי ועזרה לי. באותו רגע התמיכה של הזרה הזו היתה מאוד משמעותית, ואני מודה לה על כך מקרב לב. בפעם הבאה שאני אראה מישהי נפגעת, אני מקווה שאוכל לתמוך בה בצורה דומה.

 

לאנשים שחושבים שהוא "בסך הכל נגע לי בישבן", שלא נגרם כל נזק ממשי ושאני סתם "עושה עניין" (לצערי עדיין יש כאלו) אני רוצה לומר, שידמיינו שמישהו הולך מולם ברחוב ופתאום מוריד להם סטירה. בסך הכל סטירה, לא נעים אבל לא נגרם שום נזק. זה מקובל עליהם? הם מוכנים שמדי פעם מישהו יפליק להם סתם ככה ברחוב? לא נראה לי. מה שהגבר ההוא עשה לי היום היה אקט פולשני ואלים בדיוק באותה מידה, ואין שום סיבה שאני אקבל את זה.

הלואי שהבנות שלי כבר לא יצטרכו לכתוב טקסטים כמו זה