במישל וויליאמס אין שום דבר שגרתי או צפוי, למעט המועמדות שלה לאוסקר על "השבוע שלי עם מרילין". וויליאמס, שהתחילה בתור ג'ן לנדלי, הנערה הבעייתית מסדרת הנעורים "דוסון קריק", הצליחה להשכיח מרובנו את הימים ההם ולמתג את עצמה ככוכבת קולנוע מוערכת.

 

עוד ב- Onlife

 

פעם מזמן, כשמסכי הטלויזיה היו באמת קטנים, ו - HBO עוד לא הפכה את הטלויזיה לקריירה לגיטימית עבור שחקני קולנוע, המעבר מהמסך הקטן לגדול היה פסגת השאיפות, וגם המדרגה הקשה ביותר בקריירה של כל שחקנית שמכבדת את עצמה.

 

אבל בעוד פליטי סדרות טלויזיה מצליחות נוהגים לעוט על תעשיית הקולנוע בחיפוש אחרי הבלוקבסטר שיגאל אותם מדמותם הטלויזיונית, מישל וויליאמס ניהלה את הקריירה שלה מאז ימי "דוסון קריק" בנינוחות שלווה, כשהיא בוחרת את תפקידיה בקפידה.

 

כך, בלי ששמנו לב, הפכה וויליאמס לשחקנית האיי-ליסט הכי צנועה בתעשייה, שאיש כבר לא זוכר איך קראו לדמות שגילמה ב"דוסון קריק", בזמן שקייטי הולמס, שתפקידה הגדול ביותר מאז "דוסון" היה אישתו-של-טום-קרוז, תיזכר לנצח כג'ואי, בת השכן המתוקה והפוזלת.

 

כמובן שוויליאמס היא לא הראשונה שהצליחה להשכיח מהקהל את הקריירה הטלויזיונית שלה, ולכבודה הכנו רשימה של חמש שחקניות שעשו את זה בגדול:

1. הילרי סוואנק 

המקום הראשון, בלי שום ספק, מגיע להילרי סוואנק. אף שחקנית לא עשתה מעבר מוצלח כל כך מדמות משנה זניחה בטלויזיה לשחקנית אופי מוערכת ועטורת פרסים.

 

סוואנק אמנם התחילה את דרכה בקולנוע (בתפקיד משנה קטן בסרט "באפי ציידת הערפדים" ובתפקיד ראשי בסרט הזניח "קרטה קיד החדשה"), אבל נהוג להתייחס אל נקודת הפתיחה של הקריירה שלה דווקא בסדרה "בוורלי הילס 90210", בעיקר משום שבסדרה הזאת מישהו עוד צפה.

 

 

יש להניח שאם מיצמצתם, פיספסתם את סוואנק כקארלי ריינולדס, אם חד הורית הממלצרת ב"פיץ' פיט" וכובשת את לבו של סטיב. מפיקי הסדרה הבטיחו לסוואנק כי דמותה תישאר למשך שתי עונות, אבל קארלי נעלמה כלעומת שבאה בתום 16 פרקים בלבד. שנים אחר כך סיפרה סוואנק שהיא היתה שבורה מהפיטורים, וחשבה לעצמה "אם אני לא מספיק טובה בשביל בוורלי הילס 90210, אני לא מספיק טובה בשביל שום דבר". בגדול, אפשר להבין את הנקודה.

 

מזל שסוואנק לא באמת איבדה אמונה, ומיד לאחר פיטוריה ניגשה להיבחן לסרט "בנים אינם בוכים". כך, בעוד דילן נאבק בבעיית הסמים שלו, ארון ספלינג נאבק בבעיית הרייטינג של "בברלי" עם כל שחקניה המזדקנים ושאנון דוהרטי נאבקת כדי לקבל תפקיד ראוי בקולנוע, סוואנק כבר קטפה את האוסקר הראשון שלה.

 

אחרי אוסקר נוסף על "מיליון דולר בייבי" ותפקידים בסרטים כמו "אינסומניה" ו"אמיליה", אפשר לומר בודאות שדמות המשנה האיזוטרית הזאת היא הכוכבת הגדולה ביותר שצמחה מ"בוורלי הילס 90210".

 

2. מג ראיין

מג ראיין בתצורתה הנוכחית, או לפחות בתצורה שהיתה לה בשנות התשעים, נולדה בסצנת זיוף אורגזמה מיתולוגית באחת הקומדיות הרומנטיות הטובות של כל הזמנים, "כשהארי פגש את סאלי".

 

באותו הרגע הגיחה לאויר העולם מלכת הקומדיות הרומנטיות, עם חיוך מתוק ושיער קופצני, וקשה היה שלא להתאהב בה. אלא שלמג ראיין היו חיים, וגם קריירה, כבר באייטיז.

 

מג ראיין. פעם היא היתה ממש חמודה. באמת.

צילום: Shutterstock

 

מג ראיין הצעירה אמנם עשתה את הופעת הבכורה שלה דווקא על המסך הגדול, אבל למשך כמה שנים, אי שם בתחילת שנות השמונים, תיחזקה הכוכבת קריירה טלויזיונית. ולא סתם קריירה טלויזיונית, מג ראיין היתה חלק מקאסט של אופרת סבון (As The World Turns). ואופרות סבון, יודעת כל מלצרית הוליוודית עם שאיפות, הן תחתית שרשרת המזון בתעשייה. כמעט.

 

ב - 1986, שנתיים אחרי שעזבה את הסדרה, קיבלה מג ראיין את התפקיד הקטן של קרול, אישתו של גוס (מישהו אמר ד"ר גרין?), חברו הטוב של טום קרוז ב"אהבה בשחקים". ראיין רק היתה צריכה לומר כמה פעמים "קח אותי למיטה או תאבד אותי לנצח", ולכולם היה ברור שכוכבת חדשה מתהווה.

 

שלוש שנים אחר כך היא כבר לוהקה לתפקיד הבלתי נשכח של סאלי אולברייט ב"כשהארי פגש את סאלי", וההמשך כבר ידוע. מה שלא ידוע זה מה בדיוק קרה לכוכבת המקסימה של פעם, ומה לעזאזל הולך עם השפתיים שלה.

 

3. ג'ניפר אניסטון

המקרה של ג'ניפר אניסטון קצת שונה. נכון, היא כנראה לעולם תהיה קודם כל רייצ'ל גרין, אחר כך האקסית של בראד פיט ורק בסוף כל דבר אחר. אבל להשתחרר מכבליה של דמות באחת הסדרות המצליחות בהיסטוריה, שנמשכה עשור - זה כבר אתגר מסוג אחר לגמרי. תשאלו את קלסי גרמר, או את כל הקאסט של "סיינפלד".

 

ובכל זאת, בהתחשב במימדי המפלצת שיצרה אותה, ועל אף הופעות קולנועיות של שאר החברים, ג'ניפר אניסטון הצליחה, יותר מכולם, לבסס לעצמה מעמד חדש של כוכבת קולנוע. כמובן שיש הטוענים שזה בכלל קשור יותר לחיי האהבה שלה, אבל הי, גם חתונה עם בראד פיט לא הולכת ברגל. ובכל מקרה, אין שום דרך לדעת איך היתה מתגלגלת הקריירה שלה לולא הזוגיות הזאת.

 

ג'ניפר אניסטון ובראד פיט בימים משוללי ילדים

צילום: Shutterstock

 

למרות שאניסטון כבר הופיעה על המסך הגדול לפני ובמהלך "חברים" (כולל בקומדיה "רוקסטאר" לצדו של מארק וולברג), הסרט המדובר הראשון שעשתה לקראת סיום הסדרה, כשכבר היתה כוכבת ענקית, היה דווקא הדרמה הדיכאונית "בחורה טובה", למען נשכח לעד את רייצ'ל גרין.

 

אחרי שסימנה וי על סרט רציני והוכיחה שיש לה יותר מגוף יפה ותיזמון קומי, התפנתה הכוכבת למלא את התפקיד שמילאה מג ראיין בשנות התשעים, הגרסה המתוחכמת, הסקסית והמשוחררת יותר של בת השכן, נסיכת הקומדיות הרומנטיות. כפי שאפשר להסיק מסיפורה של ראיין, וכפי שאפשר כבר להתחיל לראות - גם זה סטטוס שקשה אחר כך להתנער ממנו, ובוודאי קשה לתחזק ככל שהשנים נוקפות.

 

4. ג'ניפר גארנר

ג'ניפר גארנר היא אמנם לא כוכבת קולנוע גדולה במיוחד, אבל בכל הנוגע לחציית הקווים בין המסך הקטן לגדול - היא הצליחה בזה לא רע בכלל.

 

ג'ניפר גארנר התחילה את דרכה ברצף של סדרות וסרטי טלויזיה, ביניהם גם "פליסיטי" (נושא לטור בפני עצמו על משמעות התסרוקת בקריירה של שחקנית). אבל נקודת הזינוק האמיתית של הקריירה שלה היתה, ללא ספק, דמותה של סידני בריסטו, סוכנת ה CIA בסדרה "זהות בדויה", שזיכתה את ג'ניפר גארנר בתהילה (ולא מעט פרסים) והפכה אותה לסמל מין שיכול גם לקרוע לך את הצורה, א-לה אנג'לינה ג'ולי.

 

וגם זכתה בבן אפלק. ג'ניפר גארנר

צילום: Shutterstock

 

אבל הכוכבת המתהווה לא ביזבזה רגע, וניצלה היטב את החשיפה שהעניקה לה הסדרה. עוד לפני ש"זהות בדויה" הגיעה לסיומה גארנר החלה לככב בסרטי קולנוע, והצליחה אף להמנע מהמלכודת אליה נפלו אניסטון וראיין - להתקבע על דמות אחת בז'אנר אחד. סרטי קומיקס, קומדיות רומנטיות, סרטי אינדי (גם אם מדובר ב"ג'ונו", שהוא אינדי רק למראית עין) וסרטי אקשן ("הממלכה" המצוין).

 

ג'ניפר גארנר, קצת כמו מישל וויליאמס, לא מפרנסת הרבה מדורי רכילות, בוודאי לא בשנים האחרונות. אבל גם היא בהחלט הצליחה למתג את עצמה כשחקנית קולנוע לגיטימית, ולא עוד פליטת סדרת טלויזיה שלא מצליחה להשאיר את סדרת האם מאחור.

 

5. מילה קוניס

עדיין זכורה כג'קי ברקהארט המפונקת מ"מופע שנות השבעים", מילה קוניס היפהפיה נמצאת בשיאו של תהליך המעבר לקולנוע, אבל כל הסימנים מראים שבקרוב מאד היא תוכל להשאיר את קלסו והייד הרחק מאחור. יש לה כישרון, יש לה אינטליגנציה, יש לה הומור ויש לה יופי נדיר.

 

הכוכבת ילידת אוקראינה עובדת קשה מגיל צעיר. בגיל 10 כבר הופיעה מילה קוניס לראשונה באופרת הסבון "ימי חיינו", ובגיל 14 כבר שיחקה את בת דמותה הצעירה של אנג'לינה ג'ולי בסרט "ג'יה". אבל כמובן שמה שהפך את מילה קוניס לכוכבת היה התפקיד ב"מופע שנות השבעים", אותו קיבלה עוד בטרם מלאו לה 15.

 

 

לא רק יפה וחרוצה, קוניס מקבלת נקודות זכות גם על הומור ומגניבות, ועל העובדה שהיא לחלוטין לא תלויה במראה שלה: מאז 1999 ועד היום, היא מדובבת את דמותה של מג גריפין, הילדה הדחויה ב"איש משפחה".

 

לאורך השנים מילה קוניס השתתפה בסרטים רבים, אבל תפקידה ב"ברבור שחור" עטור השבחים היה המסמר האחרון בארון של ג'קי ברקהארט, ויריית הפתיחה לקריירה של שחקנית קולנוע מוכשרת ומוערכת.